Pojazdy takie jak Salmo ma w ofercie każdy, nawet najmniejszy producent, aczkolwiek rzadko zdarza się, aby były masowo wprowadzane na europejski, a już w szczególności na polski rynek. Są to bowiem maszyny stworzone do pracy, pozbawione stylistycznych smaczków czy mocnych jednostek napędowych. Znalazły szerokie zastosowanie i gigantyczną popularność w większości krajów Azji i Afryki, głównie za sprawą dużych możliwości transportowych i archaicznej budowy, którą da się naprawić w każdych warunkach przy użyciu najprostszych narzędzi.
Jest to również niezwykle trwała i bezawaryjna konstrukcja, bowiem jej podwalin możemy doszukiwać się w legendarnej Hondzie Cub. Na wyposażeniu nie sposób znaleźć ażurowych felg z lekkich stopów aluminium, czy czerwonych zacisków hamulcowych świadczących o sportowym zacięciu. Są za to funkcjonalne, 17 calowe koła pochłaniające wszystkie nierówności, prosta kanapa umożliwiająca załadowanie wszelkiej maści ładunków i niezwykle wąska sylwetka, która bez problemu wciśnie się w najmniejszą lukę pomiędzy samochodami stojącymi w korku czy na parkingu. O roboczej duszy Salmo świadczy również seryjnie montowany bagażnik z masywnych rur stalowych i brak nawet najmniejszych "bajerów" w wyposażeniu czy desce rozdzielczej, która przekazuje tylko niezbędne informacje. Dlaczego więc Zipp postanowił wprowadzić do oferty ten model, mimo że od "50-tek" zazwyczaj wymaga się nienagannej prezencji i osiągów wyzwalających u nastolatków uśpione pokłady adrenaliny? Głównym powodem był duży wzrost popularności najniższej klasy pojemnościowej w grupie dużo starszych użytkowników, którzy możliwości użytkowe przedkładali nad wygląd czy moc, które nie są im do niczego potrzebne. Podążając z nurtem takiego postrzegania motoroweru Salmo generuje 2,4 KM oraz 2 Nm momentu obrotowego, które na przekór nie przeszkadzają mu w sprawnym poruszaniu się po mieście i osiąganiu ustawowych 45 km/h w zadowalającym tempie. Podstawowy układ hamulcowy i zawieszenia pozwalają na w miarę komfortową i bezpieczną jazdę, dlatego opiekunowie młodszych użytkowników nie powinni mieć obaw że niebywale niska cena wpłynęła negatywnie na najważniejsze parametry. Dzięki wytrzymałej ramie z grubych rur stalowych, czterostopniowej skrzyni biegów o nienagannej kulturze pracy, niewielkiej wadze i reszcie swoich zalet Salmo jest niecodziennie interesującą maszyną. Sprawdzi się zarówno jako wół roboczy oraz motorower do codziennych dojazdów do szkoły czy pracy. Nawet na tak wymagającym i szybko rozwijającym się rynku jak nasz, powinien znaleźć dużą grupę odbiorców, którzy nie będą mogli przejść obojętnie obok nowego jednośladu za mniej niż 2000 zł. zobacz części »