Filtry motocyklowe
Ducati Monster 1000
Jak dobrać filtr do mojego motocykla?
Przy wyborze filtra do motocykla zwróć uwagę na kilka podstawowych kwestii. Pozwoli ci to wybrać filtr o najlepszych właściwościach dla twojego stylu jazdy.
Czy filtry uniwersalne zastosuję do każdego motocykla?
W przypadku filtrów do motocykli możesz spotkać filtry przeznaczone ściśle do danego modelu, jak i oferowane do szerokiej gamy pojazdów. Nawet w tym drugim przypadku, lista motocykli, do których możesz zamontować dany filtr, jest ograniczona. Wpływają na to:
- kształt i wymiary
- mocowanie
- łączenie
Pomijając choćby jeden z tych czynników, narazisz swój silnik i inne układy motocykla na zabrudzenie i tarcie, a przez to zgubne w skutkach uszkodzenia.
Czy mogę wymienić standardowy filtr na nietypowy?
Standardowy, dobrej jakości filtr spełni swoją rolę przy typowej jeździe. Jeśli jednak chcesz poprawić parametry pracy filtra, możesz wykorzystać te z nietypowego materiału. Materiały syntetyczne czy gąbka zapewnią tu lepszą filtrację, niż bawełna czy papier, o ile wybierzesz dobrej jakości zamienniki o sprawdzonych właściwościach. Pamiętaj też, że niektóre filtry są przygotowane pod konkretne parametry jazdy. Filtry sportowe sprawdzą się przy agresywnej jeździe, ale już w mieście nie dadzą oczekiwanych efektów mimo częstszej konserwacji.
Jak zamontować i zadbać o filtr motocyklowy?
Żaden filtr motocyklowy nie spełni swojej roli, jeśli go odpowiednio nie zamontujesz i nie zadbasz o jego działanie. Każdy filtr ma pod tym kątem swoje wymagania, z którymi warto, byś zapoznał się już przy jego zakupie.
Wymień filtr według zaleceń producenta motocykla i filtra
Typowa wymiana filtra jest względnie prosta, o ile dokonasz ją ściśle według zaleceń producentów motocykla i filtra. Zasadniczo przyjmuje się, że:
- filtr powietrza warto wymienić co rok lub po przejechaniu 6-12 tys. kilometrów
- filtr paliwa warto wymienić co 1-2 lata lub po przejechaniu 10-15 tys. kilometrów
- filtr oleju warto wymienić co rok lub po przejechaniu 10 tys. kilometrów
Pamiętaj, że to, kiedy wymienić filtr do motocykla, zależy od materiału, płynu, a także użytkowania motocykla. W efekcie, w twoim przypadku te liczby mogą być wyraźnie inne. Do mocowania nierzadko przydadzą ci się specjalne narzędzia do filtrów. Przed wymianą zwróć uwagę na czynności, które przygotują motocykl i filtr do wymiany. Niektóre filtry będą wymagały nie tylko nowych uszczelnień, ale też nałożenia specjalnego płynu wstępnie przygotowującego filtr do pracy.
Jak dbać o filtr motocyklowy?
Po wyborze i mocowaniu, o filtr w motocyklu będziesz też musiał dbać. Przykładowo, filtry powietrza warto wyczyścić po jeździe w warunkach narażających filtr na duże zabrudzenie. Niektóre filtry musisz też okresowo konserwować, by usunąć brud i nasączyć dedykowanym płynem. W końcu, dla dobrej pracy filtra zadbaj o jakość czyszczonych płynów. Korzystaj z paliwa i powietrza wysokiej jakości i nie dopuść, by pojawiły się w nich zabrudzenia.
Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
Posiadamy Filtry motocyklowe do Ducati Monster 1000
- Ducati Monster 1000 S2R 2007
- Ducati Monster 1000 S4R Testastretta 2007
- Ducati Monster 1000 S4RS Testastretta 2007
- Ducati Monster 1000 S2R 2008
- Ducati Monster 1000 S4R Testastretta 2008
- Ducati Monster 1000 S4RS Testastretta 2008
- Ducati Monster 1000 S4RS Tricolore 2008
- Ducati Monster 1000 IE 2003
- Ducati Monster 1000 IE 2004
- Ducati Monster 1000 IE 2005
- Ducati Monster 1000 S IE 2003
- Ducati Monster 1000 S IE 2004
- Ducati Monster 1000 S 2005
- Ducati Monster 1000 S2R 2006
- Ducati Monster 1000 S4RS 2006
- Ducati Monster 1000 Cromo IE 2005
- Ducati Monster 1000 S IE 2006
- Ducati Monster 1000 S4R 2004
- Ducati Monster 1000 2002
- Ducati Monster 1000 Dark
- Ducati Monster 1000 Dark 2004
- Ducati Monster 1000 Dark 2005
- Ducati Monster 1000 S2R 2005
- Ducati Monster 1000 Dark 2006
- Ducati Monster 1000 Dark 2007
- Ducati Monster 1000 S 2007
- Ducati Monster 1000 2008
- Ducati Monster 1000 Dark 2008
- Ducati Monster 1000 S 2008
- Ducati Monster 1000 S4RS Testastretta 2006
Inne modele
- Ducati Monster 620
- Ducati Monster 937
- Ducati Monster 821
- Ducati Monster 797
- Ducati Monster 1200
- Ducati Monster 796
- Ducati Monster 696
- Ducati Monster 1100
- Ducati Monster 400
- Ducati Monster 800
- Ducati Monster 998
- Ducati Monster 695
- Ducati Monster 916
- Ducati Monster 750
- Ducati Monster 600
- Ducati Monster 900
- Ducati Monster 803
- Ducati Monster 996
- Ducati Monster 916 Monster
- Ducati 848 848
- Ducati Panigale V4 1000
- Ducati 748 748
- Ducati Pantah 600
- Ducati Pantah 350
- Ducati ST4S 996
- Ducati Superleggera V4 998
- Ducati Diavel 1260
- Ducati ST3 992
- Ducati GT 750
- Ducati Sport 750
- Ducati Multistrada 1200
- Ducati Multistrada V4 1200
- Ducati S 750
- Ducati Supersport 950
- Ducati Desert X 950
- Ducati Multistrada V2 950
- Ducati Hypermotard 950
- Ducati SS 1000
- Ducati SS 750
- Ducati Streetfighter V4 1100
- Ducati S 900
- Ducati SS 900
- Ducati Scrambler 450
- Ducati Scrambler 803
- Ducati Scrambler 1100
- Ducati Streetfighter V2 955
- Ducati Panigale V2 955
- Ducati Panigale V4 1100