Peugeot Looxor 50 to miejski skuter z najniższej klasy pojemnościowej produkowany przez francuski koncern od 2006 roku. To, co wyróżnia Looxora na tle innych pięćdziesiątek to wąskie, 16. calowe koła. Idealnie sprawdzą się na dziurawych drogach polskich miast i poza nimi, zapewniając użytkownikom fenomenalne właściwości jezdne i dużą zwinność.
Peugeot Looxor 50 posiada jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony powietrzem dwusuw generuje moc maksymalną 3,9 KM i maksymalny moment obrotowy 4,9 Nm. Takie osiągi przy niskiej masie własnej pojazdu - na sucho Looxor waży niespełna 95 kilogramów - to gwarancja satysfakcjonujących przyspieszeń i prędkości maksymalnej ponad 80 km/h. Oczywiście aby cieszyć się taką specyfikacją najpierw trzeba zdemontować blokady fabryczne, choć to nie powinno sprawić problemu żadnemu początkującemu motocykliście. Na pokładzie Looxora znajdziemy gaźnikowy układ zasilania, bezstopniową przekładnię automatyczną CVT oraz układ wydechowy z nowoczesnym katalizatorem, dzięki któremu Peugeot w latach produkcji spełniał ówcześnie najwyższą normę emisji spalin Euro 2.
Konstrukcja podwozia modelu Looxor 50 przedstawia się klasycznie. Stalowa rama kołyskowa, na której osadzono komfortowo zestrojone zawieszenie i wydajny układ hamulcowy, według producenta odznacza się bardzo dużą wytrzymałością. Przednie koło amortyzuje klasyczny widelec teleskopowy, tylne zaś - pojedynczy element resorująco-tłumiący z regulacją napięcia wstępnego sprężyny oparty na przekładni.
Czy Looxor 50 to dobra alternatywa dla miejskiej komunikacji? Pewnie, że tak. Niska masa i dopracowana jednostka napędowa gwarantują niskie spalanie. Średnie zużycie paliwa wynosi tylko 2,5 l/100 kilometrów, więc na zbiorniku paliwa o pojemności 8 litrów użytkownicy będą cieszyć się zasięgiem ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu.