Zipp Shock 50 to kolejny sportowy motorower z oferty polskiego importera, który za sprawą właśnie takich jednośladów w ostatnich latach notuje znaczny wzrost sprzedaży. Dzięki produkcji w stale rozwijających się Chinach zdołano zmniejszyć koszty wytwórstwa do minimum, lecz oczywiście nie oznacza to, że Shock'owi można odmówić ciekawego wyglądu i dobrej jakości wykonania z zachowaniem zadowalającej dbałości o szczegóły. Zaprojektowano go z myślą o najmłodszych użytkownikach, którzy nie chcieliby wydać majątku na zakup i eksploatację swojego pierwszego motocykla, ale jednocześnie pragną posmakować bardziej dynamicznej jazdy niż w przypadku najtańszych maszyn z oferty innych producentów z Państwa Środka.
Zipp postanowił spełnić te oczekiwania, czego rezultatem jest właśnie usportowiony Shock. Spalanie oscylujące w granicach 2-2,5 l/100 kilometrów, manualna skrzynia o czterech przełożeniach pozwalająca na szybką zmianę biegów oraz mocna, czterosuwowa jednostka napędowa o bardzo prostej budowie to atuty, dzięki którym ta niepozorna "50-tka" dostarczy pierwszych mocnych wrażeń i da podstawowe lekcje z zakresu obsługi i naprawy własnej maszyny. Jednocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik o mocy 3,2 KM pozwoli na podróżowanie z prędkością ponad 65 km/h, co na początek powinno nowicjuszom zupełnie wystarczyć do nauki zachowań pojazdu na ostrzejszych zakrętach i oswoić z balansowaniem podczas wolniejszych manewrów. O wysoki stopień bezpieczeństwa jazdy zadba skuteczny układ hamulcowy. Zarówno na przednim jak i na tylnym kole widnieją tarcze o dużej średnicy i dwutłoczkowe zaciski hydrauliczne, pozwalające na bardzo efektywne hamowanie i zapewniające całkowitą skuteczność w awaryjnych sytuacjach. Posiadaczom prawa jazdy kat. AM zapewne przypadnie do gustu dopracowany wygląd sportowego nadwozia, zachęcającego do szybszej jazdy lub pierwszych wyścigów spod świateł. Dwie lampy o symetrycznych kształtach zostały wkomponowane w masywną czaszę, dzięki temu od przodu Shock wygląda na poważniejszy sprzęt o dużo większej pojemności. Co więcej nadają one sylwetce bardziej aerodynamicznego i smuklejszego wyglądu oraz zapewniają dobrą widoczność dla kierowcy i innych uczestników ruchu. Sportowe malowanie i ażurowe felgi o dużej średnicy dopełniają zawadiacką naturę Shocka i zapewniają wyśmienite właściwości jezdne. Zipp, oprócz dostarczenia pierwszych skoków adrenaliny, nauczy także niepełnoletnich obejścia z pełnowymiarowym jednośladem z manualną skrzynią biegów, dlatego gdy w kolejnych latach motocyklowej pasji przyjdzie czas na zmianę maszyny na większą, nie będą się oni czuć w jej towarzystwie obco i szybciej przyzwyczają się do większej mocy i masywniejszej budowy. Jednakże póki nie nabędą wyższej kategorii prawa jazdy będą mogli upajać się basowym pomrukiem chromowanego wydechu i dość nisko umieszczonym środkiem ciężkości, dzięki któremu nauka szybkiego pokonywania zakrętów będzie jak najbardziej realna. Dzięki swoim wszystkim zaletom Zipp Shock 50 pozwoli młodocianym poczuć sie za sterami nieco doroślej, ponadto będzie idealnym "narzędziem" do nauki i zdobywania pierwszych szlifów na długiej ścieżce rozwijania umiejętności jeździeckich. zobacz części »