Producent
Promocje
Tylko dostępne
Sortuj
14,49 zł
16,10 zł
Najniższa cena: 16,10 zł
Uszczelka kolektora wydechowego Athena 38x45x5,3 - S410510012003
8,93 zł
9,40 zł
Najniższa cena: 9,40 zł
Zabezpieczenie uszczelniacza przedniego zawieszenia - CIR-3/1
18,78 zł
22,10 zł
Najniższa cena: 22,10 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 401 Honda/Kawasaki/Yamaha/Triumph - HF401
10,99 zł
Żarówka H4 12V 60/55W
13,72 zł
14,44 zł
Najniższa cena: 14,44 zł
Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101
64,60 zł
68,00 zł
Najniższa cena: 68,00 zł
Komplet naprawczy siłownika sprzęgła Tourmax - CCK-201
104,60 zł
110,11 zł
Najniższa cena: 110,11 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód z kapturkami Tourmax 43x55x9,5/10,5 - FSD-043R
Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha XJR 1300
- Yamaha XJR 1300 2011
- Yamaha XJR 1300 2012
- Yamaha XJR 1300 1999
- Yamaha XJR 1300 SP 1999
- Yamaha XJR 1300 2000
- Yamaha XJR 1300 SP 2000
- Yamaha XJR 1300 2001
- Yamaha XJR 1300 SP 2001
- Yamaha XJR 1300 2002
- Yamaha XJR 1300 2003
- Yamaha XJR 1300 2004
- Yamaha XJR 1300 2005
- Yamaha XJR 1300 2006
- Yamaha XJR 1300 2007
- Yamaha XJR 1300 2008
- Yamaha XJR 1300 2009
- Yamaha XJR 1300 2010
- Yamaha XJR 1300 2013
- Yamaha XJR 1300 C 2015
- Yamaha XJR 1300 C 2016
- Yamaha XJR 1300 C Anniversary 2016
- Yamaha XJR 1300 2014
- Yamaha XJR 1300 Racer 2015
- Yamaha XJR 1300 Racer 2016
- Yamaha XJR 1300 1998
Yamaha XJR 1300
Yamaha XJR 1300 to motocykl posiadający tyle zalet, że od czasów premiery w 1999 roku nie wprowadzono w nim żadnych większych zmian, a mimo tego jego popularność wśród doświadczonych motocyklistów nie spadła aż do momentu wycofania ze sprzedaży w 2016 roku. Doskonałe prowadzenie, niesamowicie elastyczny silnik o nienagannej kulturze pracy, wysoki komfort jazdy oraz niskie koszty eksploatacyjne połączone z małą awaryjnością zagwarantowały spektakularny sukces rynkowy, jeden z największych w dziejach japońskiego koncernu.
Masywny jednoślad z rodziny "golasów" zadziwiał zwrotnością i lekkością prowadzenia, na szybkich zakrętach i górskich serpentynach odznaczał się stuprocentową stabilnością, a podczas rozwijania prędkości maksymalnej (wynoszącej 230 km/h) gwarantował jeźdźcom pewność zachowań i genialną stateczność. Prosta konstrukcja i świetne osiągi czterocylindrowego "rzędowca" oferowane były w bardzo konkurencyjnej cenie, dlatego obecnie modele z pierwszych lat produkcji sprzedawane są za kwotę zbliżoną do sumy jaką przyjdzie zapłacić za nowy, małolitrażowy jednoślad z Państwa Środka.
Ośmiozaworowa jednostka napędowa chłodzona powietrzem z podwójnym wałkiem rozrządu zasilana jest przez klasyczne gaźniki od renomowanego producenta Mikuni. Z pojemności 1250 cm ³ wykrzesano moc 98 KM i moment obrotowy 104 Nm, co w połączeniu z precyzyjną skrzynią biegów o pięciu przełożeniach dawało bardzo duże możliwości zarówno podczas szybkich przelotów, jak i codziennej jeździe po zatłoczonym mieście.
Mocne serce osadzono w wytrzymałej i bardzo sztywnej ramie z rur stalowych o solidnej średnicy. Całkowite wykorzystanie potencjału było zasługą dopracowanego, aczkolwiek prostego podwozia. Klasyczny widelec teleskopowy i dwie kolumny resorująco-tłumiące firmy Ohlins osadzone na aluminiowym wahaczu było zestrojone w taki sposób, aby dawać zarówno komfortowe tłumienie niewielkich nierówności na drodze przy całkowitym obciążeniu oraz pozwalać na bardzo dynamiczną jazdę podczas samotnych eskapad. Układ hamulcowy przejęty z wyczynowego modelu YZF-R1 z trzema dyskami o średnicy 300 i 270 mm oraz cztero- i dwutłoczkowymi zaciskami dawał całkowitą skuteczność, którą w końcowych latach produkcji podnosił przeciwpoślizgowy system ABS. Dopełnieniem były 17 calowe felgi obute w dość szerokie opony z wysokiej półki markowego producenta, oferujące dobrą trakcję i świetną przyczepność w zmiennych warunkach pogodowych.
Ograniczone koszty produkcji narzucały konstruktorom pewne ograniczenia w dobieraniu materiałów, dlatego gotowy do jazdy XJR ważył nieco ponad 250 kilogramów i był bardzo łakomy na paliwo. Na dużym, 21 litrowym zbiorniku zasięg wynosił zaledwie 300 kilometrów, dlatego mimo dużych aspiracji turystycznych rzadko był wybierany na kompana dalekodystansowych podróży w mniej zbadane zakątki świata. Jest to jednak jego jedyna wada, która raczej nie wpłynie za bardzo na wielbicieli szybkiej jazdy. Na analogowym prędkościomierzu pierwszą "setkę" jeździec zobaczy po upływie zaledwie 3 sekund, a na kolejną będzie musiał zaczekać trzy razy dłużej. Takie osiągi w zestawieniu z motocyklem z przełomu tysiącleci od zawsze wywoływały wyraz uznania, dlatego częste wizyty na stacjach benzynowych nie powinny stanowić dobrego kontrargumentu do zakupu własnego egzemplarza. Tym bardziej że Yamaha cechuje się dużą trwałością i wytrzymałością podzespołów, a przeglądy techniczne przewidziane są jedynie co 15 000 kilometrów.
Takie zestawienie połączone z ponadczasową stylistyką klasycznej linii nadwozia niestety w pewnym momencie zniknęło z salonów Yamahy w większości krajów Europy. Wyśrubowane normy emisji spalin i hałasu Euro postawiły przed konstruktorami z Hamamatsu barierę, której nie opłacało się przeskakiwać. Konieczność zastosowania zaawansowanych układów wydechowych i nowoczesnego, elektronicznego wtrysku paliwa oraz szeregu zmian w jednostce napędowej generowałoby znaczny wzrost kosztów produkcyjnych, a w efekcie wysoką cenę finalnego produktu, za którą potencjalni nabywcy nie otrzymywaliby w zasadzie nic atrakcyjnego. Cały sukces XJR 1300 był zawarty właśnie w relacji ceny do jakości i osiągów, a tych nie dałoby się już podnieść bez kolejnych kosztów. Mimo zainstalowania wielofunkcyjnego katalizatora w końcowym tłumiku, systemu dopalania spalin i podstawowej wersji wtrysku paliwa nie uzyskano dobrych wyników podczas badań, dlatego XJR bezpowrotnie zniknął z oferty Yamahy.