Zipp Basic to niezwykle wszechstronny skuter skierowany do bardzo szerokiego grona odbiorców. Znikome spalanie, dobrą jakość wykonania i prostotę obsługi docenią dorośli użytkownicy poszukujący ekonomicznego środka transportu na co dzień, zaś nieskomplikowana budowa, niewielka cena zakupu i niezrównana dostępność części będą istotnymi cechami dla początkujących motocyklistów, którzy mają niewielką wiedzę o mechanice i nie do końca pewni są czy w jeździe na dwóch kołach znajdą swoją pasę.
Dla obu tych grup mała masa, łatwość prowadzenia i zadowalający komfort podróżowania będą dodatkowymi atutami. Basic mimo że nie poraża stylistyką i bezdyskusyjnie nie będzie wyróżniał się z tłumu, to nie sposób uznać tych faktów za jego wady. Nienajgorsze spasowanie plastikowych owiewek, archaiczne, aczkolwiek wydajne oświetlenie oraz dobre właściwości przewozowe zdecydowanie oddalają go od pokrewnych modeli o sportowych aspiracjach. Basic ma za zadanie dowieść użytkowników do punktu docelowego, a za tak niewygórowaną kwotę zakupu nie można od niego oczekiwać że zrobi to w spektakularnym stylu. Najważniejsze że seryjnie montowany centralny kufer zmieści spore zakupy, w schowku pod kanapą ukryjemy jeden kas typu Jet, a do znajdującej się w przednim panelu otwartej półki na czas jazdy bez problemu włożymy wiele drobiazgów. To nie koniec zalet Basic'a. Mimo że dynamika przemieszczania się nie powala na kolana, to rzadko kiedy istnieje możliwość pokonania 100 kilometrów na dwóch litrach paliwa. Niewysilona, czterosuwowa jednostka napędowa z automatyczną przekładnią bezstopniową generuje niewielką moc 3 KM. Przyspieszenie do ustawowej prędkości 45 km/h przebiega liniowo, dopiero powyżej tej wartości Zipp zaczyna łapać zadyszkę. Jednakże po konstrukcji zaprojektowanej kilkanaście lat temu nie możemy oczekiwać dużych przyrostów adrenaliny. Ważne, że chłodzony powietrzem i zasilany klasycznym gaźnikiem silnik będzie stronił od awarii przez wiele lat, oczywiście pod warunkiem że użytkownicy nie będą z niego próbowali wykrzesać dynamiki dwusuwowych napędów. Podczas krótkich przejazdów przedni widelec teleskopowy o niewielkim skoku i pojedynczy element resorująco tłumiący zapewnią niedoskwierający komfort, lecz podczas planowania dłuższych wojaży nabywcy będą musieli sie liczyć z bólem pewnych części ciała. Dyskomfort potęgują niewielkie, 10 calowe felgi obute w bardzo wąskie opony. Tarczowo/bębnowy układ hamulcowy zapewni podstawowy stopień bezpieczeństwa, podczas złej pogody lub na bardzo złej nawierzchni nie można oczekiwać po tylnym bębnie o małej średnicy dużej skuteczności i trzeba brać go pod uwagę jedynie w roli "spowalniacza". Mimo wielu wad i niedoskonałości Zipp Basic to dobry wybór na pierwszy jednoślad dla stuprocentowych nowicjuszy oraz ciekawa propozycja dla osób poszukujących w skuterze alternatywy dla zatłoczonych środków transportu miejskiego. zobacz części »