Manic 50 to kolejny wszechstronny motorower z oferty Zipp'a, który spełni podstawowe wymagania większości użytkowników. Dla początkujących będzie idealnym narzędziem do nauki jazdy, bardziej oszczędnym zagwarantuje niesamowicie niskie spalanie, a niedzielnym motocyklistom zapewni bezawaryjną eksploatację przez wiele sezonów. Kompaktowa budowa i smukła sylwetka sprawdzi się w zakorkowanych miastach, zaś nieskomplikowana konstrukcja jednocylindrowego silnika nie będzie miała tajemnic przed amatorskimi majsterkowiczami.
Czterosuwowa jednostka napędowa, współpracująca z pięciostopniową skrzynią biegów, zapewni odpowiednią elastyczność i intuicyjne oddawanie mocy. Chłodzony powietrzem singiel generuje 3,5 KM i moment obrotowy 2,5 Nm, dlatego nie można się po nim spodziewać zatrważających przyspieszeń, ani zapierającej dech w piersiach prędkości maksymalnej. Niewygórowane osiągi pozwolą na sprawne osiągnięcie ustawowych 45 km/h, lecz od tej wartości ruch wskazówki prędkościomierza będzie coraz bardziej spowalniał. Przy takich parametrach bezpieczną jazdę zapewni podstawowy zestaw hamulców, dobrze znany z innych niskobudżetowych motorowerów. Na przedniej osi znajdziemy pojedynczą tarczę z dwutłoczkowym zaciskiem, z tyłu zaś tradycyjny bęben o niewielkiej średnicy. Zawieszenia to również klasyka gatunku, aczkolwiek zapewniają one dobre wybieranie nierówności, a w efekcie komfortową jazdę nawet pod dużym obciążeniem. Klasyczny widelec teleskopowy zapewnia 120 mm skoku, a tylne dwie kolumny resorująco-tłumiące oparte na stalowym wahaczu jedynie 100 mm. Duże, 18 calowe obręcze kół obute w bardzo wąskie opony lubią wpadać w koleiny, choć nawet niedoświadczeni motocykliści będą umieli wykorzystać ich ogromny rozmiar na swoją korzyść. Do podstawowego osprzętu możemy zaliczyć również elektryczny rozrusznik i zasilanie za pośrednictwem gaźnika. Wiekowa budowa jednośladu pozwoliła na duże ograniczenie kosztów produkcji, dlatego za nowy model zapłacimy naprawdę przystępne pieniądze. Gdy policzymy łączny koszt zakupu i eksploatacji (spalanie na poziomie 2 l/100 kilometrów) Manic będzie nieocenioną alternatywą dla środków komunikacji miejskiej. zobacz części »