check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Łożyska kół do motocykli

Producent

Promocje

Tylko dostępne

Cena

    PLN

Sortuj

Znaleziono: 1165
Wianek koła Romet - 73524

3,99 zł

Wianek koła Romet - 73524

stars    (37)
Łożysko SKF 6202 2RS

22,90 zł

Łożysko SKF 6202 2RS

stars    (3)
 Łożysko 6302 FAG C3 2RS - 216475
Łożysko 6003 2RS
Łożyska koła - piasty + tulejka + seger Simson S51
Łożysko 6202 2RSC3 SKF - 6202 2RSH/C3
Łożysko 6201 ZZ - 251354
Łożysko SKF 6201
Łożysko koła 6204 2RS

10,99 zł

Łożysko koła 6204 2RS

stars    (1)
Łożysko 6201 ZZ C3 SKF - 6201-2Z/C3
Łożysko 6202 C3 SKF - 6202/C3
Łożysko koła 6205 2RS
Łożysko 6000 2RS - 83770

7,00 zł

Łożysko 6000 2RS - 83770

stars    (1)
Łożysko SKF 6205 2RS C3

34,56 zł

Łożysko SKF 6205 2RS C3

stars    (1)
Łożysko 6301 2RS SKF - 6301 2RSH
Łożysko SKF 6004
Łożysko 6201 ZZ SKF - 6201-2Z
Łożysko 6003 2RS C3 SKF - 6003 2RSH/C3
Łożysko 6201 2RS C3 SKF - 6201 2RSH/C3
Łożysko 6003 2RS SKF - 6003 2RSH
Łożysko 6301 2RS C3 SKF - 6301 2RSH/C3
Łożysko 6200 2RS SKF - 6200 2RSH
Łożysko 6201 2RS SKF - 6201 2RSH
Łożysko 60/22 2RS 22x44x12 - 60/22LLU/5K
Łożysko 6002 2RS SKF - 6002 2RSH
Łożysko 6303 SKF - 6303
Zestaw naprawczy piasty koła Simson
Łożysko 6303 2RS C3 SKF - 6303 2RSH/C3
Łożysko 6904 2RS NTN - 6904LLU/5K
Łożysko 6001 2RS C3 SKF - 6001 2RSH/C3
Łożyska kół z uszczelniaczami Tourmax - WBK-303 -5%

140,22 zł

147,60 zł

Najniższa cena: 147,60 zł

Łożyska kół z uszczelniaczami Tourmax - WBK-303

Łożysko 6300 2RS C3 NTN - 6300LLUC3/5K
Łożyska kół z uszczelniaczami Tourmax - WBK-099 -5%

78,92 zł

83,07 zł

Najniższa cena: 83,07 zł

Łożyska kół z uszczelniaczami Tourmax - WBK-099

stars    (1)
Łożyska koła przód z uszczelniaczami Tourmax - WBK-217 -5%

153,66 zł

161,75 zł

Najniższa cena: 195,00 zł

Łożyska koła przód z uszczelniaczami Tourmax - WBK-217

stars    (1)
Łożysko 6203 SKF - 6203

Przeglądaj według producenta

Łożyska kół do motocykli do Najpopularniejszych motocykli

Łożyska kół do motocykli odpowiadają za swobodę ruchu w danym zakresie

Łożysko koła motocyklowego to centralny element układu łączącego koło z jednośladem. Odpowiednio dobrane łożysko koła motocykla stanowi zwartą część konstrukcji jednośladu, mimo możliwości swobodnego obrotu wokół danej osi. Zły dobór łożyska, szczególnie z przodu naraża motocykl na niekomfortową pracę koła i uszkodzenie układów bezpośrednio związanych z kołem.

Jak ważną funkcję pełni łożysko koła motocyklowego?

Funkcje kół w motocyklach wymagają, by na ich styku z innymi układami nie pojawiło się nawet niewielkie niepożądane tarcie. W przeciwnym wypadku, siły tarcia ograniczałyby ruch obrotowy koła, a w konsekwencji hamowałyby motocykl. Jednocześnie jednak, koła muszą być połączone z innymi układami tak, by do minimum ograniczyć ewentualne luzy. Jest to widoczne szczególnie z przodu, gdzie luz na kole grozi nieodpowiednim przeniesieniem na koło zmiany kierunku jazdy, co może mieć tragiczne konsekwencje. Z tych powodów, niezwykle ważnymi elementami koła są łożyska kół do motocykli. Dzięki swojej konstrukcji, łożysko koła motocyklowego pozwala na swobodny ruch obrotowy wokół osi, a łożysko koła przedniego motocykla dodatkowo ogranicza luzy związane ze skrętem koła.

Łożyska kół do motocykli narażone na trzy typy awarii

W typowych układach, łożyska kół do motocykli są narażone na tarcia i luzy głównie z trzech powodów. Pierwszym jest nieprawidłowy dobór łożyska. Pomijając jakość, zła średnica pierścienia zewnętrznego lub luz poskutkują nieodpowiednią pracą łożyska i przez to niemal od razu pojawieniem się tarć i luzów. Te same efekty przyniesie nieprawidłowy montaż łożyska. Montaż najlepiej jest wykonać przy użyciu odpowiednich narzędzi, choć nawet tu trzeba uważać na siły adekwatne do danego układu. Zbyt duża siła zastosowana przy montażu, nie mówiąc o „wbijaniu” łożyska, spowodują odkształcenia elementów łożyska i w konsekwencji wymienione już skutki.

Ostatnią z głównych przyczyn jest zużycie łożyska. Gdy elementy nie będą już pracowały zgodnie z pierwotnymi założeniami, łożysko koła motocyklowego należy wymienić. Łożyska ulegają przyśpieszonemu zużyciu wskutek agresywnej jazdy czy dużej masy motocykla. Co więcej, łożysko koła przedniego motocykla jest narażone także na występowanie sił bocznych wywoływanych skręcaniem. Bez względu na powód pojawienia się tarć czy luzów, nieprawidłowa praca łożyska naraża na szwank także inne układy motocykla, poruszające się koło niszcząc m.in. hamulce czy zawieszenie.

Rozmaite, wysokiej jakości łożyska kół do motocykli z przodu i z tyłu w Gmoto.pl

U nas znajdziesz łożyska kół do motocykli od firm specjalizujących się w produkcji podzespołów do motocykli, w tym All Balls czy Tourmax. Oferujemy komplety łożysk do osi przedniej wraz z uszczelnieniami, posegregowane według rozmiaru łożyska. Pełna lista modeli motocykli, do których przeznaczony jest dany komplet, znajduje się w odpowiednio przygotowanej tabeli przy każdym łożysku.