Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
474,05 zł
499,00 zł
Najniższa cena: 499,00 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-104
417,90 zł
439,89 zł
Najniższa cena: 439,89 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-201
664,05 zł
699,00 zł
Najniższa cena: 699,00 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-101
474,05 zł
499,00 zł
Najniższa cena: 499,00 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-102
675,41 zł
710,96 zł
Najniższa cena: 710,96 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-106
543,23 zł
571,82 zł
Najniższa cena: 571,82 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-203
664,05 zł
699,00 zł
Najniższa cena: 699,00 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-206
548,74 zł
577,62 zł
Najniższa cena: 577,62 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-403
759,05 zł
799,00 zł
Najniższa cena: 799,00 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-105
407,93 zł
429,40 zł
Najniższa cena: 429,40 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu Tourmax - PCM-209
1 259,50 zł
1 325,79 zł
Najniższa cena: 1 325,79 zł
dostawa 0 złŁańcuch wstępnego przeniesienia napędu
Przeglądaj według producenta
Łańcuch wstępnego przeniesienia napędu do Najpopularniejszych motocykli
Łańcuch wstępnego przeniesienia napędu dla odchudzenia silnika
Łańcuch wstępnego przeniesienia napędu to element, który łączy silnik z kolejnymi mechanizmami w motocyklach wymagających niskiej masy silnika. Stosowane przy rzędowych silnikach wielocylindrowych, łańcuchy wstępnego przeniesienia napędu pozwalają wyraźnie zmniejszyć masę ciężkiego wału korbowego. Wadą takiego rozwiązania jest trudność wymiany zużytego lub uszkodzonego łańcucha, wymagającą najczęściej rozebranie silnika.
Łańcuchy wstępnego przeniesienia napędu efektem zmian przy wale korbowym
Łańcuchy wstępnego przeniesienia napędu są efektem starań o zmniejszenie masy silnika. Masa to jeden z czołowych parametrów, z którym walczą konstruktorzy nowych motocykli sportowych. W przypadku rzędowych silników wielocylindrowych, problemem jest szczególnie wał korbowy, którego praca wymusza zastosowanie określonych, często ciężkich materiałów. Pomysłem na redukcję masy wału w takich silnikach stało się przeniesienia elementu wyprowadzającego napęd z końca wału na jego środek.
Co zastąpiły łańcuchy wstępnego przeniesienia napędu?
Zniwelowanie sił skręcających działających na wał pozwoliło zastosować lżejsze materiały i wyraźnie odchudzić silnik. Konsekwencją stała się jednak potrzeba przekonstruowania układu wstępnego przeniesienia napędu. Elementem przenoszącym moc i moment obrotowy z silnika na dalszą część napędu stała się nie para kół zębatych, ale wielopłytkowy łańcuch wstępnego przeniesienia napędu, który umieszczony na środku wału korbowego łączy wał z wałkiem pośrednim.
O łańcuch wstępnego przeniesienia napędu warto dbać
Choć łańcuchy wstępnego przeniesienia napędu pozwalają wyraźnie odchudzić układ, ich wadą jest trudność ich wymiany. W przypadku zużycia lub uszkodzenia, umieszczone między cylindrami łańcuchy wstępnego przeniesienia napędu wymuszają rozebranie całego silnika. Z tego powodu, często stosowane są tu elementy wydłużające okres pracy łańcucha takie, jak napinacze, a także konstrukcje minimalizujące ryzyko uszkodzenia mechanicznego łańcucha. Mimo wszystko, po pewnym czasie zużycie łańcucha następuje i wymaga jego wymiany.
Wytrzymałe łańcuchy wstępnego przeniesienia napędu w Gmoto.pl
U nas znajdziesz łańcuchy wstępnego przeniesienia napędu do różnych modeli motocykli. Oferujemy wysokiej jakości łańcuchy renomowanych producentów, w tym firmy Tourmax. Cechy i parametry łańcucha są dostępne po kliknięciu na produkt.