Peugeot Vivacity 50 to elegancki miejski skuter z najniższej klasy pojemnościowej, produkowany przez francuski koncern od 2000 roku. Miękkie linie nadwozia i stonowana stylistyka sprawiły, że model Vivacity 50 swego czasu był najczęściej wybieranym skuterem wśród kobiet i starszych użytkowników, których nie ograniczało prawo jazdy kat. AM (dawniej karta motorowerowa).
Peugeot Vivacity 50 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm. Chłodzony powietrzem silnik oferował naprawdę konkurencyjne osiągi. W tej klasie skuterów spotykane są najczęściej czterosuwowe jednostki, zaś Peugeot zdecydował się na użycie mocnego dwusuwu, o mocy maksymalnej 4 KM i maksymalny momencie obrotowym 4 Nm. Oznacza to, że niepozorne Vivacity oferowało dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 85 km/h (po demontażu blokad fabrycznych francuskiego producenta). Jednocześnie Francuzi utrzymali zużycie paliwa na niskim poziomie. Średnie spalanie w ruchu miejskim wynosiło zaledwie 2,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 8 litrów zapewniało użytkownikom ponad 300 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Poza tym, na pokładzie Vivacity 50 znajdziemy szereg dobrze znanych i sprawdzonych rozwiązań. Gaźnikowy układ zasilania i bezstopniowa przekładnia automatyczna CVT to zdecydowanie podzespoły, z których naprawą poradzi sobie każdy.
Podwozie modelu Vivacity 50 można opisać dwoma słowami - bezpieczeństwo i komfort. Miękko zestrojone zawieszenie (klasyczny widelec teleskopowy i amortyzator z regulacją napięcia wstępnego sprężyny) oraz tarczowo-bębnowy układ hamulcowy z dwutłoczkowym zaciskiem hamulcowym przy przednim kole dawały podróżującym to, co najważniejsze w miejskiej dżungli.