Aprilia Atlantic

Zdjęcie Aprilia jednoslad.pl

 Aprilia Atlantic to seria maksi skuterów mających wszystko, a nawet więcej, czego mógłby oczekiwać nawet najbardziej wymagający miłośnik tego segmentu pojazdów. Elegancka linia, duże gabaryty i żwawa jednostka napędowa to jej główne atuty, choć nie to wyróżnia ją na tle konkurencji. Nic w niej bowiem nie jest tak dopracowane jak komfort użytkowania i wrażenia płynące z jazdy. Wysoka szyba z deflektorem chroni przed naporem powietrza i niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, obszerna kanapa zapewnia dużo miejsca zarówno dla pasażera, jak i kierowcy, a szeroko rozpięte lusterka zapewniają nienaganną widoczność. Dodatkowo duży schowek pod siedziskiem zmieści dwa kaski otwarte lub ekwipunek na kilkudniową podróż, a do mniejszego ulokowanego pod kierownicą bez trudu wejdą dokumenty, rękawice czy inne drobne przedmioty. Poza tym został on wyposażony w gniazdo elektryczne, dzięki czemu kierowca podczas jazdy może podłączyć do ładowania telefon lub nawigację. Do dalszych podróży zachęca nad wymiarowa ilość miejsca na nogi, akceptowalnych rozmiarów zbiornik paliwa oraz rozbudowana deska rozdzielcza dostarczająca wielu informacji o stanie technicznym pojazdu, parametrach mierzonych w czasie rzeczywistym oraz warunkach pogodowych.

Seria Atlantic to także wykwintny dizajn. Włosi jak mało kto potrafią zaprojektować nadwozie łączące w sobie elegancję z aktualnie panującymi trendami, przyprawiając je lekką nutą dynamiki.  Nie zapomnieli przy tym także o funkcjonalności i bezpieczeństwie, dzięki czemu piękne reflektory zapewniają znakomitą widoczność zarówno kierowcy, jak i innym uczestnikom ruchu. 

Do mechanicznego aspektu motocykli z serii Atlantic również nie można mieć zastrzeżeń. Elektroniczny system wtrysku paliwa marki Piaggo gwarantuje bezproblemową pracę i ekonomiczne spalanie, zintegrowany tarczowy układ hamulcowy podnosi poziom bezpieczeństwa, a optymalnie zestrojone zawieszenie (w tym tylne z regulacją napięcia wstępnego sprężyny) pozwalają sprawnie poruszać się po polskich drogach o nie zawsze sprzyjającej nawierzchni.

Aprilia Atlantic to idealny wybór dla osób szukających uniwersalnego maksi skutera, który sprawdzi się zarówno podczas miejskiej jazdy w najbardziej zatłoczonych arteriach miasta, jak i w roli pełnoprawnego turystyka zabierającego na pokład dwie osoby z bagażami na weekendowy wypad.

Atlantic 125

Zdjęcie Aprilia

Aprilia Atlantic 125 to jeden z najbardziej komfortowych i przestronnych skuterów klasy 125. Nic w tym dziwnego, ponieważ najmniejszy model współdzieli nadwozie z największym przedstawicielem gamy Atlantic o dużo większej pojemności skokowej silnika. Co prawda, oznacza to większą masę własną i wyższą cenę, aczkolwiek w zamian nabywcy otrzymują wygodną pozycję za kierownicą, pojemny schowek pod kanapą oraz masywną karoserię, dzięki której podróżującym nie straszne niesprzyjające warunki pogodowe czy wielogodzinna jazda z dużą prędkością.


Model Atlantic 125 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 124 cm³. Moc maksymalna 13,5 KM i maksymalny moment obrotowy 11 Nm doskonale radzą sobie z niewygórowaną masą jednośladu- ze wszystkimi płynami to raptem 160 kilogramów. W przypadku Atlantic dynamiczne przyspieszenie i satysfakcjonująca prędkość maksymalna (w zależności od roku produkcji to nawet 145 km/h) idą w parze z ekonomicznym zużyciem paliwa. Czterosuwowy singiel z dwuzaworową głowicą z pojedynczym wałkiem rozrządu otrzymał nowoczesny układ zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa, co zapewni kierowcy zdecydowaną reakcję na ruch manetki gazu. Średnie spalanie oscyluje w granicach 2,5-3 l/100 kilometrów, co przy 10,5-litrowym zbiorniku paliwa w najlepszym scenariuszu zagwarantuje zasięg około 400 kilometrów. Jak na typowo miejski skuter taka wartość wydaje się jak najbardziej zadowalająca i zachęca do weekendowych wypadów poza betonowe krajobrazy zatłoczonych aglomeracji. Warto wspomnieć również o bezstopniowej przekładni automatycznej CVT, która cechuje się wysoką kulturą pracy i niemalże całkowicie bezobsługowym działaniem.


Trzonem podwozia modelu Atlantic 125 jest solidna rama z rur stalowych, będąca doskonałym oparciem dla komfortowo zestrojonego zawieszenia i skutecznego układu hamulcowego współpracującego z przeciwpoślizgowym systemem ABS, dzięki któremu podczas jazdy po drogach o słabej nawierzchni lub w trakcie wojaży w złych warunkach pogodowych podróżującym nie straszna będzie blokada kół podczas wytracania prędkości. Amortyzację 13-calowych kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu (skok- 105 mm) oraz dwóm elementom resorująco-tłumiącym z hydraulicznymi amortyzatorami (skok- 105 mm) opartymi na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Wyhamowaniem pojazdu zajmuje pojedyncza, wentylowana tarcza hamulcowa i dwtłoczkowy zacisk hydrauliczny z przodu oraz pojedyncza, również wentylowana tarcza hamulcowa z jednotłoczkowym zaciskiem hamulcowym z tyłu. Ponadprzeciętny rozmiar (jak na tę klasę pojemnościową) kół gwarantuje doskonałą trakcję i duża zwinność podczas powolnej jazdy w miejskiej dżungli.

Aprilia Atlantic 125 to doskonała propozycja dla osób ceniących sobie komfort podróżowania i wysoką jakość wykonania. Włoska stylistyka, ogromna funkcjonalność oraz konkretne osiągi na tyle spodobały się użytkownikom, że wśród starszej grupy wiekowej zainteresowanej tym segmentem pojazdów niepozorna "125-tka" wzbudza dość duże zainteresowanie. Nie ma się co temu dziwić, ponieważ jej cena nie odstrasza, a po zapoznaniu się bliżej z tym modelem zaczyna być w pełni uzasadniona.



Atlantic 200


Atlantic 250


Atlantic 300


Atlantic 500

Zdjęcie Aprilia

Aprilia Atlantic 500 to flagowy maksiskuter z oferty włoskiego koncernu stworzony do komfortowego i dynamicznego pokonywania zatłoczonych aglomeracji. Choć jego gabaryty robią wrażenie, to w praktyce okazuje się, że nie przeszkadzają w intuicyjnym przeciskaniu się pomiędzy samochodami stojącymi w korku, a w szybkim ruchu miejskim pokazują swoje najlepsze strony. Wysoka szyba i przednia czasza o dużej szerokości znakomicie sprawdzają się podczas opadów deszczu, zaś solidny stelaż pod kufer centralny i pojemny schowek pod kanapą ułatwią weekendowe wypady poza betonową dżunglę.


Model Atlantic 500 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 460 cm³. Chłodzony cieczą czterosuw posiada czterozaworową głowicę z pojedynczym wałkiem rozrządu oraz nowoczesny układ zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa. Dzięki nim, silnik cechuje się wysoką kulturą pracy oraz atrakcyjnym zużyciem paliwa, co podczas miejskich eskapad z pewnością uprzyjemni jazdę. Średnie spalanie utrzymuje się na poziomie 4,5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), co przy zbiorniku paliwa o pojemności 14 litrów zapewni użytkownikom zasięg ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu. Masywna sylwetka i nie mała masa własna (ze wszystkimi płynami to w końcu 230 kilogramów) nie oznaczają jednak, że Atlantic to powolny krążownik szos, który najlepiej czuje się na długich prostych. Moc maksymalna niespełna 40 KM i maksymalny moment obrotowy 41 Nm sprawiają, że ten kolos gwarantuje dynamiczne przyspieszenie, zdecydowaną reakcję na ruch manetki gazu i prędkość maksymalną ponad 160 km/h. Warto zaznaczyć, że bezstopniowa przekładnia automatyczna CVT zapewnia doskonałą kulturę pracy oraz płynnie oddaje pokłady mocy jednocylindrowej jednostki.


Trzonem podwozia modelu Atlantic 500 jest solidna rama z rur stalowych o dużej średnicy, dzięki której zarówno zawieszenie, jak i układ hamulcowy, mogą liczyć na konkretne oparcie. Amortyzacją kół o rozmiarze 15 i 14 cali (przód/tył) zajmuje się klasyczny widelec teleskopowy (skok- 100 mm) oraz dwa elementy resorująco-tłumiące z amortyzatorami hydraulicznymi (skok- 127 mm) osadzone na dwustronnym wahaczu wleczonym. Wyhamowanie takiego kolosa to nie łatwe zadanie, dlatego więc włoscy konstruktorzy powierzyli je skutecznemu układowi hamulcowemu z potężnymi tarczami współpracującemu z przeciwpoślizgowym systemem ABS, który nie dopuści do blokady kół podczas wytracania prędkości podczas jazdy w złych warunkach pogodowych lub po drogach o słabej nawierzchni. Na przedniej osi znajdziemy dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 250 mm i dwutłoczkowe zaciski hydrauliczne, zaś na tylnej, pojedynczą tarczę o średnicy 180 mm (również wentylowaną) oraz jednotłoczkowy zacisk hamulcowy. Duże koła (jak na klasę skuterów) zapewniają dużą zwrotności i nieskrępowane prowadzenie niezależnie od warunków na drodze.

Aprilia Atlantic 500 doskonała propozycja dla osób, przed którymi miasto na co dzień stwarza nowe wyzwania. Przestronne nadwozie umożliwi zajęcie komfortowej pozycji za kierownicą, pojemny schowek pod kanapą pomieści kask integralny ułatwiając codzienną eksploatację, zaś mocny i oszczędny silnik pozwoli szybko dotrzeć do celu nie rujnując przy tym stanu portfela.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe