Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
12,00 zł
Łożysko korbowodu 16x22x12 - 230328
70,97 zł
Rolka łożyskowa korbowodu - B-EV-16
72,37 zł
Rolka korbowodu STD - B-SP-1-RS
72,37 zł
Rolka korbowodu .0002 - B-SP-2-RS
87,31 zł
Rolka korbowodu STD - A-9220-28
72,37 zł
Rolka korbowodu - B-EV-5
86,11 zł
Rolka korbowodu - B-EV-1
84,40 zł
Rolka korbowodu .002 - B-EV-7
86,11 zł
Rolka korbowodu - B-EV-6
72,37 zł
Rolka korbowodu - B-EV-4
58,50 zł
Rolka łożyskowa korbowodu - B-EV-14
86,11 zł
Rolka korbowodu - B-EV-3
87,31 zł
Rolka łożyskowa korbowodu - B-EV-13
84,40 zł
Rolka łożyskowa korbowodu - B-EV-12
86,11 zł
Rolka łożyskowa korbowodu - B-EV-15
73,81 zł
Rolka łożyskowa korbowodu - B-EV-11
43,96 zł
Rolka korbowodu .001 - B-SP-6-RS
45,62 zł
Rolka korbowodu .003 - B-SP-8-RS
45,62 zł
Rolka korbowodu .002 - B-SP-7-RS
70,97 zł
Rolka korbowodu .0006 - B-SP-4-RS
86,11 zł
Rolka korbowodu .0004 - B-SP-3-RS
95,85 zł
Rolka korbowodu .002 - B-LATE-7-RS
81,44 zł
Rolka korbowodu .003 - B-LATE-8-RS
Przeglądaj według producenta
Łożyska dolne korbowodu do Najpopularniejszych motocykli
Łożysko dolne korbowodu zapewnia ruch korbowodu względem wału
Łożysko dolne korbowodu to element łączący korbowód z wałem korbowym. Dzięki specjalnemu łożysku korbowód może bez oporów wykonywać ruch obrotowy względem wału korbowego przy zachowaniu sztywnej pozycji poprzecznej. Uszkodzenie lub zużycie łożyska dolnego grozi uszkodzeniem wału i w praktyce całego silnika.
Styk korbowodu i wału korbowego miejscem przekazania i zmiany ruchu
W silniku spalinowym motocykla, ruch posuwisto-zwrotny wykonywany przez tłok w cylindrze musi zostać zamieniony na ruch obrotowy wału korbowego. Miejscem zmiany tego ruchu jest styk korbowodu i wału korbowego. Poruszający się wzdłużnie względem cylindra i obracający o niewielki kąt względem wału korbowód wprawia tam wał w ruch obrotowy.
Łożysko dolne korbowodu to nie zawsze panewki
Sprawna zmiana ruchu korbowodu na wał zależy głównie od łączenia i jego smarowania. Obok panewek, jednym z typów łączeń jest łożysko igiełkowe z niewielkimi wałkami zwanymi igiełkami. Określane jako łożysko dolne korbowodu, łożysko igiełkowe może wytrzymać mniej skuteczne smarowanie i niewyrównoważenie układu. Z drugiej strony, dolne łożysko korbowodu wymaga niejednolitej konstrukcji wału korbowego i jest też bardziej kosztowne przy wymianie lub naprawie.
Łożysko igiełkowe wymaga szczególnej dokładności i jakości
Dla uzyskania jego zalet, łożysko dolne korbowodu wymaga jakości i dokładnego doboru. Zbyt duży luz w łożysku niskiej jakości lub jego uszkodzenie poskutkuje poważnym uszkodzeniem silnika, w tym zniszczeniem wału korbowego czy tłoka. Głównym objawem uszkodzonego łożyska jest głośna praca silnika z metalicznymi dźwiękami uderzeń. Przy takich objawach, łożysko dolne korbowodu wymaga wymiany na nowe.
Łożyska dolne korbowodu do wielu motocykli w Gmoto.pl
U nas znajdziesz łożyska dolne korbowodu do różnych modeli motocykli. Oferujemy wysokiej jakości łożyska igiełkowe o parametrach przygotowanych pod konkretny jednoślad. Cechy i parametry łożyska są dostępne po kliknięciu na produkt.