Elektryka i oświetlenie motocyklowe
Gas Gas EC 300
Na co zwrócić uwagę w układzie elektrycznym motocykli?
Każdy z elementów elektryki motocyklowej wymaga uwagi i szybkiej reakcji na uszkodzenie. Nawet niewielkie awarie mogą przyczynić się do poważnych niebezpieczeństw na drodze czy w terenie i kosztownych uszkodzeń motocykla. Na co warto zwrócić uwagę przy elektryce do motocykla? Oto kilka wskazówek:
Zadbaj o źródło prądu i akumulator
Podstawą układu elektrycznego motocykla jest źródło prądu. Prądnica czy alternator zapewni ci prąd niezbędny dla pracy silnika, urządzeń elektrycznych czy podstawowego oświetlenia. Dbaj o połączenie z silnikiem, pracę, a także o regulator napięcia przekształcający prąd na odpowiedni dla elektryki motocyklowej. W przypadku akumulatora, zwróć uwagę nie tylko na jego ładowanie, ale i stan. Nieszczelność i zużycie elementów nie pozwoli ci zgromadzić nadmiaru energii i grozi uszkodzeniem innych elementów jednośladu.
Zwracaj uwagę na motocyklowe przewody i ich łączenie
Żaden układ elektryczny do motocykla nie będzie działał sprawnie, jeśli jego poszczególne elementy nie połączysz odpowiednimi przewodami. W przypadku elektryki motocyklowej, kable i ich wiązki muszą być dostosowane do parametrów przekazywanego prądu i warunków, w jakich chronią rdzeń. Równie ważne są ich zakończenia, bez których przewód nie zbierze lub nie przekaże prądu.
Reaguj na zużycie typowych elementów elektrycznych
Wiele elementów elektryki motocykla z czasem ulega zużyciu. Typowym przykładem są żarówki, które przestają świecić nie tylko wskutek gwałtownego uszkodzenia. Niektóre elementy elektryki do motocykla możesz wymienić profilaktycznie, przy innych musisz szybko reagować na brak ich pracy. Zwróć na to uwagę, gdyż brak reakcji może ci przynieść znacznie większe koszty, niż wymiana elementu elektryki.
Nie czekaj z wymianą lub naprawą elementów elektryki motocyklowej
Elektryka motocykla ma kluczowe znaczenie dla sprawności i bezpieczeństwa jazdy. Awaria zapłonu nie pozwoli na sprawną pracę silnika, a uszkodzenie lamp nie poinformuje innych użytkowników ruchu o twoich zamiarach, działaniach, a nawet obecności na drodze. Nawet w przypadku elementów, które uszkodzone początkowo nie utrudniają ci jazdy, reaguj natychmiast. W wielu przypadkach, odkładanie naprawy lub wymiany przyniesie znacznie większe koszty lub poważne zagrożenie na drodze.
Co jeszcze warto wiedzieć w kwestii elektryki motocyklowej?
Wybierając elementy do układu elektrycznego motocykla, warto byś wziął pod uwagę przynajmniej podstawowe czynniki. Dotyczy to szczególnie elementów nietypowych, które zamierzasz umieścić w miejsce standardowego produktu.
Elementy dedykowane dobierz ściśle do danego modelu
W przypadku doboru, elementy elektryczne można podzielić na dwie grupy. Pierwsze z nich są przygotowane pod dany pojazd. Takie elementy bez problemu wyszukasz w produktach dedykowanych. Ale uwaga! Produkt musi być przeznaczony ściśle do danego modelu i wersji. Różnice mogą być tu niewielkie, ale wystarczające, by poważnie wpłynąć na pracę mechanizmów pojazdu.
Ostrożnie dobieraj elementy uniwersalne
Drugą grupą są elementy uniwersalne. Tu kluczowe znaczenie zyskują parametry, jakich od elementu wymaga dany motocykl. Nawet niewielkie odstępstwa w parametrach żarówki, przewodu czy lampy nie pozwolą na ich sprawne działanie w danym motocyklu. Przed wybraniem elementu elektryki motocykla zapoznaj się więc z niezbędnymi parametrami.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
398,50 zł
Cewka uzwojenia alternatora - statora Electrex Suzuki RM 125 04-08, RM 250 94-97, KTM 125/200/250/450SX 525 SX, Gas Gas - C46
599,00 zł
Uzwojenie alternatora stator Electrex kpl. z regulatorem napięcia KTM EXC 125/200/300, Gas Gas EC 200/300 - G147/RR17
Posiadamy Elektryka i oświetlenie motocyklowe do Gas Gas EC 300
- Gas Gas EC 300 2T E-Start 2011
- Gas Gas EC 300 2T Racing 2010
- Gas Gas EC 300 2T 2011
- Gas Gas EC 300 2T 2012
- Gas Gas EC 300 2T Six Days 2012
- Gas Gas EC 300 2T Six Days 2010
- Gas Gas EC 300 2T Six Days 2011
- Gas Gas EC 300 2T Replica Nambotin 2011
- Gas Gas EC 300 2T Racing 2012
- Gas Gas EC 300 2T E-Start 2012
- Gas Gas EC 300 2T Replica Nambotin 2012
- Gas Gas EC 300 2T 2007
- Gas Gas EC 300 2T 2008
- Gas Gas EC 300 2T Racing 2008
- Gas Gas EC 300 2T 2009
- Gas Gas EC 300 2T Racing 2009
- Gas Gas EC 300 2T 2010
- Gas Gas EC 300 F Racing 4T 2013
- Gas Gas EC 300 Replica Nambotin 2009
- Gas Gas EC 300 Replica Nambotin 2010
- Gas Gas EC 300 Replica 2014
- Gas Gas EC 300 Racing 2015
- Gas Gas EC 300 Racing 2011
- Gas Gas EC 300 Replica Guillaume 2012
- Gas Gas EC 300 2013
- Gas Gas EC 300 Racing 2013
- Gas Gas EC 300 Replica 2013
- Gas Gas EC 300 2014
- Gas Gas EC 300 Racing 2014
- Gas Gas EC 300 E Racing 2015
- Gas Gas EC 300 E Racing 2016
- Gas Gas EC 300 E Racing 2017
- Gas Gas EC 300 E 2011
- Gas Gas EC 300 E 2012
- Gas Gas EC 300 E 2013
- Gas Gas EC 300 E 2014
- Gas Gas EC 300 E Racing 2014
- Gas Gas EC 300 F Racing 4T 2014
- Gas Gas EC 300 F Racing 4T 2015
- Gas Gas EC 300 F Racing 4T 2012
- Gas Gas EC 300 GP 2017
- Gas Gas EC 300 Ranger 2019
- Gas Gas EC 300 Six Days Chile 2019
- Gas Gas EC 300 E Racing 2018
- Gas Gas EC 300 E 2019
- Gas Gas EC 300 F Racing 4T 2016
- Gas Gas EC 300 GP 2018
- Gas Gas EC 300 1999
- Gas Gas EC 300 2000
- Gas Gas EC 300 2001
- Gas Gas EC 300 2002
- Gas Gas EC 300 2003
- Gas Gas EC 300 2004
- Gas Gas EC 300 2005
- Gas Gas EC 300 2006
- Gas Gas EC 300 Sixdays 2009
- Gas Gas EC 300 GP 2019
- Gas Gas EC 300 2020
- Gas Gas EC 300 Ranger 2020
- Gas Gas EC 300 2021
- Gas Gas EC 300 2022
- Gas Gas EC 300 F 2013
- Gas Gas EC 300 F 2014
- Gas Gas EC 300 F 2015
- Gas Gas EC 300 Racing 2016
- Gas Gas EC 300 Racing 2017
- Gas Gas EC 300 Racing Six Days 2018
- Gas Gas EC 300 Racing 2019
- Gas Gas EC 300 Racing 2020
- Gas Gas EC 300 Racing Six Days 2020
- Gas Gas EC 300 2T 2023