Menu

Części motocyklowe
MZ ES 250 /1 1961

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 198
Żarówka rurka 6V 18W

4,99 zł

Żarówka rurka 6V 18W

   (1)
Stacyjka MZ TS ES

79,00 zł

Stacyjka MZ TS ES

   (6)
Chlapacz MZ TS ES

23,00 zł

Chlapacz MZ TS ES

   (1)

MZ ES 250

MZ ES 250 to klasyczny motocykl produkowany w latach 1969-1973 przez Motorradbau in Zschopau. W latach swojej świetności była podstawowym środkiem lokomocji Milicji Obywatelskiej, a dziś, pół wieku od premiery jest cenionym klasykiem zarówno w Polsce, jak i w kraju swoich narodzin, czyli dzisiejszych Niemczech. Model ES 250 to przede wszystkim fenomenalny wygląd, duży komfort jazdy i nowatorskie rozwiązania - tak, w latach 70’ ubiegłego wieku 2. stopniowa regulacja twardości tylnego zawieszenia robiła wrażenie! MZ ES 250 została wyposażona w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 243 ccm. Chłodzony powietrzem silnik dwusuwowy generuje moc maksymalną 19 KM, która pozwala na naprawdę dynamiczne przyspieszenia i umożliwia rozpędzenie się do aż 130 km/h. Kluczową rolę w osiągach ES 250 odgrywa masa i skuteczne zasilanie gaźnikiem BVF 28N1-1. Ze wszystkimi płynami MZ waży tylko 156 kilogramów - niewiele jak na klasę pojemnościową i lata produkcji. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o czterech przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i łańcucha napędowego. MZ ES 250 porusza się na 16. calowych felgach szprychowych ze stalowymi obręczami, które zostały obute w opony szosowe (choć dzisiaj to bardziej lekki dual-sport) o rozmiarach 3,00-16 i 3,50-16 (przód/tył). O komfort podróżujących dba miękko zestrojone zawieszenie, na które składają się dwa wahacze - pchany z przodu i wleczony z tyłu. Bezpieczeństwo podczas jazdy zapewniają dwa hamulce bębnowe, które w latach 70’ w Polsce były wzorem skutecznego układu hamulcowego. Dzisiaj, po przesiadce ze współczesnego motocykla trzeba uważać, bo przy prędkości maksymalnej 130 km/h można przeżyć spore zaskoczenie.