Zipp Pro 50 to jeden z pierwszych motorowerów z Państwa Środka który zapoczątkował w Polsce "boom" na jednoślady imitujące maszyny klasy SuperSport o dużo większej pojemności. Markowi producenci już kilkanaście lat przed pierwszymi premierami tego typu produktów posiadali w swojej ofercie podobne motocykle ( Yamaha TZR 50, Aprilia RS 50 czy Peugeot XR6), aczkolwiek były one zbyt kosztowne dla przeciętnych posiadaczy karty motorowerowej czy prawa jazdy kategorii AM. Takie marki jak Zipp postawiły na niską cenę, jednocześnie oferując najważniejsze cechy konkurencji.
Nie oferowały one takich samych osiągów czy jakości wykonania, lecz niskie koszty produkcji musiały odcisnąć swoje piętno na jakiejś płaszczyźnie. Nie mniej jednak, za sumę niecałych 5 tysięcy złotych, nabywcy otrzymywali pojazdy przypominające "ścigacze" o większej kubaturze silnika, przyzwoitą moc i zadowalający osprzęt. Zajmując lekko pochyloną pozycję za kierownicą Pro 50 nastolatkowie mogą upajać się basowym i donośnym dźwiękiem układu wydechowego, zaznajomić się ze skrzynią biegów o czterech, "krótkich" przełożeniach i nauczyć się obsługi efektywnego układu hamulcowego z dużą tarczą na każdym z kół. Zipp oferuje tym samym godny komfort jazdy i bezpieczeństwo na drodze. Seryjny układ antypoślizgowy ABS na przedniej osi, 17 calowe obręcze kół zapewniające dobrą sterowność, wąskie [cat:640]opony[/cat] o niskim oporze toczenia i dobrej przyczepności na niepewnych nawierzchniach to tylko niektóre atuty małego sportowca. Co więcej Pro 50 przedstawia wartości jak w prawdziwym motocyklu sportowym: kierownica typu clip-on zapewniająca pewny chwyt, lusterka umieszczone na przedniej czaszy, owiewka z pochyloną szybą dająca maksymalny opływ powietrza, zestaw wskaźników z wyeksponowanym centralnie obrotomierzem i ciekłokrystalicznym wyświetlaczem zapiętego biegu. Atrakcyjny wygląd potęguje dzielona kanapa. Miejsce kierowcy zostało obniżone w stosunku do przestrzeni dla pasażera, tak aby zapewnić optymalną pozycję za sterami i uczynić możliwym maksymalne "przyklejenie" się do zbiornika paliwa. Nie bez znaczenia jest także zawieszenie tylnego koła. Centralna kolumna resorująco-tłumiąca zapewnia lekki wygląd tylnej części pojazdu, co więcej daje dobrą amortyzację nierówności trasy i podnosi komfort szybkiego podróżowania. Jak widać wiele rozwiązań i stylistyka nie odstają od rasowych SuperSport'ów ze stajni renomowanych producentów. Największą różnicą jest jednostka napędowa. Chłodzony powietrzem, jednocylindrowy silnik o pojemności 49 cm ³ generuje moc około 4 KM i moment obrotowy 4,5 Nm, co pozwala na bardzo dynamiczną jazdę. Jak przystało na czterosuwową konstrukcję spalanie oscyluje na bardzo dobrym poziomie. Nawet przy żwawej jeździe zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 2,5 l/100 kilometrów, co przy 11 litrowym zbiorniku zagwarantuje zasięg minimum 400 kilometrów. Taka wartość w klasie "50-tek" to bardzo dobry rezultat, co czyni Pro również dobrym kompanem na ekscytujące, długie trasy. Wielogodzinne obcowanie z Zipp'em umili precyzyjna skrzynia biegów, bezawaryjna konstrukcja i dobra ochrona przed niesprzyjającymi warunkami atmosferycznymi. Zaś przy pakowaniu na weekendowy wypad pomoże seryjnie montowany bagażnik i uchwyty w dolnej części ramy pod siedzeniem pasażera. Za taką cenę, Pro wydaje się bardzo atrakcyjną propozycją dla najmłodszych motocyklistów, choć niewątpliwie zaskoczy także tych starszych i bardziej doświadczonych. zobacz części »