Piaggio Ape 50 części

Filtruj

-
Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Świeca zapłonowa NGK BR8HS

ID produktu: 246

Świeca zapłonowa NGK BR8HS

15.11 PLN
16.79 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Fajka zapłonowa świecy NGK LB01F

ID produktu: 58196

Fajka zapłonowa świecy NGK LB01F

16.19 PLN
17.99 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Ramka do tablicy rejestracyjnej motorower Gmoto.pl

ID produktu: 13132

Ramka do tablicy rejestracyjnej motorower Gmoto.pl

6.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Akumulator żelowy Moretti YB9-BS z wyświetlaczem

ID produktu: 85694

Akumulator żelowy Moretti YB9-BS z wyświetlaczem

109.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Fajka zapłonowa świecy Tesla

ID produktu: 99266

Fajka zapłonowa świecy Tesla

4.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Akumulator żelowy Moretti YB9-BS

ID produktu: 85701

Akumulator żelowy Moretti YB9-BS

92.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Naklejka serwisowa wymiany filtra i oleju

ID produktu: 203300

Naklejka serwisowa wymiany filtra i oleju

1.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Fajka zapłonowa NGK LB05F

ID produktu: 8

Fajka zapłonowa NGK LB05F

13.23 PLN
14.70 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Łożysko SKF 6204 2RS

ID produktu: 83850

Łożysko SKF 6204 2RS

15.09 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Akumulator standardowy WM Motor YB9-B

ID produktu: 80274

Akumulator standardowy WM Motor YB9-B

95.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Łożysko SKF 6201

ID produktu: 92042

Łożysko SKF 6201

8.79 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Przerywacz kierunkowskazów

ID produktu: 4123

Przerywacz kierunkowskazów

37.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Świeca zapłonowa Denso IWF24 Irydowa - BR8HIX, BR8HS

ID produktu: 268577

Świeca zapłonowa Denso IWF24 Irydowa - BR8HIX, BR8HS

44.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Narzędzie do czyszczenia dysz gaźnikowych 0.4-1.6 JMP

ID produktu: 121298

Narzędzie do czyszczenia dysz gaźnikowych 0.4-1.6 JMP

39.89 PLN
39.89 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Łożysko sworznia tłokowego 12x17x13

ID produktu: 17973

Łożysko sworznia tłokowego 12x17x13

20.10 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Akumulator High Power JMT YB9-B (CB9-B)

ID produktu: 673

Akumulator High Power JMT YB9-B (CB9-B)

117.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Świeca zapłonowa Champion L82C

ID produktu: 152258

Świeca zapłonowa Champion L82C

14.00 PLN
14.00 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Regulator napięcia Piaggio Gilera Vespa

ID produktu: 135671

Regulator napięcia Piaggio Gilera Vespa

54.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Akumulator Yuasa Yumicron YB9-B

ID produktu: 78335

Akumulator Yuasa Yumicron YB9-B

130.49 PLN
144.99 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Przekaźnik rozrusznika JMT

ID produktu: 141370

Przekaźnik rozrusznika JMT

31.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Wyłącznik główny zasilania

ID produktu: 151906

Wyłącznik główny zasilania

84.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Automat stopu przód Piaggio

ID produktu: 4802

Automat stopu przód Piaggio

18.29 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Uszczelka śruby spustu oleju

ID produktu: 143579

Uszczelka śruby spustu oleju

1.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Akumulator żelowy JMT YB9-B (CB9-B)

ID produktu: 674

Akumulator żelowy JMT YB9-B (CB9-B)

175.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Uszczelka kranika

ID produktu: 160088

Uszczelka kranika

2.60 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Elektroniczny czujnik monitorujący akumulator JMP Battery Monitor

ID produktu: 145096

Elektroniczny czujnik monitorujący akumulator JMP Battery Monitor

124.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Świeca zapłonowa Bosch W4AC

ID produktu: 151925

Świeca zapłonowa Bosch W4AC

31.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Śruba tylnej lampy Gilera Runner OEM

ID produktu: 150014

Śruba tylnej lampy Gilera Runner OEM

5.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Przekaźnik rozrusznika Piaggio / Vespa 12V 80A RMS 24 640 0111

ID produktu: 220867

Przekaźnik rozrusznika Piaggio / Vespa 12V 80A RMS 24 640 0111

42.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Zaworek iglicowy 12-17,5

ID produktu: 10052

Zaworek iglicowy 12-17,5

26.32 PLN
27.70 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Łącznik przewodów rozdzielacz 2-biegunowy

ID produktu: 145082

Łącznik przewodów rozdzielacz 2-biegunowy

53.90 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Przerywacz do Kierunkowskazów

ID produktu: 2551

Przerywacz do Kierunkowskazów

18.39 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Regulator napięcia/prostownik Piaggio Vespa Gilera

ID produktu: 4633

Regulator napięcia/prostownik Piaggio Vespa Gilera

72.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Szpilka M7x25 mm

ID produktu: 171512

Szpilka M7x25 mm

4.80 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Cewko-moduł Aprilia

ID produktu: 64686

Cewko-moduł Aprilia

128.09 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Pasek akumulatora

ID produktu: 145137

Pasek akumulatora

32.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Łożysko sworznia tłokowego Athena 12x17x12,8

ID produktu: 164942

Łożysko sworznia tłokowego Athena 12x17x12,8

22.04 PLN
24.49 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Przycisk rozrusznika Piaggio

ID produktu: 4714

Przycisk rozrusznika Piaggio

58.60 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Uszczelka pokrywy sprzęgła

ID produktu: 2200

Uszczelka pokrywy sprzęgła

12.60 PLN
14.00 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Akumulator litowo-jonowy Skyrich LTM9 z wskaźnikiem naładowania

ID produktu: 145392

Akumulator litowo-jonowy Skyrich LTM9 z wskaźnikiem naładowania

379.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Akumulator standardowy 6-ON YB9-B

ID produktu: 676

Akumulator standardowy 6-ON YB9-B

124.99 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Korek wlewu paliwa Piaggio Vespa

ID produktu: 176828

Korek wlewu paliwa Piaggio Vespa

20.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Śruba wlewu oleju Produkt OEM

ID produktu: 143291

Śruba wlewu oleju Produkt OEM

7.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Szpilka - śruba M7X75 oryginał

ID produktu: 170331

Szpilka - śruba M7X75 oryginał

20.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Uszczelniacz silnikowy 25x40x7

ID produktu: 161401

Uszczelniacz silnikowy 25x40x7

13.95 PLN
15.50 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Emblemat przedni Piaggio, Vespa 50-300

ID produktu: 104460

Emblemat przedni Piaggio, Vespa 50-300

50.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Impulsator zapłonu Piaggio Vespa

ID produktu: 156099

Impulsator zapłonu Piaggio Vespa

37.00 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Podkładka na kole wału korbowego

ID produktu: 2387

Podkładka na kole wału korbowego

2.89 PLN

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Regulator napięcia/prostownik JMP Aprilia

ID produktu: 219151

Regulator napięcia/prostownik JMP Aprilia

145.99 PLN
145.99 PLN - 0 %

Piaggio Ape 50 Części motocyklowe: Świeca zapłonowa Champion RL78C

ID produktu: 152364

Świeca zapłonowa Champion RL78C

9.89 PLN

Charakterystyka Piaggio Ape 50

Zdjęcie

Zrodzony z ciężkiej historii

Piaggio Ape to niecodzienny pojazd, który wraz z pojawieniem się na rynku w 1948 roku zrewolucjonizował transport zmotoryzowany we Włoszech i stał się nieodłącznym elementem powojennego krajobrazu słonecznej Italii. Jednakże gdyby nie spustoszenie po II Wojnie Światowej , masowe ubóstwo i wysokie ceny oraz koszty eksploatacji pojazdów czterokołowych Ape z pewnością nigdy by się nie pojawił. Nie jest to bowiem konstrukcja idealna, ale za to tania i niecodziennie prosta. 

Początek Ape, to początek nowych Włoch

Pomysłodawcą Ape'a był Corradino D'Ascanio, włoski konstruktor samolotów i twórca legendarnej Vespy, który 2 lata po zakończeniu wojny zjawił się u Enrico Piaggio, syna założyciela ogromnego koncernu. Pomysł budowy pojazdu użytkowego dla przeciętnych obywateli i odtworzenie przedwojennego obrazu transportu w rodzimym kraju przypadł do gustu zarządowi Piaggio i niedługo po spotkaniu rozpoczęto budowę pierwszych prototypów. Na początku Ape (zwany najpierw VespaCar, a później TriVespa) był klasycznym skuterem Vespa z dwoma kołami z tyłu. Ramowa budowa tylnej części trójkołowca pozwalała na montaż solidnej i przestronnej skrzyni ładunkowej. Stosując się do nomenklatury świata samochodów, można stwierdzić, że Piaggio jako pierwsze stworzyło motocykl klasy Pick-Up. Pierwsza generacja modelu Ape kosztowała około 170 000 lirów, co było odpowiednikiem przeciętnych zarobków rocznych klasy robotniczej. Dzięki temu, Ape zyskał ogromną popularność i dla wielu stał się pierwszym krokiem na drodze do rozkręcenia własnego biznesu.

Przełomowy rok dla Ape'a

Osiem lat po premierze Piaggio wprowadziło do oferty zabudowany model Ape'a. Blaszana kabina, będąca, tak jak w przypadku dwukołowych Vesp, samonośnym elementem nadwozia, zapewniała większy komfort podróżowania i ochronę przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, co sprawiło, że Ape od 1956 roku mógł być wykorzystywany jako pojazd całoroczny. Co więcej, w tym samym roku pojawiła się zabudowana skrzynia ładunkowa, co znalazło ogromne uznanie wśród dostawców wszelkiej maści ładunków. Na początku była dostępna jako jedna z opcji wykończenia tylnej części pojazdu, lecz kilka lat później weszła w skład wyposażenia seryjnego.

Mnogość wyboru

Piaggio Ape występuje w tylu różnych wersjach nadwoziowych i silnikowych, że wachlarz zastosowań pozwala go dopasować do każdego typu pracy. Przez dekady konstrukcja pojazdu użytkowego nie zmieniła się w znaczący sposób, aczkolwiek wiele lat temu producent wprowadził do oferty także wersje czterokołowe. Co ciekawe, Ape'a można obecnie nabyć również w klasycznych nadwoziach przypominających pojazdy produkowane kilkadziesiąt lat temu.

Skupiając się tylko na modelu wyposażonym w jednostkę o najmniejszej pojemności skokowej, przez ponad 70 lat obecności na rynku były dostępne następujące warianty:

P50 (1969). Był to pierwszy i zarazem najprostszy model Ape z silnikiem o pojemności 49 cm³ wyposażony w otwartą skrzynię ładunkową. Niewielka masa własna (w porównaniu do innych modeli) połączona z silnikiem dwusuwowym zapewniała duży moment obrotowy oraz zadowalające spalanie, które według ówczesnych zapowiedzi producenta wynosiło zaledwie jeden litr benzyny na 33 kilometry.

TM P50 (1969). Niedługo po podstawowym modelu P50 wszedł na rynek wariant TM. Zabudowa tylnej części nadwozia typu furgon zapewniała doskonałe warunki przewozowe. Wraz z modelem podstawowym był produkowany prawie do końca lat 80'. 

Pianale (1994-1999). Po ponad 5 letniej przerwie Piaggio postanowiło wskrzesić model Ape 50. Pianale było podstawowym wariantem nadwoziowym, na którym bazowały bardziej rozbudowane wersje Cross i Web.

Web (1994-1999). Przez dość kontrowersyjny wygląd przez wielu uważany za najdziwniejszy produkt w historii Piaggio. Dla obniżenia kosztów produkcji i masy własnej Web został pozbawiony drzwi bocznych oraz skrzyni ładunkowej, na których miejscu pojawiło się masywne orurowanie, zapewniające m.in. potężny zderzak w przedniej części pojazdu. 

Cross (1994-1999). Wersja bardzo zbliżona do produkowanego jednocześnie wariantu Web. Posiadała część wysokiego orurowania przestrzeni użytkowej, aczkolwiek została wyposażona w boczne drzwi i blaszaną skrzynię ładunkową.

Van (1996- obecnie). Niedługo po wprowadzeniu modelu Pianale i jego wersji pochodnych pojawił się wariant zbliżony do TM P50 produkowanego pod koniec lat 60'. W pełni zabudowana skrzynia załadunkowa na tyle spodobała się użytkownikom z całego świata, że produkowana jest w niezmiennej formie do dziś.

Cross Country (2000- obecnie). W drugiej generacji modelu Cross ograniczono się do przeprowadzenia drobnego facelifting'u, który miał nadać nadwoziu bardziej dynamicznego charakteru. Patrząc na pojazd w nowej odsłonie nie można oprzeć się wrażeniu, że "sportowe" linie na tym nadwoziu są jedynie dostrzec tylko projektanci Piaggio. 

Jeśli komuś wydaje się, że wariacje modelu "50" wykraczają poza wszelkie ramy, to po poznaniu historii wersji z jednostkami napędowymi o większej pojemności skokowej będzie mocno zdziwiony. Nadwozi było wiele, od ciężarówek, przez rasowe maszyny typu buggy, aż po spektakularny model Pentarò będący... ciągnikiem siodłowym pod ponad 5 metrową naczepę. Ape 50 to również najnudniejszy model pod względem silnika, bowiem zasila go konwencjonalna benzyna. Większe Ape'y dostępne są z napędem diesla i elektrycznym, a także z instalacjami gazowymi LPG i CNG. Jak widać Piaggio oferuje kompleksową gamę nadwozi i jednostek dopasowanych tak, aby w danym regionie sprawdziły się jak najlepiej.

Ape w dzisiejszych czasach

Zapewne większość osób będzie zdziwiona, że w XXI wieku tak mały silnik spalinowy może napędzać tak masywny pojazd. Normy emisji spalin to w świecie motoryzacji najważniejszy temat ostatniej dekady, zaś powojenny kryzys państw europejskich już dawno odszedł w zapomnienie. Aż tak duże oszczędności w tego typu pojazdach nie mają dla użytkowników większego znaczenia, przeciwnie do osiągów jednostki o pojemności zaledwie 49 cm³, które dla większości i tak są zbyt małe do sprawnego poruszania się po mieście. Wrażenie sprzeczności jest w pełni uzasadnione, bo jak dwusuwowy silnik o mocy 2,5 KM ma się sprawdzić w maszynie o masie własnej około 220 kilogramów i ładowności tak dużej, że DMC przekracza pół tony? Cały sekret leży w dużym momencie obrotowym, który zapewnia Ape'owi dobre przyspieszenie oraz prędkość maksymalną na oszałamiającym poziomie 38 km/h. Takie osiągi wystarczą, aby "wepchnąć" go pod każde wzniesienie. Pewnie, większość motocyklistów tylko parsknie śmiechem na taką specyfikację, aczkolwiek nie można zapomnieć że ta "50-tka" to koń pociągowy, a nie wyścigowy.

Ucieczka na Wschód

W 2013 roku szef Piaggio poinformował że całość produkcji komponentów do modeli Ape zostanie przeniesiona z siedziby koncernu w Pontedera we Włoszech do miasta Pune w Indiach. Na długo przed tym obwieszeniem wytarzano je tam na podstawie licencji, ze szczególnym upodobaniem do wersji nastawionych na masowy przewóz osób, czyli legendarnych Tuk-Tuk'ów. Ostatnie lata pokazały, że jakość sprzedawanych pojazdów na rynek europejski nie pogorszyła się, a bezpieczeństwo, wygoda i trwałość konstrukcji nadal stoją na wysokim poziomie. 


Posiadamy części do Piaggio Ape 50:

  • Piaggio Ape 50 601 0
  • Piaggio Ape 50 Calessino 2012
  • Piaggio Ape 50 Classic 2012
  • Piaggio Ape 50 Cross Country C8000 2003-2010
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2011
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2012
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Kastenwagen TL6T 1989-1995
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Pick-Up TL6T 1989-1995
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Cross Country TL5T 1996-1999
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Kastenwagen TL5T 1996-1999
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Pick-Up TL5T 1996-1999
  • Piaggio Ape 50 Kastenwagen C8000 2003-2010
  • Piaggio Ape 50 Kastenwagen 2011
  • Piaggio Ape 50 Kastenwagen 2012
  • Piaggio Ape 50 P Kastenwagen TL3T 1980-1985
  • Piaggio Ape 50 P Pick-Up TL3T 1980-1985
  • Piaggio Ape 50 Pick-Up C8000 2003-2010
  • Piaggio Ape 50 Pick-Up 2011
  • Piaggio Ape 50 Pick-Up 2012
  • Piaggio Ape 50 RST MIX Cross Country C8000 1999-2003
  • Piaggio Ape 50 RST MIX Kastenwagen C8000 1999-2003
  • Piaggio Ape 50 RST MIX Pick-Uup C8000 1999-2003
  • Piaggio Ape 50 TM Kastenwagen 2012
  • Piaggio Ape 50 TM Kipper 2012
  • Piaggio Ape 50 TM P Kastenwagen TL4T 1985-1989
  • Piaggio Ape 50 TM P Pick-Up TL4T 1985-1989
  • Piaggio Ape 50 TM Pick-up 2012
  • Piaggio Ape 50 TM703 0
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe