Filtry motocyklowe
Can-Am Spyder 1000
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
28,90 zł
34,00 zł
Najniższa cena: 34,00 zł
Filtr oleju HifloFiltro HF 564 Aprilia/Buell/CAN-AM - HF564
44,09 zł
Filtr oleju K&N KN564 - KN-564
44,70 zł
Klucz do filtra oleju JMP wkręcany
35,29 zł
Filtr oleju Mahle OX1090 - OX 1090
Posiadamy Filtry motocyklowe do Can-Am Spyder 1000
- Can-Am Spyder 1000 RS Roadster 2011
- Can-Am Spyder 1000 RSS Roadster 2011
- Can-Am Spyder 1000 RT Roadster 2011
- Can-Am Spyder 1000 RT Techno Roadster 2011
- Can-Am Spyder 1000 RTS Roadster 2011
- Can-Am Spyder 1000 RS Roadster 2012
- Can-Am Spyder 1000 RT Roadster 2012
- Can-Am Spyder 1000 RTS Roadster 2012
- Can-Am Spyder 1000 RT Limited Roadster 2012
- Can-Am Spyder 1000 RSS Roadster 2012
- Can-Am Spyder 1000 RT Techno Roadster 2012
- Can-Am Spyder 1000 RT Roadster 2010
- Can-Am Spyder 1000 RT Techno Roadster 2010
- Can-Am Spyder 1000 RTS Roadster 2010
- Can-Am Spyder 1000 RS SE5 pół-automat 2010
- Can-Am Spyder 1000 RS SE5 pół-automat 2011
- Can-Am Spyder 1000 RS SE5 pół-automat 2012
- Can-Am Spyder 1000 RS SE5 pół-automat 2013
- Can-Am Spyder 1000 RS SE5 pół-automat ABS 2014
- Can-Am Spyder 1000 RS SE5 pół-automat ABS 2015
- Can-Am Spyder 1000 RS SE5 pół-automat ABS 2016
- Can-Am Spyder 1000 RS SM5 skrzynia manualna 2010
- Can-Am Spyder 1000 RS SM5 skrzynia manualna 2011
- Can-Am Spyder 1000 RS SM5 skrzynia manualna 2012
- Can-Am Spyder 1000 RS SM5 skrzynia manualna 2013
- Can-Am Spyder 1000 RS SM5 skrzynia manualna ABS 2014
- Can-Am Spyder 1000 RS SM5 skrzynia manualna ABS 2015
- Can-Am Spyder 1000 RS SM5 skrzynia manualna ABS 2016
- Can-Am Spyder 1000 RSS SE5 pół-automat 2010
- Can-Am Spyder 1000 RSS SE5 pół-automat 2011
- Can-Am Spyder 1000 RSS SE5 pół-automat 2012
- Can-Am Spyder 1000 RSS SE5 pół-automat 2013
- Can-Am Spyder 1000 RSS SE5 pół-automat ABS 2014
- Can-Am Spyder 1000 RSS SE5 pół-automat ABS 2015
- Can-Am Spyder 1000 RSS SE5 pół-automat ABS 2016
- Can-Am Spyder 1000 RSS SM5 skrzynia manualna 2010
- Can-Am Spyder 1000 RSS SM5 skrzynia manualna 2011
- Can-Am Spyder 1000 RSS SM5 skrzynia manualna 2012
- Can-Am Spyder 1000 RSS SM5 ABS skrzynia manualna 2014
- Can-Am Spyder 1000 RSS SM5 ABS skrzynia manualna 2015
- Can-Am Spyder 1000 RSS SM5 ABS skrzynia manualna 2016
- Can-Am Spyder 1000 RT SE5 Roadsterpół-automat 2010
- Can-Am Spyder 1000 RT SE5 Roadster Techno pół-automat 2010
- Can-Am Spyder 1000 RT SE5 Roadsterpół-automat 2011
- Can-Am Spyder 1000 RT SE5 Roadster Techno pół-automat 2011
- Can-Am Spyder 1000 RT SE5 Roadster Limited pół-automat 2012
- Can-Am Spyder 1000 RT SE5 Roadster Techno pół-automat 2012
- Can-Am Spyder 1000 RT SE5 Roadsterpół-automat 2013
- Can-Am Spyder 1000 RT SE5 Roadster Limited pół-automat 2013
- Can-Am Spyder 1000 RT SM5 Roadster skrzynia manualna 2010
- Can-Am Spyder 1000 RT SM5 Roadster Techno skrzynia manualna 2010
- Can-Am Spyder 1000 RT SM5 Roadster skrzynia manualna 2011
- Can-Am Spyder 1000 RT SM5 Roadster Techno skrzynia manualna 2011
- Can-Am Spyder 1000 RT SM5 Roadster skrzynia manualna 2012
- Can-Am Spyder 1000 RT SM5 Roadster Techno skrzynia manualna 2012
- Can-Am Spyder 1000 RT SM5 Roadster skrzynia manualna 2013
- Can-Am Spyder 1000 RTS SE5 Roadster pół-automat 2010
- Can-Am Spyder 1000 RTS SE5 Roadster pół-automat 2011
- Can-Am Spyder 1000 RTS SE5 Roadster pół-automat 2012
- Can-Am Spyder 1000 RTS SE5 Roadster pół-automat 2013
- Can-Am Spyder 1000 ST SE5 Roadster pół-automat ABS 2014
- Can-Am Spyder 1000 ST SE5 Roadster pół-automat ABS 2015
- Can-Am Spyder 1000 ST SE5 Roadster pół-automat ABS 2016
- Can-Am Spyder 1000 ST SM5 skrzynia manualna 2013
- Can-Am Spyder 1000 ST SM5 skrzynia manualna ABS 2014
- Can-Am Spyder 1000 ST SM5 skrzynia manualna ABS 2015
- Can-Am Spyder 1000 ST SM5 skrzynia manualna ABS 2016
- Can-Am Spyder 1000 STS SE5 pół-automat 2013
- Can-Am Spyder 1000 STS SE5 Limited pół-automat 2013
- Can-Am Spyder 1000 STS SE5 pół-automat ABS 2014
- Can-Am Spyder 1000 STS SE5 Limited pół-automat ABS 2014
- Can-Am Spyder 1000 STS SE5 pół-automat ABS 2015
- Can-Am Spyder 1000 STS SE5 Limited pół-automat ABS 2015
- Can-Am Spyder 1000 STS SE5 pół-automat ABS 2016
- Can-Am Spyder 1000 STS SE5 Limited pół-automat ABS 2016
- Can-Am Spyder 1000 STS SM5 skrzynia manualna ABS 2014
- Can-Am Spyder 1000 STS SM5 skrzynia manualna ABS 2015
- Can-Am Spyder 1000 STS SM5 skrzynia manualna ABS 2016
- Can-Am Spyder 1000 RTS SM5 2010
- Can-Am Spyder 1000 RTS SM5 2011
- Can-Am Spyder 1000 RTS SM5 2012
- Can-Am Spyder 1000 RSS SM5 2013
- Can-Am Spyder 1000 RTS SM5 2013
- Can-Am Spyder 1000 ST SE5 2013
- Can-Am Spyder 1000 ST SE5 Limited 2013
- Can-Am Spyder 1000 STS SM5 2013
- Can-Am Spyder 1000 ST SE5 Limited 2014
- Can-Am Spyder 1000 ST SE5 Limited 2015
- Can-Am Spyder 1000 RSS SE5 Limited 2015
- Can-Am Spyder 1000 ST SE5 Limited 2016
- Can-Am Spyder 1000 RTS SM6 2014