Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
65,99 zł
Łańcuch rozrządu - 98549
239,93 zł
299,91 zł
Najniższa cena: 299,91 zł
Łańcuszek rozrządu DID SC0417DHA-78 zamknięty - DIDSC0417DHA-78
287,50 zł
359,38 zł
Najniższa cena: 359,38 zł
dostawa 0 złŁańcuszek rozrządu DID SCR0412SV-116 zamknięty - DIDSCR0412SV-116
196,90 zł
Łańcuszek rozrządu Yamaha produkt OEM
147,82 zł
184,78 zł
Najniższa cena: 184,78 zł
Łańcuszek rozrządu DID 219FTSSDHA-120 otwarty - DID219FTSSDHA-120R
104,34 zł
130,42 zł
Najniższa cena: 130,42 zł
Łańcuszek rozrządu DID 25SH DHA-104 otwarty - DID25SHDHA-104R
324,94 zł
342,04 zł
Najniższa cena: 342,04 zł
dostawa 0 złŁańcuszek rozrządu 92RH2020/152, Tourmax zamknięty - HB2922020152
112,10 zł
140,13 zł
Najniższa cena: 140,13 zł
Łańcuszek rozrządu DID 25HTDHA-98 zamknięty - DID25HTDHA-98
201,45 zł
251,81 zł
Najniższa cena: 251,81 zł
Łańcuszek rozrządu DID SCR0409SV-114 zamknięty - DIDSCR0409SV-114
112,10 zł
140,13 zł
Najniższa cena: 140,13 zł
Łańcuszek rozrządu DID 25HTDHA-98 otwarty z zakuwką - DID25HTDHA-98R
138,78 zł
173,47 zł
Najniższa cena: 173,47 zł
Łańcuszek rozrządu DID SCA0404SV-104 zamknięty - DIDSCA0404SV-104
269,69 zł
337,11 zł
Najniższa cena: 337,11 zł
dostawa 0 złŁańcuszek rozrządu DID SCR0412SV-108 zamknięty - DIDSCR0412SV-108
199,29 zł
249,11 zł
Najniższa cena: 249,11 zł
Łańcuszek rozrządu DID SCA0409ASV-118 zamknięty - DIDSCA0409SV-118
354,34 zł
442,92 zł
Najniższa cena: 442,92 zł
dostawa 0 złŁańcuszek rozrządu DID SCA0412ASV-150 otwarty z zakuwką - DIDSCA0412SV-150R
208,38 zł
260,48 zł
Najniższa cena: 260,48 zł
Łańcuszek rozrządu DID SCR0409SV-118 zamknięty - DIDSCR0409SV-118
298,28 zł
372,85 zł
Najniższa cena: 372,85 zł
dostawa 0 złŁańcuszek rozrządu DID SCA0412ASV-126 zamknięty - DIDSCA0412SV-126
190,68 zł
200,72 zł
Najniższa cena: 200,72 zł
Łańcuszek rozrządu SC0409A/118 Tourmax zamknięty - HB2822010118
128,10 zł
160,12 zł
Najniższa cena: 160,12 zł
Łańcuszek rozrządu DID SCA0404SV-96 otwarty z zakuwką - DIDSCA0404SV-96R
224,26 zł
280,33 zł
Najniższa cena: 280,33 zł
Łańcuszek rozrządu DID SCA0409ASV-136 otwarty z zakuwką - DIDSCA0409SV-136R
215,70 zł
269,62 zł
Najniższa cena: 269,62 zł
Łańcuszek rozrządu DID SCA0409ASV-128 zamknięty - DIDSCA0409SV-128
181,38 zł
226,72 zł
Najniższa cena: 226,72 zł
Łańcuszek rozrządu DID SCA0409ASV-110 otwarty z zakuwką - DIDSCA0409SV-110R
Przeglądaj według producenta
Łańcuchy rozrządu do motocykla do Najpopularniejszych motocykli
Łańcuch rozrządu w motocyklu łączy napęd z rozrządem
Łańcuch rozrządu motocykla to element silnika, który łączy wał korbowy z wałkiem rozrządu w głowicy. Łańcuch rozrządu w motocyklu zapewnia optymalne położenie poszczególnych zaworów względem pracującego tłoka, a przez to w praktyce odpowiednie spalanie mieszanki w silniku. Uszkodzony lub zużyty łańcuch rozrządu motocyklowy grozi poważnymi uszkodzeniami jednostki napędowej.
Motocyklowy łańcuch rozrządu dla optymalnej pracy zaworów
Szczególnie w czterosuwowym silniku spalinowym motocykla, krytyczne znaczenie ma położenie poszczególnych zaworów względem tłoka. Otwarcie zaworów ssących pozwala wprowadzić odpowiednią ilość powietrza lub mieszanki do komory spalania w fazie ssania tłoka, zamknięcie zaworów pozwala spalić całą mieszankę w fazie pracy, a otwarcie zaworów wylotowych umożliwia wyprowadzenie spalin z układu w fazie wydechu. Położenie zaworów względem tłoka jest możliwe dzięki połączeniu wału korbowego z wałkami rozrządu, a najpopularniejszym takim łączeniem są koła zębate i łańcuch rozrządu.
Łańcuchy rozrządu do motocykla mają swoje zalety
W stosunku do innych typów łączenia, na przykład paska rozrządu, motocyklowy łańcuch rozrządu ma kilka znaczących zalet. Wytrzymały, odporny na czynniki zewnętrze, uszkodzenia, a także siły wynikające z funkcji w silniku łańcuchowy napęd rozrządu pozwala przenieść dużo większy moment obrotowy na koła bez ryzyka uszkodzenia lub choćby poluzowania. Taka wytrzymałość przydaje się szczególnie przy wysokoobrotowych silnikach motocykli. Łańcuch rozrządu motocykla pracuje kilkukrotnie dłużej, niż paski rozrządu. Z tego względu, większość jednostek napędowych dużych motocykli korzysta właśnie z takiego napędu rozrządu.
Łańcuch rozrządu motocyklowy wytrzymały, ale wymagający
Aby utrzymać jego zalety przez dłuższy czas, łańcuch rozrządu w motocyklu wymaga doboru i kontroli. Niezbędna jest tu dokładność konstrukcji, jakość i dopasowanie do układu. Nawet niewielkie błędy i luzy wpłyną na pracę silnika i doprowadzą do zużycia zębatek na wale korbowym czy wałkach rozrządu, a nawet elementów jednostki napędowej. Typowym efektem luzów łańcucha jest jego wyciągnięcie, czyli sytuacja, gdy łańcuch rozrządu przeskakuje na zębach poszczególnych zębatek. Taka sytuacja zniszczy zębatki i sam łańcuch, co w przypadku zerwania łańcucha rozłączy układ rozrządu z silnikiem i grozi poważnymi uszkodzeniami mechanicznymi jednostki napędowej. Efektem tego często będzie wymiana rozrządu.
Łańcuch rozrządu w motocyklu musi być napięty
Obok doboru i jakości, łańcuch rozrządu motocyklowy wymaga też odpowiedniego napięcia. Z tego powodu, układ łączący wał korbowy z rozrządem jest wyposażony w specjalny napinacz łańcucha. Dopasowany do danego układu napinacz koryguje niewielkie poluzowanie łańcucha wynikające z jego pracy czy temperatury. Napinacz nie uchroni jednak łańcucha przed niskiej jakości materiałem czy jego zużyciem. Często z napięciem łańcucha związane są też prowadnice. Te pozwalają prowadzić łańcuch wokół innych elementów silnika przy utrzymaniu odpowiedniego naciągu łańcucha.
Czym objawia się łańcuch rozrządu do motocykla?
Najczęstszym objawem problemów z łańcuchem rozrządu jest hałas dobiegający z silnika, tak zwane grzechotanie. Metaliczne odgłosy luzu łańcucha na zębatkach są słyszalne szczególnie przy uruchamianiu jednostki napędowej. Efektami nieznacznych uszkodzeń lub zużycia łańcucha są też gorsze osiągi motocykla i zwiększone zużycie paliwa. Nawet na takie objawy warto szybko reagować i sprawdzić stan i napięcie łańcucha, a w razie zużycia lub uszkodzenia wymienić łańcuch rozrządu na nowy. Choć wymiana łańcucha rozrządu nie należy do łatwych, brak wymiany łańcucha rozrządu w razie uszkodzenia grozi poważnym uszkodzeniem silnika. Z tych samych przyczyn warto też okresowo sprawdzać stan i napięcie łańcucha rozrządu, by zapobiec nawet nieznacznym uszkodzeniom zębatek czy silnika. Producenci często nie określają, w jakich odstępach czasu lub przejechanego dystansu należy wymieniać łańcuch rozrządu. W efekcie to, kiedy należy wymienić łańcuch rozrządu, zależy głównie od kontroli napędu rozrządu przez użytkownika.
Motocyklowe łańcuchy rozrządu do wielu modeli w Gmoto.pl
U nas znajdziesz łańcuchy rozrządu przygotowane do wielu modeli motocykli. Oferujemy wysokiej jakości łańcuchy rozrządu motocykla o różnej długości i ilości ogniw, otwarte i zamknięte. Cechy i parametry łańcuchów rozrządu są dostępne po kliknięciu na produkt.