Otis 50 4T to jeden z najtańszych skuterów klasy 50 z oferty polskiej marki Zipp. Ponad 10 lat produkcji pokazuje, że na naszym rynku jest zapotrzebowanie na niedrogie jednoślady o dobrym stosunku ceny do jakości. Duża popularność Otis'a jest w pełni uwarunkowana, ponieważ kto nie chciałby mieć w swoim garażu maszyny, która nie dość, że kosztuje niespełna 2,5 tys. złotych, to jeszcze zadowala się spalaniem 2 litrów paliwa na 100 kilometrów.
Tak, jak inne skutery tego typu, Otis otrzymał czterosuwową jednostkę napędową o bardzo prostej budowie. Chłodzenie powietrzem, gaźnikowy układ zasilania, klasyczna przekładnia automatyczna CVT i dwuzaworowa głowica z pojedynczym wałkiem rozrządu to powody, dla których samodzielna naprawa i ceny części zamiennych nie będą dla nikogo barierą nie do przeskoczenia. Jednakże niska cena ma także swoje wady. Nieskomplikowana konstrukcja i niewysilony motor stały się głównym katem osiągów. Z pojemności 49 cm³ udało się uzyskać moc 3 KM (generowanych przy aż 7500 obr/min) i moment obrotowy w okolicach 2,5 Nm, dlatego przyspieszenia nie są zbyt dynamiczne, a prędkość maksymalna po zdjęciu blokad fabrycznych nie przekracza 60 km/h. Sprzymierzeńcem osiągów, a także ekonomicznego zużycia paliwa, jest niska masa pojazdu przygotowanego do jazdy, wynosząca niespełna 75 kilogramów. Podwozie zostało przygotowane pod potencjał jednostki napędowej, więc nie można od niego niczego wymagać. Stalowa rama stała się punktem oparcia dla komfortowego zawieszenia, które, gdyby nie niewielki rozmiar kół (10 cali), zapewniałoby wygodę podróżowania powyżej przeciętnego poziomu. Mimo to, dwa elementy resorująco-tłumiące oparte na wahaczu wleczonym i klasyczny widelec teleskopowy dobrze radzą sobie z niewielką masą i mocą Otis'a. Układ hamulcowy oparty na dwóch bębnach o niewielkiej średnicy nie gwarantuje bezstresowej jazdy, jednakże jako, że został obdarzony homologacją drogową z pewnością zapewnia przepisową drogę hamowania. Zipp Otis 50 4T to dobra propozycja na początek motocyklowej przygody, szczególnie dla użytkowników o niższym wzroście. Akceptowalny poziom wykonania, niska cena i ekonomia silnika, która sprawia, że na 6 litrowym zbiorniku paliwa pokonamy nawet 300 kilometrów, to powody dla których warto zainteresować się tym modelem. zobacz części »