Suzuki VL 125 Intruder to małolitrażowy motocykl klasy chopper, produkowany przez japoński koncern w latach 1999-2007. Kultowy silnik V2, komfortowa pozycja za kierownicą, niskie spalanie i wygląd “prawdziwego motocykla”, o którym marzy większość nastolatków zaczynających swoją przygodę z jednośladami - oto najważniejsze zalety modelu VL 125 Intruder, dzięki którym zdobył on dużą popularność na całym świecie.
Suzuki VL 125 Intruder zostało wyposażone w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie widlastym o pojemności skokowej 124 ccm, która w naszym kraju umożliwia jazdę Intruderem już od 16. roku życia. Chłodzony powietrzem silnik czterosuwowy otrzymał elektryczny rozrusznik, cyfrowy zapłon, gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Mikuni i rozrząd SOHC (dwa zawory na cylinder sterowane przez jeden wałek rozrządu). Niewielki V-Twin generuje moc maksymalną 13,5 KM i maksymalny moment obrotowy 10 Nm, które trafiają na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Niska masa motocykla (na sucho VL 125 Intruder waży 140 kilogramów), niewysilony silnik i dopracowany układ zasilania zaowocowały zużyciem paliwa na bardzo atrakcyjnym poziomie. Średnie spalanie wynosi 3,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 12 litrów zapewnia użytkownikom zasięg prawie 350 kilometrów na jednym tankowaniu.
Szkieletem Suzuki VL 125 Intruder jest rama kołyskowa (pojedyncza) i dwustronny wahacz wleczony (oba elementy wykonano ze stali), na których osadzono komfortowo zestrojone zawieszenie i skuteczny układ hamulcowy. Z przodu znajdziemy klasyczny widelec teleskopowy i wentylowaną tarczę hamulcową o średnicy 275 mm z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym, zaś z tyłu - dwa amortyzatory olejowe z regulacją napięcia wstępnego sprężyny i nieco przestarzały, ale przy tej masie motocykla wydajny, hamulec bębnowy (mechaniczny). Suzuki VL 125 Intruder porusza się na szprychowych felgach z aluminiowymi obręczami o rozmiarach 18. i 15. cali (przód/tył).