Motocyklowe dźwignie zmiany biegów
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj

41,00 zł
Dźwignia zmiany biegów MZ ETZ 150

15,99 zł
Dźwignia zmiany biegów ATV 110 125

29,00 zł
Dźwignia zmiany biegów Simson S50

35,00 zł
Dźwignia zmiany biegów

112,13 zł
Dźwignia zmiany biegów AM6
Motocyklowe dźwignie zmiany biegów do Najpopularniejszych motocykli
Dźwignia zmiany biegów do prostej zmiany przełożenia

Dźwignia zmiany biegów to element, dzięki któremu kierowca motocykla może zmienić bieg za pomocą stopy. Obecne w kilku wersjach, dźwignie zmiany biegów wyróżniają się na tle dźwigni stosowanych w motocyklu mimo podobieństwa do innych tego typu elementów. Uszkodzona dźwignia do zmiany biegów utrudni przerzucanie przełożeń w skrzyni i wpływa na stan samej skrzyni.
Czy wyróżnia się dźwignia do zmiany biegów?
Typowy motocykl jest wyposażony w kilka typów dźwigni obsługiwanych nogą. Zwykle są to dźwignie, które zależnie od nacisku wymuszają działanie układu z określoną siłą, na przykład dźwignie hamulca nożnego. Drugim typem są dźwignie działające na zasadzie zero-jedynkowej. Typowym przykładem jest tu dźwignia zmiany biegów uruchamiająca zmianę przełożenia po przekroczeniu określonego poziomu nacisku.
Dźwignie zmiany biegów w kilku wersjach
Połączona z mechanizmem zmiany biegów lub automatem, w jaki może być wyposażony motocykl dźwignia zmiany biegów wyróżnia się też działaniem w obie strony. Choć zwykle jest to pojedyncza, montowana do bolca układu dźwignia zmiany biegów motocykl może być wyposażony także w dźwignię naciskaną w dwóch miejscach. Od strony wizualnej, dźwignie zmiany biegów mogą być elementem czarnym lub chromowanym.
Typowa dźwignia zmiany biegów motocykl z końcówką
Podobnie jak inne dźwignie, w jakie wyposażony jest typowy motocykl dźwignia zmiany biegów posiada końcówkę chroniącą przed poślizgiem buta. Nawet metalowa końcówka może być osobnym elementem montowanym do dźwigni. Częściej jest to jednak dźwignia jednolita, a najpopularniejsza jest dźwignia do zmiany biegów z końcówką gumową, zapewniającą tarcie kształtem i materiałem gumowego elementu.
Dźwignia zmiany biegów wytrzymała i dobrej jakości
Ze względu na swoją funkcję, dźwignia do zmiany biegów wymaga odporności głównie na chwilowe, gwałtowne siły nacisku i reakcje układu zmiany biegów. W przeciwnym wypadku, uszkodzenie lub materiał niskiej jakości doprowadzi do pęknięcia i połamania dźwigni. Typowa dźwignia jest wykonywana ze stali, jednak gdy w jednośladzie wymagana jest lekka dźwignia zmiany biegów motocykl wykorzystuje tu metale typu aluminium.
Końcówka dźwigni zmiany biegów także ma wymagania
Końcówka dźwigni wymaga też jakości i utrzymania elementu w dobrym stanie. Jej uszkodzenie lub zużycie grozi osunięciem się buta z dźwigni i groźnym uszkodzeniem nogi motocyklisty, a nawet wypadkiem. Końcówkę, szczególnie gumową, warto regularnie sprawdzać, gdyż jest ona najbardziej narażona na zużycie lub uszkodzenie. Z drugiej strony, często wystarczy tu wymienić samą końcówkę. Gdy natomiast w jednośladzie obecna jest jednolita metalowa dźwignia zmiany biegów motocykl wymaga wymiany dźwigni nawet w przypadku uszkodzenia końcówki.
Rozmaite dźwignie zmiany biegów oraz końcówki w Gmoto.pl
U nas znajdziesz dźwignie zmiany biegów przygotowane do wielu modeli motocykli. Oferujemy dźwignie zmiany biegów standardowe i urozmaicające wygląd jednośladu. Cechy i parametry dźwigni znajdziesz po kliknięciu na produkt.