MZ Skorpion 660 Tour to motocykl szosowy klasy naked produkowany przez niemiecki koncern w latach 1994-2002. Nieskomplikowana i sprawdzona konstrukcja, satysfakcjonujące osiągi, ponadczasowa stylistyka i wysoka jakość wykonania - oto cechy, które sprawiają, że nawet po ponad 25 latach model Skorpion 660 Tour prezentuje się świeżo i wzbudza ciekawość na drodze.
MZ Skorpion 660 Tour zostało wyposażone w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 660 ccm. Chłodzony cieczą silnik czterosuwowy posiada rozrząd SOHC (pięć zaworów na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu), gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Teikei (średnica gardzieli gaźnika - 26 mm), zapłon CDI i elektryczny rozrusznik. Niepozorny singiel generuje moc maksymalną 58 KM przy 6500 obr./min i maksymalny moment obrotowy 58 Nm przy 5500 obr./min. Przy masie własnej na poziomie 173 kilogramów (bez płynów eksploatacyjnych i paliwa) takie osiągi pozwalają zarówno na dynamiczne przyspieszenia (na ¼ mili MZ Skorpion 660 Tour uzyskało wynik 13,5 sekundy), jak i na jazdę z prędkością maksymalną prawie 170 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Na pokładzie MZ Skorpion 660 Tour znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności 18 litrów. Przy średnim spalaniu na poziomie 5,8 l/100 kilometrów gwarantuje on zasięg ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu.
Konstrukcja MZ Skorpion 660 Tour opiera się na stalowej ramie grzbietowej i dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Z przodu znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy z regulacją kompresji i tłumienia (skok przedniego zawieszenia - 120 mm) i wentylowaną tarczę hamulcową o średnicy 280 mm z 4-tłoczkowym zaciskiem hamulcowym. Z tyłu zastosowano centralny amortyzator gazowy monoshock z 4 stopniową regulacją napięcia wstępnego sprężyny (skok tylnego zawieszenia - 130 mm) i 240 mm tarczę hamulcową z zaciskiem 2-tłoczkowym. MZ Skorpion 660 Tour porusza się na 17 calowych felgach z aluminium, które obuto w opony szosowe o rozmiarach 120/60-17 i 160/60-17 (przód/tył).