Suzuki GSX 600 to motocykl sportowo-turystyczny, produkowany przez japoński koncern w latach 1988-2004. Dynamiczna stylistyka, mocna jednostka napędowa, bezawaryjna konstrukcja i atrakcyjna cena zakupu (zarówno kiedyś, w salonie, jak i dziś na rynku wtórnym) to tylko kilka zalet modelu GSX 600, dzięki którym cieszy się on dużą popularnością wśród zapalonych motocyklistów do dziś.
Suzuki GSX 600 zostało wyposażone w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie rzędowym o pojemności skokowej 599 ccm. Chłodzony powietrzem i olejem silnik czterosuwowy otrzymał gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Mikuni (średnica gardzieli - 32 mm, model BST32), elektryczny rozrusznik, zapłon tranzystorowy i rozrząd DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane przez dwa wałki rozrządu). Na pokładzie GSX 600 nie zabrakło sprawdzonego, gruntownie przetestowanego układu przeniesienia napędu, czyli manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, klasycznego łańcucha napędowego i mokrego sprzęgła wielotarczowego. Serce Suzuki generuje moc maksymalną 87 KM i maksymalny moment obrotowy 60 Nm, które przy masie 200 kilogramów (na sucho, bez płynów eksploatacyjnych i paliwa) zapewniają dynamiczne przyspieszenie i pozwalają osiągnąć prędkość ponad 220 km/h. Imponująca specyfikacja nie koliduje z niskim zużyciem paliwa. Średnie spalanie na poziomie 5,4 l/100 kilometrów sprawia, że na zbiorniku paliwa o pojemności 20 litrów użytkownicy będą mogli pokonać prawie 400 kilometrów na jednym tankowaniu.
O komfort podróżowania na długich dystansach dba optymalnie zestrojone zawieszenie, w którego skład wchodzą: widelec teleskopowy (średnica goleni - 41 mm) z bezstopniową regulacją tłumienia odbicia i centralna kolumna z amortyzatorem olejowym opartym na dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium, który również został wyposażony w regulację - 4. stopniowe tłumienie odbicia i 7. stopniowe napięcie wstępne sprężyny. Nad bezpieczeństwem użytkowników czuwa tarczowy układ hamulcowy z dwutłoczkowymi zaciskami hamulcowymi.