Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha RD 50
- Yamaha RD 50 1981-1988
- Yamaha RD 50 1978
- Yamaha RD 50 M 1979-1980
- Yamaha RD 50 M 1981-1988
- Yamaha RD 50 DX 1977
- Yamaha RD 50 DX 1978
- Yamaha RD 50 DX 1979
- Yamaha RD 50 DX 1980
- Yamaha RD 50 M 1981
- Yamaha RD 50 M 1982
- Yamaha RD 50 M 1983
- Yamaha RD 50 M 1984
- Yamaha RD 50 MX 1983
- Yamaha RD 50 MX 1984
- Yamaha RD 50 DX 1975
- Yamaha RD 50 DX 1976
- Yamaha RD 50 M 1980
- Yamaha RD 50 MX 1982
- Yamaha RD 50 1973
- Yamaha RD 50 1974
- Yamaha RD 50 1975
- Yamaha RD 50 M 1977
- Yamaha RD 50 M 1978
- Yamaha RD 50 M 1979
- Yamaha RD 50 1976
- Yamaha RD 50 1981
- Yamaha RD 50 1982
- Yamaha RD 50 1983
- Yamaha RD 50 1986
- Yamaha RD 50 1977
Yamaha RD 50
Yamaha RD 50 to kultowy motorower produkowany przez japoński koncern w latach 1978-1984. Minimalistyczna konstrukcja o ponadczasowym wyglądzie, silnik dwusuwowy o dużej mocy i niska cena, która zachęcała do zakupu markowego jednośladu, by cieszyć się bezawaryjnością i wysoką jakością wykonania - trzeba przyznać, że jak na “50-tkę” Yamaha oferuje wiele i właśnie to było podstawą sukcesu modelu RD 50.
Yamaha RD 50 została wyposażona w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 49 ccm, więc można ją prowadzić na podstawie prawa jazdy kategorii AM (dawna Karta Motorowerowa) lub dowodu osobistego (dotyczy osób pełnoletnich). Chłodzony powietrzem silnik dwusuwowy posiada zawór membranowy, rozrusznik nożny (kopniak), zapłon tranzystorowy i gaźnikowy układ zasilania. Niepozorny singiel generuje moc maksymalną 6,3 KM przy 9000 obr./min i maksymalny moment obrotowy 5 Nm przy 8500 obr./min. Takie osiągi przy masie zaledwie 74 kilogramów (na sucho, bez płynów eksploatacyjnych i paliwa) to gwarancja bardzo dynamicznych przyspieszeń i jazdy z prędkością maksymalną 90 km/h. Moc i moment obrotowy trafiają na tylne koło za pomocą manualnej skrzyni biegów o czterech przełożeniach, mokrego sprzęgła wielotarczowego i klasycznego łańcucha napędowego. Na pokładzie motocykla Yamaha RD 50 znajdziemy zbiornik paliwa o pojemności aż 9 litrów, co przy średnim spalaniu na poziomie 3 l/100 kilometrów gwarantuje zasięg 300 kilometrów na jednym tankowaniu.
Konstrukcja Yamahy RD 50 opiera się na ramie kołyskowej i dwustronnym wahaczu wleczonym - oba elementy zostały wykonane z rur stalowych. Z przodu motoroweru znajdziemy konwencjonalny widelec teleskopowy i tarczę hamulcową z 1-tłoczkowym zaciskiem hamulcowym. Z tyłu zastosowano dwa amortyzatory hydrauliczne i mechaniczny hamulec bębnowy. Yamaha RD 50 porusza się na szprychowych felgach o średnicy 16 cali, które obuto w opony szosowe dobrej jakości.