Suzuki GSX 1100 to motocykl klasy naked (w wersji E, produkowanej od 1980 roku) lub sport-touring (w wersji F, produkowanej od 1987 roku). W pamięci motocyklistów szczególnie zapisała się wersja F, czyli legendarna już dziś Katana.
Suzuki GSX 1100 zostało wyposażone w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności 1074 ccm. Chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy posiada rozrząd DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez dwa wałki rozrządu), gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Mikuni (średnica gardzieli - 34 mm, model SS4SS), cyfrowy zapłon tranzystorowy i rozrusznik elektryczny. Serce modelu GSX 1100 generuje moc maksymalną 100 KM i maksymalny moment obrotowy 85 Nm, które są przenoszone na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Przy niewygórowanej masie motocykla - na sucho, bez płynów eksploatacyjnych i paliwa, Suzuki waży 254 kilogramów - takie osiągi gwarantują kierowcy dynamiczne przyspieszenie i prędkość maksymalną prawie 230 km/h. Duża moc i pojemność skokowa silnika nie wykluczyły niskiego zużycia paliwa. Średnie spalanie w cyklu mieszanym wynosi 5,7 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 19 litrów zapewnia zasięg ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu.
Szkieletem Suzuki GSX 1100 jest stalowa rama kołyskowa (podwójna) i dwustronny wahacz wleczony, na których osadzono optymalnie zestrojone zawieszenie uznanej marki Kayaba i wydajny układ hamulcowy. Z przodu motocykla znajdziemy klasyczny widelec teleskopowy (średnica goleni - 37 mm) i dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 275 mm z czterotłoczkowymi zaciskami hamulcowymi. Z tyłu zastosowanie znalazły dwa amortyzatory olejowe z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i wentylowana tarcza hamulcowa o średnicy 275 mm i zacisk dwutłoczkowy. Suzuki GSX 1100 toczy się na aluminiowych felgach o średnicy 19. i 16. cali (przód/tył).