Menu

Koła magnesowe - zamachowe

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 233

Zabezpieczenie wału koła magnesowego WSK 125

3,00 zł

Zabezpieczenie wału koła magnesowego WSK 125

            (38)

Koło magnesowe Simson - platynki

232,00 zł

Koło magnesowe Simson - platynki

            (11)

Koło magnesowe Romet

249,99 zł

Koło magnesowe Romet

            (12)

Krzywka zapłonowa 12V MZ ETZ 150 250 251

25,99 zł

Krzywka zapłonowa 12V MZ ETZ 150 250 251

            (7)

Krzywka koła zamachowego WSK 125

78,00 zł

Krzywka koła zamachowego WSK 125

            (7)

Krzywka zapłonowa Jawa 50

38,99 zł

Krzywka zapłonowa Jawa 50

            (8)

Koło magnesowe Cross 110 125 cm3 4T

44,99 zł

Koło magnesowe Cross 110 125 cm3 4T

            (2)

Koło magnesowe GY6 4T 50cm3

55,00 zł

Koło magnesowe GY6 4T 50cm3

            (2)

Koło zamachowe ATV 110 dolny rozrusznik

70,54 zł

Koło zamachowe ATV 110 dolny rozrusznik

            (3)

Zestaw naprawczy zapłonu Romet

529,00 zł

Zestaw naprawczy zapłonu Romet

            (11)

Krzywka zapłonu CZ Jawa 350

42,00 zł

Krzywka zapłonu CZ Jawa 350

            (6)

Koło magnesowe Mini Pocket

31,99 zł

Koło magnesowe Mini Pocket

            (3)

Koło magnesowe ATV 150 automat

76,90 zł

Koło magnesowe ATV 150 automat

            (2)

Iskrownik + koło magnesowe platynki 12V

349,00 zł

Iskrownik + koło magnesowe platynki 12V

            (3)

Koło magnesowe Simson - platynki AKA Electric

245,54 zł

Koło magnesowe Simson - platynki AKA Electric

            (1)

Koło magnesowe + iskrownik ATV 150 automat

119,00 zł

Koło magnesowe + iskrownik ATV 150 automat

            (1)

Koło magnesowe trzy otwory Simson - platynki

199,00 zł

Koło magnesowe trzy otwory Simson - platynki

            (1)

Koło magnesowe z iskrownikiem

115,89 zł

Koło magnesowe z iskrownikiem

            (1)

Krzywka zapłonowa 6V MZ ETZ

45,00 zł

Krzywka zapłonowa 6V MZ ETZ

            (1)

Koło magnesowe Derbi Senda 2008-2016

208,97 zł

Koło magnesowe Derbi Senda 2008-2016

            (1)

Koła magnesowe - zamachowe do Najpopularniejszych motocykli

Artykuły z bloga

Koło magnesowe podstawą iskrownika motocyklowego

Koło magnesowe to jeden z głównych elementów typowego iskrownika motocyklowego. Zwykle połączone z kołem zamachowym silnika koła magnesowe stanowią ruchomą część iskrownika i doprowadzają do wytwarzania się prądu niezbędnego w świecy. Koło magnesowe wymaga przy tym odpowiednich magnesów, których żywotność zależy między innymi od zużycia mechanicznego.

Ruchome koło magnesowe pozwala generować prąd dzięki zjawisku indukcji

W motocyklach można spotkać kilka rozwiązań generujących prąd wysokiego napięcia w świecy zapłonowej. Jednym z nich jest iskrownik. Znany z jednośladów historycznych, obecnie iskrownik jest stosowany tam, gdzie niezbędna jest niska masa pojazdu i przez to niestosowany jest ciężki akumulator. W takim motocyklu, układ elektryczny jest zasilany prądem wytwarzanym dzięki załamaniu pola magnetycznego i zjawisku indukcji. Niezbędnym elementem takiego układu jest ruchome koło magnesowe, popularnie znane jako magneto. Często koło magnetyczne i koło zamachowe stanowią jeden połączony element. Dzięki temu koła magnesowe poruszają się razem z wałem korbowym silnika.

Koło magnesowe iskrownika źródłem prądu dla świecy i innych urządzeń

Poruszające się koło zamachowe, a przez to także koło magnesowe jest wyposażone w szereg magnesów stałych generujących pole magnetyczne wokół uzwojeń. Wskutek ruchu magnesów, zmiany pola magnetycznego i zjawiska indukcji, w uzwojeniu generowany jest prąd elektryczny o niskim napięciu. Zależnie od potrzeb, prąd jest następnie wykorzystywany do zasilania urządzeń elektrycznych lub, wskutek gwałtownego załamania przepływu prądu, wykorzystywany do wytworzenia prądu wysokiego napięcia dla świecy.

Z czasem, koła magnesowe tracą swoje właściwości

Koła zamachowe magnesowe mogą mieć magnesy montowane stale lub przykręcane. W takim przypadku, magnesy można wymienić osobno. Jest to niezbędne, gdyż magnesy z czasem tracą swoje właściwości. Wpływ na to ma kilka czynników. Jednym z nich jest wysoka temperatura i osiągnięcie poziomu, w którym nawet nowe koło magnesowe zostanie rozmagnesowane. Duże znaczenie ma jednak także zużycie mechaniczne, szczególnie uderzenia. Efektem zużycia magnesów jest problem z zapłonem silnika oraz niedostateczna praca urządzeń zasilanych przez iskrownik.

Koło zamachowe magnesowe wymaga też odpowiedniego montażu

Takie efekty będą też skutkiem nieprawidłowej pozycji magnesów w kole lub samego koła magnesowego. Nieodpowiednie pole magnesowe nie pozwoli wytworzyć prądu o odpowiednich parametrach. Częstym objawem jest tu hałas i stuki w kole magnesowym. Przyczyną może tu być koło magnesowe, ale też związane z nim koło zamachowe, które nie pozwala odpowiednio osadzić koła magnesowego. Częścią koła magnesowego jest też krzywka osadzona na osi koła. Obracająca się razem z kołem krzywka wymusza ruch przerywacza, a w efekcie doprowadza do wytworzenia się prądu wysokiego napięcia w uzwojeniu wtórnym. Uszkodzenie lub nieprawidłowy kształt krzywki poskutkują brakiem napięcia na świecy, a przez to brakiem zapłonu mieszanki w silniku.

Koła zamachowe magnesowe do wielu modeli motocykli w Gmoto.pl

U nas znajdziesz koła magnesowe cenionych producentów, od Romet-Arkus do Stage6. Oferujemy osobne koło magnetyczne i koła zamachowe magnesowe do wielu modeli skuterów i motocykli, a także związane z nim elementy, w tym krzywki zapłonowe. Cechy i parametry elementu znajdziesz klikając na produkt.