Zipp Rally 50 to miejski skuter stylizowany na dzielny pojazd terenowy. Nie sposób przeoczyć wyeksponowanego, przedniego reflektora ukrytego za osłoną ze stalowych prętów, która dodaje maszynie zadziornego charakteru. Również krótkie błotniki i malowanie w żywej kolorystyce przywodzi na myśl motocykle stworzone do jazdy po wertepach. Oprócz powierzchownej stylistyki jest to zupełnie normalny, zwinny środek codziennego transportu, przed którym wszystkie przywary miasta nie stawiają żadnych barier.
Niewielki rozstaw osi, wąska sylwetka, 12 calowe koła i żwawy czterosuwowy silnik idealnie sprawdzają się we wszędobylskich korkach i ciasnych miejscach parkingowych. Jednocylindrowa, chłodzona powietrzem jednostka napędowa o bardzo prostej budowie generuje wystarczającą moc 3,5 KM. Archaiczna konstrukcja bezstopniowej przekładni automatycznej i układ zasilania z tradycyjnym gaźnikiem dadzą szansę samodzielnej obsługi przez początkujących motocyklistów. Niewygórowane osiągi nie przeszkadzają Zipp'owi sprawnie przyspieszać do ustawowych 45 km/h, dopiero powyżej tej prędkości da się odczuć niewielki spadek werwy niewielkiego napędu. Dobra dynamika to głównie zasługa niewielkiej masy, ze wszystkimi płynami eksploatacyjnymi skuter waży bowiem jedynie 89 kilogramów. Niewysilona jednostka, lekkość i rozważne traktowanie manetki gazu poskutkują niebywale niskim spalaniem. Według producenta w cyklu miejskim zużycie paliwa nie powinno przekroczyć 2,5 l/100 kilometrów. Podobnie jak na płaszczyźnie źródła napędu, również w układzie hamulcowym czy zawieszeniach nie znajdziemy innowacji. Połączenie pojedynczego dysku z jednotłoczkowym zaciskiem i bębna o małej średnicy daje zadowalającą skuteczność przy niskim tempie jazdy, także klasyczny widelec teleskopowy i jeden amortyzator w pełni wywiązują się z powierzonego zadania. Co ciekawe w niewielkiej wartości nowego egzemplarza zawarto kufer centralny w malowaniu nadwozia, który wraz z przestronnym schowkiem pod kanapą, daje duże możliwości transportowe. Dzięki temu że Zipp posiada tak szeroką ofertę jednośladów i notuje coraz większe wyniki sprzedaży mógł pozwolić sobie na tak specyficzny skuter z dobrym wyposażeniem, którego atrakcyjna cena nie odcisnęła piętna na jakości wykonania czy użytych podzespołów. zobacz części »