Jestem na etapie dostrajania gaźnika PHBG 19mm w silniku AM6 po zmianie pojemności z 50 na 74 cm3 (Yamaha DT 50 SM, 2007 r.). Zakupiłem trzy dysze o kalibracji 070, 072, 074 (fabryczna 075), które pozwolą mi na zoptymalizowanie mieszanki. Przy oryginalnych ustawieniach (dysza-iglica) są świetne osiągi, ale niestety po pewnym czasie świeca pokrywa się nagarem. Silnik zaczyna szarpać i traci na mocy. Z połączenia cylinder-rura wydechowa zaczyna "pluć" olejem z niedopalonego paliwa (mieszanka prawidłowa 1:50). Po zamianie dyszy z fabrycznej (075) na dyszę 072 silnik przestał "pluć" olejem świeca przyjmuje kolor brunatny (bez czarnego osadu). Ale jak to w życiu bywa coś kosztem czegoś - nieco spadła moc. Jestem jednak dobrej myśli bo są widoczne efekty, mam jeszcze inne dysze, które pozwolą mi na dokładne ustalenie mieszanki. Warto więc mieć kilka dysz do wyboru.