Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
39,90 zł
Iglica gaźnika S51 Bing 17
11,82 zł
Iglica 10 16N1 Simson
58,65 zł
Iglica gaźnika dell'Orto
39,76 zł
Iglica gaźnika Polini JJM - 342.0137
Przeglądaj według producenta
Iglice gaźnika motocyklowego do Najpopularniejszych motocykli
Iglica w gaźniku decyduje o ilości paliwa wprowadzanego do gardzieli
Iglica gaźnika to element przepustnicy gaźnika motocyklowego, który decyduje o ilości paliwa wprowadzanej do gardzieli, a w efekcie do komory spalania silnika. Poruszająca się wraz z otwarciem przepustnicy iglica gaźnika pozwala na przepływ określonej ilości paliwa z dyszy głównej. Uszkodzona iglica do gaźnika poważnie zaburza wytwarzanie mieszanki w gaźniku i przez to pracę silnika motocykla.
Iglica gaźnika reaguje na ruch przepustnicy
W typowej przepustnicy, przepływ paliwa i powietrza jest uzależniony od otwarcia przepływu powietrza. O otwarciu przepływu, kierowca decyduje poruszając manetką gazu na kierownicy. Efektem ubocznym otwarcia przepływu powietrza jest przesunięcie elementu odpowiedzialnego za wprowadzanie paliwa do gaźnika. Tym elementem jest iglica w gaźniku. Iglica do gaźnika jest związana z dyszą główną, nie jest natomiast montowana w dyszy wolnych obrotów, gdzie paliwo do silnika jest dostarczane niezależnie od otwarcia przepustnicy, a o jej otwarciu decyduje specjalna śruba regulacyjna.
Iglica do gaźnika wymaga odpowiedniego zamocowania względem dyszy
Iglica gaźnika jest umieszczona na określonej wysokości względem dyszy głównej. Tą wysokość można regulować i dostosować pracę silnika do określonych założeń. O umieszczeniu iglicy na określonej wysokości decyduje specjalne zabezpieczenie. Iglica w gaźniku ma zwykle kilka wysokości do wyboru, z których standardowo wybiera się tą środkową. Wysokości te są zaznaczone na iglicy za pomocą specjalnych rowków.
Iglica w gaźniku reguluje nie ilość paliwa, ale moment otwarcia przepływu
Częstym błędem jest przekonanie, że zmiana położenia iglicy zmienia ilość paliwa dostarczanego do gaźnika. Nie jest to prawda, ponieważ zarówno dysza główna, jak i sama iglica do gaźnika mają jedną określoną średnicę. Zmiana wysokości iglicy gaźnika zmienia natomiast moment wprowadzenia paliwa do gaźnika wskutek otwarcia przepustnicy powietrza. Im niżej znajduje się iglica w gaźniku, tym większą drogę musi ona pokonać dla pełnego otwarcia przepływu paliwa i tym później paliwo zostanie wprowadzone do gaźnika w optymalnej ilości.
Iglica do gaźnika do regulacji i zmiany pod kątem grubości
Zmiana ilości paliwa wprowadzanego do silnika w motocyklu czy skuterze jest możliwa jedynie przez zmianę grubości iglicy. W praktyce oznacza to jednak wymianę iglicy gaźnika oraz dyszy głównej. Dla poprawnego działania gaźnika, ważna jest natomiast regulacja iglicy. Regulacja gaźnika pozwala na określenie jej wysokości względem dyszy głównej. Jest to jedno z podstawowych działań związanych z montażem i ustawieniem gaźnika w motocyklu. Choć standardowo producenci zalecają wyregulować gaźnik tak, by dało to ustawienie wysokości iglicy na pozycji środkowej, z czasem może się okazać, że lepszym dla gaźnika będzie obniżenie lub podwyższenie pozycji względem dyszy głównej.
Źle ustawiona iglica gaźnika rozreguluje pracę silnika
Błąd w regulacji gaźnika i nieprawidłowa pozycja iglicy gaźnika skutkuje przede wszystkim zmianą składu mieszanki wytwarzanej w gaźniku i nieprawidłowe dawkowanie paliwa. Choć ilość powietrza będzie ta sama, iglica położona zbyt wysoko przyśpieszy moment wprowadzenia paliwa, co zwiększy jego zużycie. Efektem może być jednak zbyt bogata mieszanka i tak zwane zalewanie świec wskutek ilości powietrza zbyt małej w stosunku do potrzeb spalania tej ilości paliwa. W drugą stronę, iglica gaźnika położona zbyt nisko opóźni moment wprowadzenia paliwa, przez co mieszanka będzie zbyt uboga i wpłynie na moc, a nawet pracę silnika.
Iglica w gaźniku narażona na odkształcenia
Iglica gaźnika jest elementem delikatnym, a jej uszkodzenie lub błąd w doborze łatwo zauważyć. Odkształcenia utrudnią ruch iglicy względem dyszy i doprowadzą do trudności w otwarciu lub zamknięciu przepływu paliwa do gaźnika. Często te kształcenia są wynikiem nieprawidłowego montażu. Iglica powinna wchodzić w gniazdo dyszy bez problemu. Uszkodzona iglica do gaźnika wymaga wymiany.
Iglice gaźnika do silników wielu modeli motocykli w Gmoto.pl
U nas znajdziesz iglice gaźnika do wielu typów gaźników motocyklowych. Oferujemy iglice gaźnikowe osobne i z zabezpieczeniami, a także osobne elementy zabezpieczające ruch iglicy gaźnika. Cechy i parametry iglicy są dostępne po kliknięciu na produkt.