Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
14,96 zł
17,60 zł
Najniższa cena: 17,60 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 145 Aprilia/MUZ/Yamaha - HF145
23,04 zł
25,60 zł
Najniższa cena: 25,60 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 38x50x8/9,5 - P40FORK455043
28,35 zł
31,50 zł
Najniższa cena: 31,50 zł
Komplet uszczelniaczy zawieszenia przód Athena 36x48x8/9,5 - P40FORK455035
316,91 zł
352,12 zł
Najniższa cena: 352,12 zł
dostawa 0 złKomplet tarcz sprzęgłowych EBC CK 2274 - CK2274
359,08 zł
377,98 zł
Najniższa cena: 377,98 zł
dostawa 0 złKomplet tarcz sprzęgłowych TRW Lucas MCC 423-8 - MCC423-8
24,21 zł
26,90 zł
Najniższa cena: 26,90 zł
Łożysko Athena SKF 6203 2RS1C3 17x40x12 mm - MS170400120M3
213,62 zł
224,86 zł
Najniższa cena: 224,86 zł
Komplet metalowych tarcz sprzęgła TRW Lucas MES 405-8 - MES405-8
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951TM 10X1,25 podwójna kolor tytanowy - MCH951T
99,45 zł
Stacyjka Emgo Yamaha - 40-71340
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951SM 10X1,25 podwójna kolor czarny - MCH951S
31,26 zł
32,90 zł
Najniższa cena: 32,90 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901CM 10X1,25 kolor stalowy chrom - MCH901C
35,17 zł
37,02 zł
Najniższa cena: 37,02 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH901SM 10X1,25 kolor czarny - MCH901S
187,00 zł
196,84 zł
Najniższa cena: 196,84 zł
Komplet metalowych tarcz sprzęgła TRW Lucas MES 315-7 - MES315-7
18,13 zł
Filtr oleju Emgo - 10-79100
24,23 zł
25,50 zł
Najniższa cena: 25,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951BM 10X1,25 podwójna kolor niebieski - MCH951B
30,88 zł
32,50 zł
Najniższa cena: 32,50 zł
Śruba do przewodów hamulcowych TRW Lucas MCH951AM 10X1,25 podwójna kolor srebrny - MCH951A
48,51 zł
53,90 zł
Najniższa cena: 53,90 zł
Łożysko Athena SKF 6303 2RSC3 17x47x14 mm - MS170470140M3
Posiadamy Części motocyklowe do Yamaha XV 750
- Yamaha XV 750 M Virago Midnight 1983
- Yamaha XV 750 SE Special 1981
- Yamaha XV 750 SE Special 1982
- Yamaha XV 750 Virago 1997
- Yamaha XV 750 Virago 1996
- Yamaha XV 750 Virago 1995
- Yamaha XV 750 Virago 1993
- Yamaha XV 750 Virago 1992
- Yamaha XV 750 Virago 1991
- Yamaha XV 750 Virago 1990
- Yamaha XV 750 Virago 1989
- Yamaha XV 750 Virago 1988
- Yamaha XV 750 Virago 1983
- Yamaha XV 750 Virago 1982
- Yamaha XV 750 Virago 1981
Yamaha XV 750 Virago
Yamaha XV 750 to pierwszy motocykl wyprodukowany w Kraju Kwitnącej Wiśni, którego z czystym sumieniem można nazwać prawdziwym chopper'em. Już od wczesnych lat 70' japońscy konstruktorzy inspirowali się jednośladami ze Stanów Zjednoczonych i tworzyli tzw. soft chopper'y, aczkolwiek brak "widlastej dwójki" pod zbiornikiem paliwa nie pozwalał im bezpośrednio konkurować z taką legendą, jak Harley-Davidson. Co prawda, montowane w nich jednostki napędowe w układzie rzędowym (od 2 do 4 cylindrów) zapewniały większą wytrzymałość i dużo lepsze osiągi, jednakże bez charakterystycznego bulgotu silnika V2 nie dawały ówczesnemu klientowi tego, czego tak naprawdę pragnął. Zaprezentowany na targach IFMA w 1980 roku model XV 750 był zdecydowanie przełomowym motocyklem, który zagwarantował Yamasze miejsce w świadomości miłośników amerykańskiej motoryzacji i rozpoczął ekspansję japońskich chopper'ów na cały świat, odbierając tym samym Harley'owi utrzymywany od dekad monopol na tym rynku.
Model XV 750 Virago został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie widlastym o pojemności skokowej 749 cm³. Chłodzony powietrzem czterosuw z dwuzaworowymi głowicami i pojedynczymi wałkami rozrządu otrzymał gaźnikowy układ zasilania marki Mikuni (pierwsze roczniki posiadały gaźniki Hitachi, aczkolwiek przez dużą awaryjność i konieczność częstej regulacji zostały wymienione), dzięki któremu reakcja na ruch manetki gazu była zdecydowana, a zużycie paliwa, jak na tamte czasy, utrzymywało się na niezłym poziomie. Średnie spalanie oscylowało w granicach 5,5-6 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), co przy zbiorniku paliwa o pojemności 12 litrów gwarantowało około 200 kilometrów zasięgu na jednym tankowaniu. Przy tak satysfakcjonujących osiągach był to naprawdę dobry wynik. Moc maksymalna 50 KM (egzemplarze wysyłane na rynek amerykański miały 12 KM więcej) i maksymalny moment obrotowy 58 Nm dobrze radziły sobie z masą motocykla, która wraz ze wszystkimi płynami przekraczała 225 kilogramów. Dynamiczne przyspieszenia (od 0 do 100 km/h w 5,6 sekundy) i prędkość maksymalna ponad 160 km/h dawały duże pole do popisu zarówno w dalekiej trasie, jak i podczas przemieszczania się po zakorkowanym mieście. Na tylne koło osiągi trafiały za pośrednictwem mokrego, wielotarczowego sprzęgła oraz manualnej skrzyni biegów o pięciu przełożeniach. Za napęd końcowy odpowiedzialny był wał kardana, co zapewniało użytkownikom dużą żywotność tego mechanizmu i pozwalało cieszyć się bezobsługowym działaniem oraz mniej problematycznymi i kosztownymi serwisami (w porównaniu do tradycyjnego łańcucha napędowego).
Trzonem podwozia modelu XV 750 Virago jest solidna rama typu Monocoque o otwartej budowie, której konstrukcja składa się głównie z blachy tłoczonej o dużej grubości. Amortyzację 19- i 16-calowych kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu o skoku 150 mm i centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej typu Cantilever o skoku 100 mm. Miękkie zestrojenie zawieszenia pozytywnie wpływa na komfort podróżowania na długich dystansach, aczkolwiek umieszczenie amortyzatora za tylnym cylindrem często prowadzi do jego przegrzania, a w efekcie do pogorszenia jakości tłumienia. Sprawia to, że podczas solidnego obciążenia motocykla pasażerem i turystycznym ekwipunkiem ma on silną tendencję do "dobijania", co na drogach o naprawdę kiepskiej jakości będzie zakłócało przyjemność z pokonywanej trasy. Wyhamowaniem nie tak lekkiego pojazdu zajmuje się tarczowo-bębnowy układ hamulcowy, który dobre radzi sobie z możliwościami jednostki napędowej. Przy przedniej osi znajdziemy dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm i jednotłoczkowe, pływające zaciski hamulcowe, zaś z tyłu zamontowano tradycyjny hamulec bębnowy o średnicy 180 mm, który mimo przestarzałej konstrukcji spełnia swoje zadania.
Yamaha XV 750 Virago to doskonała propozycja dla osób, które chciałyby nabyć motocykl łączący w sobie dwa światy: japońską wytrzymałość i amerykański styl. Dopracowana konstrukcja, przyzwoite osiągi i fenomenalne właściwości jezdne okraszone chromowaną galanterią i bulgotem prawdziwego V2 z pewnością będą przynosić radość i satysfakcję z każdego przejechanego kilometra przez wiele sezonów. Niestety, tak jak każdy motocykl sprzed prawie 40 lat, tak i Yamaha ma swoje wady. Notoryczne problemy z elektrycznym rozrusznikiem, zbyt miękkie zawieszenie i słabe hamulce w egzemplarzach z pierwszych lat oraz niekomfortowe siedzisko pasażera w ostatnich rocznikach to cechy, które przylgnęły do wersji Virago i Special na dobre. Jednakże, przy tak długiej liście zalet nigdy nie miały one wpływu na doskonałą sprzedaż i uwielbienie wśród miłośników chopper'ów, dzięki czemu w dzisiejszych czasach na rynku wtórnym znajdziemy wiele egzemplarzy w bardzo atrakcyjnych cenach.