Router Classa to miejski skuter, który z pewnością pozytywnie zaskoczy każdego początkującego motocyklistę. Niskie koszty eksploatacji i zakupu, niebywale prosta konstrukcja i klasyczna linia nadwozia, która może się podobać to jego największe zalety.
Model Classa został wyposażony w tą samą jednostkę, co pozostałe czterosuwowe maszyny z rozbudowanej oferty Router'a. Jednocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 49 cm³ generuje moc maksymalną 3,5 KM i maksymalny moment obrotowy 3 Nm. Mimo, że takie osiągi dzisiaj nikogo już nie zachwycają nawet w najniższej półce cenowej, to pozwalają na dynamiczne przyspieszenia w miejskiej dżungli, a dzięki prędkości maksymalnej 65 km/h (po zdjęciu blokad fabrycznych), także na zadowalające wrażenia z jazdy na międzymiastowych trasach. Chłodzony powietrzem i zasilany klasycznym gaźnikiem czterosuwowy silnik skrywa w głowicy dwa zawory sterowane pojedynczym wałkiem rozrządu. Prosta budowa "serca" modelu Classa niesie za sobą same zalety. Samodzielne naprawy, niedrogie podzespoły zamienne i tuningowe, a także niskie koszty produkcyjne to tylko kilka z nich. Niska masa własna równa 80 kilogramów, trwałe przeniesienie napędu bezstopniową przekładnią automatyczną CVT i niskie spalanie na poziomie 2,5 l/100 kilometrów to powody, dla których warto zainteresować się tym jednośladem. W podwoziu znajdziemy same sprawdzone i trwałe rozwiązania. Zawieszenie to jak najprostszy zestaw klasycznego widelca teleskopowego i dwóch amortyzatorów olejowych, zaś układ hamulcowy to tanie (w produkcji i użytkowaniu) połączenie pojedynczej tarczy z jednotłoczkowym zaciskiem hydraulicznym z przodu i niewielkiego bębna z tyłu. Konstrukcja podwozia pozwala na bezpieczną i komfortową jazdę po naszych drogach, mimo, że po zabraniu na pokład dwóch osób z bagażami nieco zmniejsza efektywność swojej pracy. Router Classa to doskonały wybór dla osób, które nabywając swój pierwszy jednoślad nie chcą ponosić zbyt dużych kosztów. Dobry stosunek ceny do jakości, niskie spalanie i ceny części zamiennych oraz możliwość samodzielnego przeprowadzania większości napraw i bieżących serwisów skusiło na polskim rynku wiele osób. Tym bardziej, że przynależność do tej samej grupy, co produkty polskiej marki Romet Arkus, daje gwarancję bezawaryjnej eksploatacji na długie lata. zobacz części »