Suzuki DR 650 to kultowy motocykl klasy enduro, produkowany przez japoński koncern od 1990 roku. Mocna i prosta konstrukcja, bezawaryjny silnik i fenomenalne właściwości terenowe - oto idealny przepis na jednoślad, którym zapaleni miłośnicy przygód będą mogli realizować najodważniejsze plany. Gdy dodamy do tego niską cenę zakupu - zarówno kiedyś, jak i dziś, na rynku wtórnym - otrzymamy sprzęt ponadczasowy, który nadal posiada dużą grupę fanów.
Suzuki DR 650 zostało wyposażone w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 640 ccm. Chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy otrzymał rozrząd SOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu), gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Mikuni (średnica gardzieli - 40 mm), zapłon cyfrowy i mechaniczny rozrusznik nożny (kickstarter). Serce modelu DR 650 generuje moc maksymalną 45 KM i maksymalny moment obrotowy 57 Nm. Moc i moment obrotowy są przenoszone na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Niska masa powoduje, że taka specyfikacja daje dużo możliwości - zarówno w terenie, jak i na asfaltowej trasie. Dynamiczne przyspieszenie i prędkość maksymalna ponad 160 km/h z całą pewnością przydadzą się podczas wakacyjnych wojaży. Jednocześnie model DR 650 cechuje się niskim zużyciem paliwa. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 4,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności aż 21 litrów zapewnia zasięg ponad 400 kilometrów na jednym tankowaniu.
Sprawność w terenie i komfort podróżowania zapewnia miękko zestrojone zawieszenie, w którego skład wchodzi: klasyczny widelec teleskopowy i gazowy amortyzator z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia. Nad bezpieczeństwem użytkowników czuwają dwie wentylowane tarcze hamulcowe (przód - 280 mm, tył - 230 mm) i dwutłoczkowe zaciski hamulcowe. Taki zestaw przy tak niskiej masie motocykla wykonuje fenomenalną pracę, zapewniając krótką drogę hamowania.