check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Iglice gaźnika motocyklowego

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 410
Zapinka iglicy gaźnika WSK 125 - 81851
Iglica WSK 125 - 80249

4,50 zł

Iglica WSK 125 - 80249

stars    (3)
Iglica kpl z zabezpieczeniem

5,99 zł

Iglica kpl z zabezpieczeniem

stars    (6)
Iglica przepustnicy gaźnika Romet - 80214
Iglica przepustnicy gaźnika MZ ETZ 150 - 81042
Zapinka iglicy MZ ETZ 150 - 62824
Iglica przepustnicy MZ ETZ 250 - 81043
Zapinka + iglica Romet - 196160
Iglica z zabezpieczeniem kpl WSK 175 - 55384
Iglica + zabezpieczenie MZ ETZ 150 - 62530
Zabezpieczenie iglicy

1,58 zł

Zabezpieczenie iglicy

stars    (1)
Iglica przepustnicy MZ ETZ 251 - 118854
Zapinka iglicy gaźnika MZ ETZ 250 - 73470
Zaworek iglicowy Jawa 50 - 55198
Iglica + zapinka Jawa 350 6V - 126869
Iglica gaźnika S51 Bing 17
Iglica 10 16N1 Simson
Iglica gaźnika dell'Orto
Iglica komplet 16N3 Simson KR51/1 KR51/2
Iglica + zapinka Jawa TS 350 - 126880
Zapinka iglicy gaźnika Amal Simson
Iglica + zapinka Jawa 350 12V - 126881
Iglica gaźnika Mikuni 6DH2 - J8-6DH02
Iglica gaźnika Polini JJM - 342.0137

Przeglądaj według producenta

Iglice gaźnika motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli

Iglica w gaźniku decyduje o ilości paliwa wprowadzanego do gardzieli

Iglica gaźnika to element przepustnicy gaźnika motocyklowego, który decyduje o ilości paliwa wprowadzanej do gardzieli, a w efekcie do komory spalania silnika. Poruszająca się wraz z otwarciem przepustnicy iglica gaźnika pozwala na przepływ określonej ilości paliwa z dyszy głównej. Uszkodzona iglica do gaźnika poważnie zaburza wytwarzanie mieszanki w gaźniku i przez to pracę silnika motocykla.

Iglica gaźnika reaguje na ruch przepustnicy

W typowej przepustnicy, przepływ paliwa i powietrza jest uzależniony od otwarcia przepływu powietrza. O otwarciu przepływu, kierowca decyduje poruszając manetką gazu na kierownicy. Efektem ubocznym otwarcia przepływu powietrza jest przesunięcie elementu odpowiedzialnego za wprowadzanie paliwa do gaźnika. Tym elementem jest iglica w gaźniku. Iglica do gaźnika jest związana z dyszą główną, nie jest natomiast montowana w dyszy wolnych obrotów, gdzie paliwo do silnika jest dostarczane niezależnie od otwarcia przepustnicy, a o jej otwarciu decyduje specjalna śruba regulacyjna.

Iglica do gaźnika wymaga odpowiedniego zamocowania względem dyszy

Iglica gaźnika jest umieszczona na określonej wysokości względem dyszy głównej. Tą wysokość można regulować i dostosować pracę silnika do określonych założeń. O umieszczeniu iglicy na określonej wysokości decyduje specjalne zabezpieczenie. Iglica w gaźniku ma zwykle kilka wysokości do wyboru, z których standardowo wybiera się tą środkową. Wysokości te są zaznaczone na iglicy za pomocą specjalnych rowków.

Iglica w gaźniku reguluje nie ilość paliwa, ale moment otwarcia przepływu

Częstym błędem jest przekonanie, że zmiana położenia iglicy zmienia ilość paliwa dostarczanego do gaźnika. Nie jest to prawda, ponieważ zarówno dysza główna, jak i sama iglica do gaźnika mają jedną określoną średnicę. Zmiana wysokości iglicy gaźnika zmienia natomiast moment wprowadzenia paliwa do gaźnika wskutek otwarcia przepustnicy powietrza. Im niżej znajduje się iglica w gaźniku, tym większą drogę musi ona pokonać dla pełnego otwarcia przepływu paliwa i tym później paliwo zostanie wprowadzone do gaźnika w optymalnej ilości.

Iglica do gaźnika do regulacji i zmiany pod kątem grubości

Zmiana ilości paliwa wprowadzanego do silnika w motocyklu czy skuterze jest możliwa jedynie przez zmianę grubości iglicy. W praktyce oznacza to jednak wymianę iglicy gaźnika oraz dyszy głównej. Dla poprawnego działania gaźnika, ważna jest natomiast regulacja iglicy. Regulacja gaźnika pozwala na określenie jej wysokości względem dyszy głównej. Jest to jedno z podstawowych działań związanych z montażem i ustawieniem gaźnika w motocyklu. Choć standardowo producenci zalecają wyregulować gaźnik tak, by dało to ustawienie wysokości iglicy na pozycji środkowej, z czasem może się okazać, że lepszym dla gaźnika będzie obniżenie lub podwyższenie pozycji względem dyszy głównej.

Źle ustawiona iglica gaźnika rozreguluje pracę silnika

Błąd w regulacji gaźnika i nieprawidłowa pozycja iglicy gaźnika skutkuje przede wszystkim zmianą składu mieszanki wytwarzanej w gaźniku i nieprawidłowe dawkowanie paliwa. Choć ilość powietrza będzie ta sama, iglica położona zbyt wysoko przyśpieszy moment wprowadzenia paliwa, co zwiększy jego zużycie. Efektem może być jednak zbyt bogata mieszanka i tak zwane zalewanie świec wskutek ilości powietrza zbyt małej w stosunku do potrzeb spalania tej ilości paliwa. W drugą stronę, iglica gaźnika położona zbyt nisko opóźni moment wprowadzenia paliwa, przez co mieszanka będzie zbyt uboga i wpłynie na moc, a nawet pracę silnika.

Iglica w gaźniku narażona na odkształcenia

Iglica gaźnika jest elementem delikatnym, a jej uszkodzenie lub błąd w doborze łatwo zauważyć. Odkształcenia utrudnią ruch iglicy względem dyszy i doprowadzą do trudności w otwarciu lub zamknięciu przepływu paliwa do gaźnika. Często te kształcenia są wynikiem nieprawidłowego montażu. Iglica powinna wchodzić w gniazdo dyszy bez problemu. Uszkodzona iglica do gaźnika wymaga wymiany.

Iglice gaźnika do silników wielu modeli motocykli w Gmoto.pl

U nas znajdziesz iglice gaźnika do wielu typów gaźników motocyklowych. Oferujemy iglice gaźnikowe osobne i z zabezpieczeniami, a także osobne elementy zabezpieczające ruch iglicy gaźnika. Cechy i parametry iglicy są dostępne po kliknięciu na produkt.