check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Hamulce motocyklowe
Suzuki LT-A 500 Kingquad

Co warto wiedzieć o użytkowaniu hamulców motocyklowych?

Hamulce w motocyklu są narażone na typowe zużycie i rozmaite uszkodzenia. Z drugiej strony, hamulce możesz też w rozmaity sposób zmodyfikować i zwiększyć ich wytrzymałość lub skuteczność działania. Niektóre prace przeprowadzisz sam z pomocą odpowiednich narzędzi, inne będą wymagały wizyty w specjalistycznym zakładzie. W każdym przypadku warto, byś wiedział, jak użytkować i dbać o hamulce motocyklowe

Jakie są najczęstsze uszkodzenia hamulców w motocyklu?

Uszkodzenia hamulców motocykla mogą dać o sobie znać głównie na dwa sposoby. W pierwszym hamulce nie reagują na twój nacisk na klamkę lub dźwignię. W drugim hamulce pracują, ale dźwignia stawia ci zdecydowanie większy opór, niż zwykle. Przyczyny takich sytuacji mogą być różne, jednak możesz je podzielić na trzy zasadnicze grupy:

  • typowe zużycie
  • nagłe uszkodzenia
  • zabrudzenie

Uszkodzenia hamulców wskutek typowego zużycia

Ze względu na funkcję i sposób działania, elementy hamulca motocyklowego będą zużywały się wraz z przejeżdżaniem kolejnych kilometrów. W pierwszej kolejności będziesz musiał wymienić klocki lub okładziny szczęk, a po dłuższym czasie także tarcze czy bębny. Zwróć jednak uwagę także na przewody hamulcowe i ich uszczelnienia. Starzenie się materiału może doprowadzić do wypłynięcia płynu hamulcowego i pogorszenia hamowania.

Co jest powodem nagłego uszkodzenia hamulców?

Drugim źródłem problemów są uszkodzenia nagłe. Elementy układu hamulcowego są na nie nieustannie narażone, przez co niezwykle ważna jest ich jakość i poprawny montaż. Ma to znaczenie szczególnie przy mocno wysilonych układach. Tam nagłe uszkodzenie nie musi być skutkiem uderzenia, a po prostu zbyt dużych sił i innych czynników działających na elementy podczas pracy.

Jak duże znaczenie ma czystość układu hamulcowego?

W przypadku hamulców motocyklowych, niebagatelne znaczenie ma też ich czystość. Brud nie tylko utrudni pracę układu, ale wpłynie na równomierne zużycie elementów. W przypadku układu hydraulicznego, jego zabrudzenie utrudni przeniesienie nacisku z dźwigni na układ. 

Jak dbać o hamulce w motocyklu?

To, jak utrzymać hamulce motocyklowe w dobrym stanie, zależy przede wszystkim od regularnej kontroli. Dotyczy to zarówno elementów narażonych na zużycie, jak i tych, które uszkodzeniu ulegają nagle. W przypadku działań związanych z hamulcami, najważniejsze to:

  • Wymieniaj zużyte elementy zgodnie z zaleceniami producenta lub po zauważeniu wpływu zużycia na skuteczność hamowania
  • Regularnie czyść układ specjalnymi preparatami i dbaj o szczelność i czystość układu z płynem hydraulicznym.
  • Regularnie sprawdzaj poszczególne części hamulca motocyklowego, by odpowiednio wcześnie zauważyć uszkodzenie i zapobiec większym problemom z hamowaniem pojazdu.

Pamiętaj: brak reakcji na zużycie, uszkodzenia, a nawet zabrudzenie grozi nie tylko pogorszeniem sprawności hamowania, ale i uszkodzeniem całego układu hamulcowego oraz innych związanych z kołem.

Jak poprawić działanie hamulców w motocyklu?

Przy normalnej jeździe, standardowe hamulce w motocyklu powinny ci wystarczyć nawet w nagłej potrzebie. Jeśli jednak to dla ciebie za mało, zwróć uwagę na sposoby na to, jak poprawisz skuteczność hamowania motocykla:

Wymień klocki i tarcze hamulcowe na te lepszej jakości

Oferta pozwala ci wybrać różne typy klocków i tarcz, w tym te o nietypowych materiałach. Niektóre z nich zwiększy skuteczność hamowania motocykla, i to niekoniecznie kosztem ich żywotności

Zainstaluj nowy układ hamulcowy w motocyklu

Kolejnym krokiem jest wymiana całego układu hamulcowego. W tym przypadku otrzymasz nie tylko nowe tarcze i klocki, ale też zmodyfikowane zaciski z większymi tłoczkami.

Zamień typowe przewody hamulcowe na wzmocnione

Czasem przyczyną rzeczy jest nie sam układ hamulcowy, ale to, jak twój nacisk na dźwignię jest przekazywany na koło. Rozwiązaniem są tutaj nietypowe, wzmocnione przewody hamulcowe, dzięki którym lepiej odczujesz działanie hamulca.

Czy można przerobić hamulce bębnowe na tarczowe?

Możliwe, że spotkałeś się już z takim pomysłem. Niestety, motocykle ograniczają tu możliwości. Przy tych większych musiałbyś zmodyfikować wiele układów przy tylnym kole; w mniejszych korzyści byłyby minimalne. Zamiast głowić się nad taką zmianą, lepiej pomyśl jak zadbać o hamulce bębnowe motocykla. 

Przy każdej takiej zmianie skonsultuj ją z profesjonalistą, a najlepiej oddają ją w ręce specjalistycznego zakładu. Ten nie tylko wymieni elementy, ale i odpowiednio wyreguluje nowe hamulce, w tym dostosuje ich działanie do innych układów motocykla.

Hamulce to niezwykle ważny układ motocykla. To głównie on odpowiada za dostosowanie prędkości do warunków panujących na drodze. Suzuki LT-A 500 Kingquad jest wyposażony w wytrzymałe hamulce przygotowane do typowej dla niego jazdy. Nie rezygnuj z tego i, w razie zużycia lub uszkodzenia elementów, wymień je na wysokiej jakości produkty standardowe. Jeśli natomiast Suzuki LT-A 500 Kingquad ma hamować lepiej, zwróć uwagę na zamienniki o podwyższonej wytrzymałości. Dopiero to da ci pewność, że nowe hamulce będą skuteczniejsze przez dłuższy czas. I pamiętaj: Suzuki LT-A 500 Kingquad zapewnia ci bezpieczeństwo w dużej części właśnie dzięki dopracowanym hamulcom.

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 66
Automat stopu przód JMP

30,76 zł

Automat stopu przód JMP

stars    (4)
Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101 -5%

13,72 zł

14,44 zł

Najniższa cena: 14,44 zł

Odpowietrznik Tourmax do zacisków Nissin M8 x 1,25 mm - BSC-101

stars    (1)
Zestaw naprawczy pompy hamulcowej przód Tourmax MSB-307 - MSB-307 -5%

59,38 zł

62,50 zł

Najniższa cena: 62,50 zł

Zestaw naprawczy pompy hamulcowej przód Tourmax MSB-307 - MSB-307

Klocki hamulcowe EBC FA 413 TT (2 szt.) - FA413TT -10%

80,69 zł

89,65 zł

Najniższa cena: 89,65 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 413 TT (2 szt.) - FA413TT

stars    (1)
Zestaw uszczelek do zbiorniczka wyrównawczego Tourmax - RVD-310 -5%

63,56 zł

66,90 zł

Najniższa cena: 66,90 zł

Zestaw uszczelek do zbiorniczka wyrównawczego Tourmax - RVD-310

stars    (1)
Śruby tarczy hamulcowej TRW Lucas MSS114-4  - MSS114-4 -5%

43,49 zł

45,78 zł

Najniższa cena: 45,78 zł

Śruby tarczy hamulcowej TRW Lucas MSS114-4 - MSS114-4

Klocki hamulcowe EBC FA 414 TT (2 szt.) - FA414TT -10%

80,69 zł

89,65 zł

Najniższa cena: 89,65 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 414 TT (2 szt.) - FA414TT

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 787 SI (2 szt.) - MCB787SI -5%

103,17 zł

108,60 zł

Najniższa cena: 108,60 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 787 SI (2 szt.) - MCB787SI

Klocki hamulcowe EBC FA 414 R (2 szt.) - FA414R -10%

98,64 zł

109,60 zł

Najniższa cena: 109,60 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 414 R (2 szt.) - FA414R

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 788 SI (2 szt.) - MCB788SI -5%

103,17 zł

108,60 zł

Najniższa cena: 108,60 zł

Klocki hamulcowe TRW Lucas MCB 788 SI (2 szt.) - MCB788SI

Klocki hamulcowe EBC FA 413 R (2 szt.) - FA413R -10%

98,64 zł

109,60 zł

Najniższa cena: 109,60 zł

Klocki hamulcowe EBC FA 413 R (2 szt.) - FA413R

stars    (1)
Podkładka aluminiowa 12x16x1,5 mm
Linka hamulca tył Moose Racing  - 45-4048
Tarcza hamulcowa EBC MD 6355 D stal nierdzewna przód - MD6355D -10%

288,55 zł

320,61 zł

Najniższa cena: 320,61 zł

dostawa 0 zł

Tarcza hamulcowa EBC MD 6355 D stal nierdzewna przód - MD6355D

Tuleja gumowa do zacisku hamulcowego Tourmax 45133-MA3-006 - 45133-MA3-006 -5%

16,41 zł

17,27 zł

Najniższa cena: 17,27 zł

Niedostępny

Tuleja gumowa do zacisku hamulcowego Tourmax 45133-MA3-006 - 45133-MA3-006

stars    (2)
Automat stopu przód JMP

28,99 zł

Niedostępny

Automat stopu przód JMP

Posiadamy Hamulce motocyklowe do Suzuki LT-A 500 Kingquad

  • Suzuki LT-A 500 XP 4x4 Kingquad AXI Servo 2012
  • Suzuki LT-A 500 XP 4x4 Kingquad AXI Servo 2009
  • Suzuki LT-A 500 XP 4x4 Kingquad AXI Servo 2010
  • Suzuki LT-A 500 XP 4x4 Kingquad AXI Servo 2011
  • Suzuki LT-A 500 X 4x4 Kingquad AXI 2012
  • Suzuki LT-A 500 X 4x4 Kingquad AXI 2013
  • Suzuki LT-A 500 X 4x4 Kingquad AXI 2014
  • Suzuki LT-A 500 X 4x4 Kingquad AXI 2015
  • Suzuki LT-A 500 X 4x4 Kingquad AXI 2016
  • Suzuki LT-A 500 XP 4x4 Kingquad AXI Powersteering 2013
  • Suzuki LT-A 500 XP 4x4 Kingquad AXI Powersteering 2014
  • Suzuki LT-A 500 XP 4x4 Kingquad AXI Powersteering 2015
  • Suzuki LT-A 500 XP 4x4 Kingquad AXI Powersteering 2016
  • Suzuki LT-A 500 X 4x4 Kingquad AXI 2020
  • Suzuki LT-A 500 XP 4x4 Kingquad AXI Powersteering 2020
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI 2017
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI EPS 2017
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI EPS Camo 2017
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI EPS SE 2017
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI EPS Camo 2016
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI EPS SE 2016
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI EPS Camo 2015
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI 2009
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI 2010
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI 2011
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI EPS Camo 2014
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI EPS Camo 2012
  • Suzuki LT-A 500 4x4 Kingquad AXI EPS Camo 2013

Inne modele