check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Koła magnesowe - zamachowe

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 230
Koło magnesowe Simson - platynki - 81021
Koło magnesowe Romet - 84501

285,00 zł

dostawa 0 zł

Koło magnesowe Romet - 84501

stars    (12)
Krzywka zapłonowa 12V MZ ETZ 150 250 251 - 73401
Krzywka koła zamachowego WSK 125 - 58194
Krzywka zapłonowa Jawa 50 - 55107
Koło magnesowe Cross 110 125 cm3 4T - 114593
Koło magnesowe GY6 4T 50cm3 - 73716
Koło zamachowe ATV 110 dolny rozrusznik - 73879
Koło magnesowe 2T - 74528

51,27 zł

Koło magnesowe 2T - 74528

stars    (1)
Zestaw naprawczy zapłonu Romet

575,00 zł

dostawa 0 zł

Zestaw naprawczy zapłonu Romet

stars    (11)
Krzywka zapłonu CZ Jawa 350 - 73593
Koło magnesowe Mini Pocket - 59579
Koło magnesowe ATV 150 automat - 63691
Iskrownik + koło magnesowe platynki 12V - 81288

349,00 zł

dostawa 0 zł

Iskrownik + koło magnesowe platynki 12V - 81288

stars    (3)
Koło magnesowe + iskrownik ATV 150 automat - 76836
Koło magnesowe GY6 4T 125cm3 - 234894
Koło magnesowe Simson - platynki AKA Electric - 62037
Koło magnesowe trzy otwory Simson - platynki - 202964
Koło magnesowe z iskrownikiem - 76888
Krzywka zapłonowa 6V MZ ETZ - 73402
Zestaw naprawczy zapłonu elektronik 12V Simson S51 SR50
Koło magnesowe Yamaha TZR 50 - 135189
Koło magnesowe - 86777

79,30 zł

Koło magnesowe - 86777

stars    (1)
Wentylator koła magnesowego TGB - 99162
Koło magnesowe Derbi Senda 2008-2016 - 109856
Koło magnesowe silnik 156FMI - 107330
Stator z kołem magnesowym i cewką - 316899
Koło magnesowe 154FMI - 135190

268,37 zł

dostawa 0 zł

Koło magnesowe 154FMI - 135190

Koło magnesowe statora 4 cewki - 228916
Koło magnesowe 4T GY6 125cm3 152QMI-E4
Magneto AM6 z rozrusznikiem elektrycznym

Przeglądaj według producenta

Koła magnesowe - zamachowe do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Koło magnesowe podstawą iskrownika motocyklowego

Koło magnesowe to jeden z głównych elementów typowego iskrownika motocyklowego. Zwykle połączone z kołem zamachowym silnika koła magnesowe stanowią ruchomą część iskrownika i doprowadzają do wytwarzania się prądu niezbędnego w świecy. Koło magnesowe wymaga przy tym odpowiednich magnesów, których żywotność zależy między innymi od zużycia mechanicznego.

Ruchome koło magnesowe pozwala generować prąd dzięki zjawisku indukcji

W motocyklach można spotkać kilka rozwiązań generujących prąd wysokiego napięcia w świecy zapłonowej. Jednym z nich jest iskrownik. Znany z jednośladów historycznych, obecnie iskrownik jest stosowany tam, gdzie niezbędna jest niska masa pojazdu i przez to niestosowany jest ciężki akumulator. W takim motocyklu, układ elektryczny jest zasilany prądem wytwarzanym dzięki załamaniu pola magnetycznego i zjawisku indukcji. Niezbędnym elementem takiego układu jest ruchome koło magnesowe, popularnie znane jako magneto. Często koło magnetyczne i koło zamachowe stanowią jeden połączony element. Dzięki temu koła magnesowe poruszają się razem z wałem korbowym silnika.

Koło magnesowe iskrownika źródłem prądu dla świecy i innych urządzeń

Poruszające się koło zamachowe, a przez to także koło magnesowe jest wyposażone w szereg magnesów stałych generujących pole magnetyczne wokół uzwojeń. Wskutek ruchu magnesów, zmiany pola magnetycznego i zjawiska indukcji, w uzwojeniu generowany jest prąd elektryczny o niskim napięciu. Zależnie od potrzeb, prąd jest następnie wykorzystywany do zasilania urządzeń elektrycznych lub, wskutek gwałtownego załamania przepływu prądu, wykorzystywany do wytworzenia prądu wysokiego napięcia dla świecy.

Z czasem, koła magnesowe tracą swoje właściwości

Koła zamachowe magnesowe mogą mieć magnesy montowane stale lub przykręcane. W takim przypadku, magnesy można wymienić osobno. Jest to niezbędne, gdyż magnesy z czasem tracą swoje właściwości. Wpływ na to ma kilka czynników. Jednym z nich jest wysoka temperatura i osiągnięcie poziomu, w którym nawet nowe koło magnesowe zostanie rozmagnesowane. Duże znaczenie ma jednak także zużycie mechaniczne, szczególnie uderzenia. Efektem zużycia magnesów jest problem z zapłonem silnika oraz niedostateczna praca urządzeń zasilanych przez iskrownik.

Koło zamachowe magnesowe wymaga też odpowiedniego montażu

Takie efekty będą też skutkiem nieprawidłowej pozycji magnesów w kole lub samego koła magnesowego. Nieodpowiednie pole magnesowe nie pozwoli wytworzyć prądu o odpowiednich parametrach. Częstym objawem jest tu hałas i stuki w kole magnesowym. Przyczyną może tu być koło magnesowe, ale też związane z nim koło zamachowe, które nie pozwala odpowiednio osadzić koła magnesowego. Częścią koła magnesowego jest też krzywka osadzona na osi koła. Obracająca się razem z kołem krzywka wymusza ruch przerywacza, a w efekcie doprowadza do wytworzenia się prądu wysokiego napięcia w uzwojeniu wtórnym. Uszkodzenie lub nieprawidłowy kształt krzywki poskutkują brakiem napięcia na świecy, a przez to brakiem zapłonu mieszanki w silniku.

Koła zamachowe magnesowe do wielu modeli motocykli w Gmoto.pl

U nas znajdziesz koła magnesowe cenionych producentów, od Romet-Arkus do Stage6. Oferujemy osobne koło magnetyczne i koła zamachowe magnesowe do wielu modeli skuterów i motocykli, a także związane z nim elementy, w tym krzywki zapłonowe. Cechy i parametry elementu znajdziesz klikając na produkt.