Mimo poważnej nazwy, GR 600 to kolejny małolitrażowy motorower z oferty koreańskiego Zumico. Dynamiczna stylistyka, żwawe kolory i ekonomiczna jednostka napędowa to jego najmocniejsze strony, dzięki którym zdobył dużą popularność wśród młodzieży z naszego kraju.
Na pokładzie GR 600 znajdziemy niewysilony silnik czterosuwowy o bardzo prostej budowie. Chłodzenie powietrzem, skrzynia biegów o czterech przełożeniach, zasilanie tradycyjnym gaźnikiem i dwuzaworowa głowica czynią obsługę Zumico niebywale łatwą. Co ważniejsze jednocylindrowy napęd o pojemności 49 cm³ generuje moc 3,5 KM, która, dzięki niskiej masie jednośladu, gwarantuje zadowalające przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 65 km/h ( w odblokowanej wersji). Jeszcze lepiej prezentuje się spalanie. Do przejechania 100 kilometrów GR 600 potrzebuje nieco ponad 2 litrów benzyny, co przy zbiorniku paliwa o pojemności ponad 13 litrów daje oszałamiający zasięg prawie 650 kilometrów na jednym tankowaniu.
W parze z dopracowaną jednostką napędową idzie konkretne wyposażenie. Tarczowo-bębnowy układ hamulcowy (na przedniej osi dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny) współpracuje z przeciwpoślizgowym systemem Mini ABS, rozbudowany zestaw wskaźników przekazuje dużą ilość informacji, a start silnika możliwy jest zarówno za pośrednictwem nożnego, jak i elektrycznego rozrusznika. Jednakże pełen wachlarz możliwości GR 600 odkryjemy dopiero podczas jazdy. Duża zwrotność i wyśmienite tłumienie nierówności to zasługa 17 calowych kół i "miękko" zestrojonego zawieszenia, do tego ergonomiczna pozycja za kierownicą, lekkość prowadzenia i gładka praca skrzyni biegów. Czy zatem GR 600 ma jakieś wady? Najczęściej wymienianym zarzutem przez użytkowników jest niestety jakość wykonania. Zarówno plastikowe elementy karoserii jak i osłona wydechu cechuje słabe spasowanie i niska jakość materiału z jakich zostały wykonane. Jest to niestety przypadłość większości jednośladów z tej półki cenowej, aczkolwiek przy tak długiej liście zalet zapewne nie jest to mankament decydujący podczas zakupu własnego egzemplarza. Przy tak niskich kosztach eksploatacyjnych i zadowalających osiągach Zumico nadal wydaje się atrakcyjnym środkiem transportu w mieście. zobacz części »