check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części motocyklowe
Piaggio Ape 50

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 511
Fajka zapłonowa - 76641

4,99 zł

Fajka zapłonowa - 76641

stars    (137)
Świeca zapłonowa NGK BR8HS - BR8HS -10%

16,47 zł

18,30 zł

Najniższa cena: 18,30 zł

Świeca zapłonowa NGK BR8HS - BR8HS

stars    (85)
Fajka zapłonowa świecy NGK LB01F - LB01F -10%

16,11 zł

17,90 zł

Najniższa cena: 17,90 zł

Fajka zapłonowa świecy NGK LB01F - LB01F

stars    (39)
Naklejka serwisowa wymiany filtra i oleju - 203300
Fajka świecy zapłonowej metalowa - 81484
Fajka zapłonowa NGK LB05F - 8051 -10%

16,20 zł

18,00 zł

Najniższa cena: 18,00 zł

Fajka zapłonowa NGK LB05F - 8051

stars    (7)
Akumulator żelowy 12V 9 Ah Moretti YB9-BS + ładowarka
Simering - uszczelniacz SKF 19x32x7
Ściągacz do sworznia tłokowego - 327093
Łożysko SKF 6204 2RS - 83850

25,04 zł

Łożysko SKF 6204 2RS - 83850

stars    (3)
Świeca zapłonowa Champion L82C - L82C/T10
Świeca zapłonowa NGK BR8HIX irydowa - BR8HIX -10%

62,82 zł

69,80 zł

Najniższa cena: 69,80 zł

Świeca zapłonowa NGK BR8HIX irydowa - BR8HIX

stars    (4)
Łożysko SKF 6201
Akumulator żelowy 12V 9 Ah Moretti YB9-BS + ładowarka
Świeca zapłonowa NGK BP6ES - BP6ES -10%

10,62 zł

11,80 zł

Najniższa cena: 11,80 zł

Świeca zapłonowa NGK BP6ES - BP6ES

Przerywacz kierunkowskazów

51,60 zł

Przerywacz kierunkowskazów

stars    (4)
Filtr paliwa miedziany mini 5mm
Filtr paliwa miedziany mini 6mm
Automat stopu przód Piaggio
Akumulator High Power 12V 9 Ah JMT YB9-B (CB9-B)
Guma wydechu 22/25mm        - NK401.05
Wyłącznik główny zasilania  - BA18
Łożysko sworznia tłokowego Athena 12x17x12,8 - MNB120170128A -10%

30,15 zł

33,50 zł

Najniższa cena: 33,50 zł

Łożysko sworznia tłokowego Athena 12x17x12,8 - MNB120170128A

stars    (1)
Emblemat Piaggio 32x37mm 3D
Przekaźnik rozrusznika JMT
Nypel linki 8x14 Vespa 50
Obudowa stacyjki Gilera Piaggio Vespa
Uszczelka kranika
Akumulator 12V 9 Ah Yuasa Yumicron YB9-B -10%

203,29 zł

225,88 zł

Najniższa cena: 225,88 zł

Akumulator 12V 9 Ah Yuasa Yumicron YB9-B

stars    (33)

Posiadamy Części motocyklowe do Piaggio Ape 50

  • Piaggio Ape 50 P Pickup 1980
  • Piaggio Ape 50 TM P Pickup 1985
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Pickup 1989
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Pickup 1996
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Pickup 1999
  • Piaggio Ape 50 Pickup 2003-2010
  • Piaggio Ape 50 601 0
  • Piaggio Ape 50 TM 703 0
  • Piaggio Ape 50 Pickup 2012
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2012
  • Piaggio Ape 50 furgonetka 2012
  • Piaggio Ape 50 TM Pickup 2012
  • Piaggio Ape 50 TM wywrotka 2012
  • Piaggio Ape 50 TM furgonetka 2012
  • Piaggio Ape 50 Classic 2012
  • Piaggio Ape 50 Calessino 2012
  • Piaggio Ape 50 Pickup 2011
  • Piaggio Ape 50 furgonetka 2003-2010
  • Piaggio Ape 50 furgonetka 2011
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2003-2010
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2011
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Cross Country 1999
  • Piaggio Ape 50 RST Mix furgonetka 1999
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Cross Country 1996
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa furgonetka 1996
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 furgonetka 1989
  • Piaggio Ape 50 P furgonetka 1980
  • Piaggio Ape 50 TM P furgonetka 1985
  • Piaggio Ape 50 MIX Cross Country 1998
  • Piaggio Ape 50 MIX skrzyniowy 1998
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 1998
  • Piaggio Ape 50 Web Cross 2001
  • Piaggio Ape 50 Pickup 2009
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2009
  • Piaggio Ape 50 skrzyniowy 2009
  • Piaggio Ape 50 Pickup krótki 2016
  • Piaggio Ape 50 Pickup długi 2016
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2018
  • Piaggio Ape 50 skrzyniowy 2018
  • Piaggio Ape 50 Pickup krótki 2018
  • Piaggio Ape 50 Pickup długi 2018
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Cross 105 1989
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 1999
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 1999
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 1999
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 2000
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 2000
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 2000
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 2001
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 2001
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 2001
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 2002
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 2002
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 2002
  • Piaggio Ape 50 Web Cross 2002
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 2003
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 2003
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 2003
  • Piaggio Ape 50 Web Cross 2003
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 2004
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 2004
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 2004
  • Piaggio Ape 50 Web Cross 2004
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 2005
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 2005
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 2005
  • Piaggio Ape 50 Web Cross 2005
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 2006
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 2006
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 2006
  • Piaggio Ape 50 Web Cross 2006
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 2007
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 2007
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 2007
  • Piaggio Ape 50 Web Cross 2007
  • Piaggio Ape 50 Mix Pickup 2008
  • Piaggio Ape 50 Mix Van 2008
  • Piaggio Ape 50 Mix Cross Country 2008
  • Piaggio Ape 50 Web Cross 2008
  • Piaggio Ape 50 Pickup 2010
  • Piaggio Ape 50 Van 2010
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2010
  • Piaggio Ape 50 Van 2011
  • Piaggio Ape 50 Van 2012
  • Piaggio Ape 50 Pickup 2013
  • Piaggio Ape 50 Van 2013
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2013
  • Piaggio Ape 50 Pickup 2014
  • Piaggio Ape 50 Van 2014
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2014
  • Piaggio Ape 50 Pickup 2015
  • Piaggio Ape 50 Van 2015
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2015
  • Piaggio Ape 50 Van 2016
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2016
  • Piaggio Ape 50 Pickup długi 2017
  • Piaggio Ape 50 Pickup krótki 2017
  • Piaggio Ape 50 Van 2017
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2017
  • Piaggio Ape 50 Pickup długi 2019
  • Piaggio Ape 50 Pickup krótki 2019
  • Piaggio Ape 50 Van 2019
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2019
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Pickup 1990
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Van 1990
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Cross 105 1990
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Pickup 1991
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Van 1991
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Cross 105 1991
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Pickup 1992
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Van 1992
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Cross 105 1992
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Pickup 1993
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Van 1993
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Cross 105 1993
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Pickup 1994
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Van 1994
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Cross 105 1994
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Pickup 1995
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Van 1995
  • Piaggio Ape 50 FL-FL2 Cross 105 1995
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Pickup 1997
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Van 1997
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Cross 1997
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Pickup 1998
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Van 1998
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Cross 1998
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Pickup 1999
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Van 1999
  • Piaggio Ape 50 FL3 Europa Cross 1999
  • Piaggio Ape 50 P Pickup 1981
  • Piaggio Ape 50 P van 1981
  • Piaggio Ape 50 P Pickup 1982
  • Piaggio Ape 50 P van 1982
  • Piaggio Ape 50 P Pickup 1983
  • Piaggio Ape 50 P van 1983
  • Piaggio Ape 50 P Pickup 1984
  • Piaggio Ape 50 P van 1984
  • Piaggio Ape 50 P Pickup 1985
  • Piaggio Ape 50 P van 1985
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Pickup 2000
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Van 2000
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Cross 2000
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Pickup 2001
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Van 2001
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Cross 2001
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Pickup 2002
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Van 2002
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Cross 2002
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Pickup 2003
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Van 2003
  • Piaggio Ape 50 RST Mix Cross 2003
  • Piaggio Ape 50 TM P Pickup 1986
  • Piaggio Ape 50 TM P Van 1986
  • Piaggio Ape 50 TM P Pickup 1987
  • Piaggio Ape 50 TM P Van 1987
  • Piaggio Ape 50 TM P Pickup 1988
  • Piaggio Ape 50 TM P Van 1988
  • Piaggio Ape 50 TM P Pickup 1989
  • Piaggio Ape 50 TM P Van 1989
  • Piaggio Ape 50 furgonetka 2020
  • Piaggio Ape 50 Pickup krótki 2020
  • Piaggio Ape 50 Pickup długi 2020
  • Piaggio Ape 50 Cross Country 2020
  • Piaggio Ape 50 Pickup krótki 2021
  • Piaggio Ape 50 1969
  • Piaggio Ape 50 1970
  • Piaggio Ape 50 1971
  • Piaggio Ape 50 1972
  • Piaggio Ape 50 1973
  • Piaggio Ape 50 1974
  • Piaggio Ape 50 1975
  • Piaggio Ape 50 1976
  • Piaggio Ape 50 1977
  • Piaggio Ape 50 1978
  • Piaggio Ape 50 1979
  • Piaggio Ape 50 1980
  • Piaggio Ape 50 P 1980
  • Piaggio Ape 50 P 1981
  • Piaggio Ape 50 P 1982
  • Piaggio Ape 50 P 1983
  • Piaggio Ape 50 FL3 1996
  • Piaggio Ape 50 FL3 1997
  • Piaggio Ape 50 FL3 1998
  • Piaggio Ape 50 FL3 1999
  • Piaggio Ape 50 FL 1989
  • Piaggio Ape 50 FL 1990
  • Piaggio Ape 50 FL 1991
  • Piaggio Ape 50 FL 1992
  • Piaggio Ape 50 FL 1993
  • Piaggio Ape 50 FL 1994
  • Piaggio Ape 50 FL 1995
  • Piaggio Ape 50 Mix 2000
  • Piaggio Ape 50 Mix 2001
  • Piaggio Ape 50 Mix 2002
  • Piaggio Ape 50 Mix 2003
  • Piaggio Ape 50 Mix 1999
  • Piaggio Ape 50 P TM 1985
  • Piaggio Ape 50 P TM 1986
  • Piaggio Ape 50 P TM 1987
  • Piaggio Ape 50 P TM 1988
  • Piaggio Ape 50 P TM 1989

Inne modele

Piaggio Ape 50

Części motocyklowe

Zrodzony z ciężkiej historii

Piaggio Ape to niecodzienny pojazd, który wraz z pojawieniem się na rynku w 1948 roku zrewolucjonizował transport zmotoryzowany we Włoszech i stał się nieodłącznym elementem powojennego krajobrazu słonecznej Italii. Jednakże gdyby nie spustoszenie po II Wojnie Światowej , masowe ubóstwo i wysokie ceny oraz koszty eksploatacji pojazdów czterokołowych Ape z pewnością nigdy by się nie pojawił. Nie jest to bowiem konstrukcja idealna, ale za to tania i niecodziennie prosta. 

Początek Ape, to początek nowych Włoch

Pomysłodawcą Ape'a był Corradino D'Ascanio, włoski konstruktor samolotów i twórca legendarnej Vespy, który 2 lata po zakończeniu wojny zjawił się u Enrico Piaggio, syna założyciela ogromnego koncernu. Pomysł budowy pojazdu użytkowego dla przeciętnych obywateli i odtworzenie przedwojennego obrazu transportu w rodzimym kraju przypadł do gustu zarządowi Piaggio i niedługo po spotkaniu rozpoczęto budowę pierwszych prototypów. Na początku Ape (zwany najpierw VespaCar, a później TriVespa) był klasycznym skuterem Vespa z dwoma kołami z tyłu. Ramowa budowa tylnej części trójkołowca pozwalała na montaż solidnej i przestronnej skrzyni ładunkowej. Stosując się do nomenklatury świata samochodów, można stwierdzić, że Piaggio jako pierwsze stworzyło motocykl klasy Pick-Up. Pierwsza generacja modelu Ape kosztowała około 170 000 lirów, co było odpowiednikiem przeciętnych zarobków rocznych klasy robotniczej. Dzięki temu, Ape zyskał ogromną popularność i dla wielu stał się pierwszym krokiem na drodze do rozkręcenia własnego biznesu.

Przełomowy rok dla Ape'a

Osiem lat po premierze Piaggio wprowadziło do oferty zabudowany model Ape'a. Blaszana kabina, będąca, tak jak w przypadku dwukołowych Vesp, samonośnym elementem nadwozia, zapewniała większy komfort podróżowania i ochronę przed niekorzystnymi warunkami pogodowymi, co sprawiło, że Ape od 1956 roku mógł być wykorzystywany jako pojazd całoroczny. Co więcej, w tym samym roku pojawiła się zabudowana skrzynia ładunkowa, co znalazło ogromne uznanie wśród dostawców wszelkiej maści ładunków. Na początku była dostępna jako jedna z opcji wykończenia tylnej części pojazdu, lecz kilka lat później weszła w skład wyposażenia seryjnego.

Mnogość wyboru

Piaggio Ape występuje w tylu różnych wersjach nadwoziowych i silnikowych, że wachlarz zastosowań pozwala go dopasować do każdego typu pracy. Przez dekady konstrukcja pojazdu użytkowego nie zmieniła się w znaczący sposób, aczkolwiek wiele lat temu producent wprowadził do oferty także wersje czterokołowe. Co ciekawe, Ape'a można obecnie nabyć również w klasycznych nadwoziach przypominających pojazdy produkowane kilkadziesiąt lat temu.

Skupiając się tylko na modelu wyposażonym w jednostkę o najmniejszej pojemności skokowej, przez ponad 70 lat obecności na rynku były dostępne następujące warianty:

P50 (1969). Był to pierwszy i zarazem najprostszy model Ape z silnikiem o pojemności 49 cm³ wyposażony w otwartą skrzynię ładunkową. Niewielka masa własna (w porównaniu do innych modeli) połączona z silnikiem dwusuwowym zapewniała duży moment obrotowy oraz zadowalające spalanie, które według ówczesnych zapowiedzi producenta wynosiło zaledwie jeden litr benzyny na 33 kilometry.

TM P50 (1969). Niedługo po podstawowym modelu P50 wszedł na rynek wariant TM. Zabudowa tylnej części nadwozia typu furgon zapewniała doskonałe warunki przewozowe. Wraz z modelem podstawowym był produkowany prawie do końca lat 80'. 

Pianale (1994-1999). Po ponad 5 letniej przerwie Piaggio postanowiło wskrzesić model Ape 50. Pianale było podstawowym wariantem nadwoziowym, na którym bazowały bardziej rozbudowane wersje Cross i Web.

Web (1994-1999). Przez dość kontrowersyjny wygląd przez wielu uważany za najdziwniejszy produkt w historii Piaggio. Dla obniżenia kosztów produkcji i masy własnej Web został pozbawiony drzwi bocznych oraz skrzyni ładunkowej, na których miejscu pojawiło się masywne orurowanie, zapewniające m.in. potężny zderzak w przedniej części pojazdu. 

Cross (1994-1999). Wersja bardzo zbliżona do produkowanego jednocześnie wariantu Web. Posiadała część wysokiego orurowania przestrzeni użytkowej, aczkolwiek została wyposażona w boczne drzwi i blaszaną skrzynię ładunkową.

Van (1996- obecnie). Niedługo po wprowadzeniu modelu Pianale i jego wersji pochodnych pojawił się wariant zbliżony do TM P50 produkowanego pod koniec lat 60'. W pełni zabudowana skrzynia załadunkowa na tyle spodobała się użytkownikom z całego świata, że produkowana jest w niezmiennej formie do dziś.

Cross Country (2000- obecnie). W drugiej generacji modelu Cross ograniczono się do przeprowadzenia drobnego facelifting'u, który miał nadać nadwoziu bardziej dynamicznego charakteru. Patrząc na pojazd w nowej odsłonie nie można oprzeć się wrażeniu, że "sportowe" linie na tym nadwoziu są jedynie dostrzec tylko projektanci Piaggio. 

Jeśli komuś wydaje się, że wariacje modelu "50" wykraczają poza wszelkie ramy, to po poznaniu historii wersji z jednostkami napędowymi o większej pojemności skokowej będzie mocno zdziwiony. Nadwozi było wiele, od ciężarówek, przez rasowe maszyny typu buggy, aż po spektakularny model Pentarò będący... ciągnikiem siodłowym pod ponad 5 metrową naczepę. Ape 50 to również najnudniejszy model pod względem silnika, bowiem zasila go konwencjonalna benzyna. Większe Ape'y dostępne są z napędem diesla i elektrycznym, a także z instalacjami gazowymi LPG i CNG. Jak widać Piaggio oferuje kompleksową gamę nadwozi i jednostek dopasowanych tak, aby w danym regionie sprawdziły się jak najlepiej.

Ape w dzisiejszych czasach

Zapewne większość osób będzie zdziwiona, że w XXI wieku tak mały silnik spalinowy może napędzać tak masywny pojazd. Normy emisji spalin to w świecie motoryzacji najważniejszy temat ostatniej dekady, zaś powojenny kryzys państw europejskich już dawno odszedł w zapomnienie. Aż tak duże oszczędności w tego typu pojazdach nie mają dla użytkowników większego znaczenia, przeciwnie do osiągów jednostki o pojemności zaledwie 49 cm³, które dla większości i tak są zbyt małe do sprawnego poruszania się po mieście. Wrażenie sprzeczności jest w pełni uzasadnione, bo jak dwusuwowy silnik o mocy 2,5 KM ma się sprawdzić w maszynie o masie własnej około 220 kilogramów i ładowności tak dużej, że DMC przekracza pół tony? Cały sekret leży w dużym momencie obrotowym, który zapewnia Ape'owi dobre przyspieszenie oraz prędkość maksymalną na oszałamiającym poziomie 38 km/h. Takie osiągi wystarczą, aby "wepchnąć" go pod każde wzniesienie. Pewnie, większość motocyklistów tylko parsknie śmiechem na taką specyfikację, aczkolwiek nie można zapomnieć że ta "50-tka" to koń pociągowy, a nie wyścigowy.

Ucieczka na Wschód

W 2013 roku szef Piaggio poinformował że całość produkcji komponentów do modeli Ape zostanie przeniesiona z siedziby koncernu w Pontedera we Włoszech do miasta Pune w Indiach. Na długo przed tym obwieszeniem wytarzano je tam na podstawie licencji, ze szczególnym upodobaniem do wersji nastawionych na masowy przewóz osób, czyli legendarnych Tuk-Tuk'ów. Ostatnie lata pokazały, że jakość sprzedawanych pojazdów na rynek europejski nie pogorszyła się, a bezpieczeństwo, wygoda i trwałość konstrukcji nadal stoją na wysokim poziomie.