Zipp Xrace 50 to jeden z najciekawszych motorowerów tej klasy pojemnościowej. Stylistyka wpisująca się w nurt streetfighter'ów, mocne hamulce oraz stosunkowo dynamiczny silnik o rasowym brzmieniu to jego największe zalety, dzięki którym nastoletni posiadacze prawa jazdy kat. AM będą mogli poczuć się nieco doroślej. Na pierwszy rzut oka widać nawiązania do Kawasaki z serii Z, przedni reflektor o zadziornym "spojrzeniu" przywodzi na myśl japońskiego nakeda. Linia nadwozia została poprowadzona agresywnie, nie sposób przeoczyć ostrych załamań owiewek i dzielonej kanapy.
Czarno-czerwone malowanie podkreśla sportowe aspiracje "50-tki" o ponad przeciętnych rozmiarach. Pozytywny odbiór XRace'a nieco psuje wolna przestrzeń pomiędzy zbiornikiem paliwa a jednostką napędową z poziomym cylindrem. Czterosuwowy, chłodzony powietrzem silnik generuje moc 3,3 KM i moment obrotowy 2,5 Nm, co pozwali na dość dynamiczną jazdę. Zarówno przyspieszenia jak i prędkość maksymalna nie odstają od osiągów podobnych maszyn z tej półki cenowej. Po odblokowaniu na analogowym prędkościomierzu użytkownicy będą mogli zobaczyć aż 75 km/h, na co pozwoli głównie niska masa własna oraz precyzyjna czterostopniowa skrzynia biegów. Nad bezpieczeństwem jazdy czuwa efektywny układ hamulcowy z dwoma tarczami o słusznej średnicy, dwutłoczkowymi zaciskami i przeciwblokującym systemem ABS. Zawieszenia zapewniają zadowalający komfort podróżowania, szczególną uwagę zwraca tylna kolumna resorująco-tłumiąca umieszczona centralnie. Nie tylko łagodzi pokonywanie większości wybojów, ale również optycznie odciąża sylwetkę jednośladu i nadaje bardzo sportowego wyglądu. Nie można zapomnieć o dwoistości natury XRace'a. Oprócz dostarczania początkującym pierwszych dawek adrenaliny, pokaże swoje zalety na dłuższych trasach. 12 litrowy zbiornik paliwa pozwoli na przejechanie ponad 500 kilometrów, zaś nieco pochylona pozycja za kierownicą typu clip-on zmniejszy napór wiatru podczas wielogodzinnych wojaży. Gruba kanapa i podręcznikowo rozmieszczone podnóżki zapewnią kierowcy oraz pasażerowi komfortową pozycję, zaś duża ładowność pozwoli na solidne objuczenie motoroweru. 16 calowe koła o dość szerokich oponach dadzą poczucie pełnej kontroli nad pojazdem i nie sprawią początkującym problemów podczas eksploatacji. XRace 50 z pewnością sprawdzi się na wielu płaszczyznach, choć rola codziennego środka transportu do szkoły lub pracy będzie mu najbardziej bliska. zobacz części »