Aprilia Dorsoduro

Dorsoduro 750

Zdjęcie Aprilia

Dorsoduro 750 to motocykl klasy supermoto produkowany przez włoski koncern Aprilia w latach 2008-2017. Ponad 9 lat obecności w salonach marki z Noale nie było kwestią przypadku, co dosadnie potwierdza wysoka sprzedaż na całym świecie i ogromna popularność wśród średnio-zaawansowanych motocyklistów. Nienaganna stylistyka kipiąca mocą, doskonałe właściwości jezdne i żwawa jednostka napędowa to tylko niektóre pozycje z długiej listy zalet. Gdy dodamy do nich pełnokrwisty temperament wprost ze słonecznej Italii oraz fakt, że Dorsoduro pojawiło się w szczytowej fazie popularności klasy supermoto, otrzymamy motocykl, obok którego żaden miłośnik powerslide'ów i dynamicznej jazdy po górskich serpentynach nie przejdzie obojętnie.


Model Dorsoduro 750 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie V (o 90º kącie rozwarcia cylindrów) o pojemności skokowej 749 cm³, której osiągi doskonale radzą sobie z niewielką masą motocykla (ze wszystkimi płynami to zaledwie niecałe 200 kilogramów). Moc maksymalna 92 KM i maksymalny moment obrotowy 82 Nm zagwarantują użytkownikom niezapomniane przyspieszenie, zdecydowaną reakcję na ruch manetki gazu (przepustnice Ride-by-Wire) oraz prędkość maksymalną ponad 220 km/h. Chłodzony cieczą czterosuw z rozrządem DOHC (w każdej głowicy znajdziemy dwa wałki rozrządu, które sterują pracą czterech zaworów) współpracuje z nowoczesnym układem zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa. Wraz ze zintegrowanym systemem zarządzania silnikiem zapewnia atrakcyjne zużycie paliwa, choć przez niewielki bak zasięg Dorsoduro 750 wcale nie jest imponujący. Średnie spalanie oscyluje w granicach 5-5,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 12 litrów da podróżującym możliwość pokonania niewiele ponad 200 kilometrów na jednym tankowaniu. Nie zapomnijmy jednak, że ta Aprilia została stworzona do jak największej produkcji adrenaliny przy każdym ruchu nadgarstka, a nie do przemieszczania się na długich dystansach. Dwucylindrowy silnik został sparowany z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz mokrym, wielotarczowym sprzęgłem, którego sterowanie powierzono hydraulice. Do końcowego przeniesienia napędu zastosowano łańcuch O-Ring, będący typowym rozwiązaniem w tej klasie jednośladów. Warto zwrócić również uwagę na masywny układ wydechowy, który zdaje się być idealnym zwieńczeniem możliwości jednostki napędowej. Dwa potężne wydechy ze stali nierdzewnej w układzie 2w1 podkreślają potencjał V-Twin'a, a dzięki sondzie lambda i trójdrożnym katalizatorem przyczyniają się do spełnienia rygorystycznych wymogów normy spalin Euro 4.


Niemniej istotnym elementem każdego motocykla klasy supermoto jest podwozie, dlatego Aprilia nie oszczędzała w nim ani na materiałach, ani na podzespołach. Trzonem konstrukcji jest solidna rama, będąca mieszanką aluminiowych odlewów i kratownicy ze stali chromowo-molibdenowej, która jak wiadomo zapewnia ogromną wytrzymałość na rozciąganie. Amortyzację kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down (skok- 160 mm, średnica lag- aż 43 mm) oraz kolumnie resorująco-tłumiącej z amortyzatorem hydraulicznym (skok- 160 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia) opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Wyhamowaniem pojazdu zajmuje się potężny układ hamulcowy dostarczony przez uznaną markę Brembo, dzięki czemu użytkownicy mogą cieszyć się wysokim poziomem bezpieczeństwa i bardzo krótką drogą hamowania. Przy przednim kole znajdziemy dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne (mocowane radialnie), zaś przy tylnym- pojedynczą tarczę o średnicy 240 mm (również wentylowaną) oraz zacisk jednotłoczkowy. Zarówno z przodu, jak i z tyłu przewidziano przewody hamulcowe w stalowym oplocie, które również dokładają swoje 3 grosze do doskonałej skuteczności w każdych warunkach. Dorsoduro 750, jak przystało na prawdziwy motocykl klasy supermoto, porusza się na 17-calowych felgach z lekkiego aluminium, które obuto w opony o szerokości 120 mm (przód) i 180 mm (tył).

Aprilia Dorsoduro 750 to doskonała propozycja dla wszystkich tych, co szukają mocnych wrażeń na krętych trasach lub chcą sprawdzić swoje umiejętności na torze wyścigowym. Dopracowane zawieszenie, nienaganny układ hamulcowy, wzorowe prowadzenie i mocna jednostka napędowa z pewnością spełnią oczekiwania motocyklistów, którzy wiedzą czego spodziewać się po jednośladzie tej klasy. Warto pamiętać również, że to Aprilia, więc w naprawdę atrakcyjnej cenie (w dniu premiery bazowy model kosztował około 40 tys. złotych) dostajemy kawał włoskiej motoryzacji i temperament, którego na próżno szukać u maszyn wyprodukowanych w innych krajach Europy lub Japonii. Zadziorny wygląd i mocny charakter pozwolą zawładnąć każdym zakrętem- pod warunkiem, że kierowca będzie miał na tyle odwagi, aby odkręcić gaz do samego końca i nie wzbraniać się przed naprawdę szaloną zabawą.



Dorsoduro 900

Zdjęcie Aprilia

Aprilia Dorsoduro 900 to motocykl klasy Supermoto wprowadzony do oferty włoskiego koncernu w 2017 roku. Mocna jednostka napędowa, wzorowe właściwości jezdne i najnowsze systemy elektroniczne zapewnią użytkownikom mnóstwo adrenaliny, zaś dopracowana konstrukcja stworzona w oparciu o doświadczenia zdobyte podczas aż 7 wygranych w motocyklowych mistrzostwach świata klasy Supermoto nie pozwoli się nudzić niezależnie od pokonywanej trasy. Górskie serpentyny o niepewnej nawierzchni, korki ogromnej aglomeracji, a może skomplikowany tor pokryty nieskazitelnym asfaltem? W żadnym z tych miejsc Dorsoduro 900 nie zawiedzie oczekiwań swoich nabywców i da pokaz śródziemnomorskiego temperamentu.


Model Dorsoduro 900 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie V ( o 90º kącie rozwarcia cylindrów) o pojemności skokowej 896 cm³. Chłodzony cieczą V-twin cechuje się rozrządem DOHC (cztery zawory na cylinder sterowane podwójnym wałkiem rozrządu) oraz elektronicznym systemem wtrysku paliwa, dzięki któremu ta włoska bestia nie zniechęci użytkowników zbyt wysokim spalaniem. Średnie zużycie benzyny oscyluje w granicy 6 l/100 kilometrów, co przy 12-litrowym zbiorniku paliwa zapewni zasięg około 200 kilometrów na jednym tankowaniu. Jednakże, w takich motocyklach jak Dorsoduro są dużo ważniejsze wartości, niż ekonomia. Moc maksymalna 95 KM i maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy masie własnej 212 kilogramów (ze wszystkimi płynami) to gwarancja dynamicznego przyspieszenia, szalonej reakcji na ruch manetki gazu i prędkości maksymalnej ponad 200 km/h. Przeniesienie napędu powierzono manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, hydraulicznemu sprzęgłu (mokre, wielotarczowe) oraz klasycznemu łańcuchowi O-Ring. Sprawdzone rozwiązania zaowocowały dużą wytrzymałością oraz wysoką kulturą pracy i łatwością obsługi.


Szkieletem podwozia modelu Dorsoduro 900 jest solidna rama kratownicowa z rur stalowych, która dla zredukowania wagi została połączona z tylnym stelażem odlanym z lekkich stopów aluminium. Amortyzację kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down (średnica lag-41 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia) oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej (regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia) opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym z aluminium. Wyhamowaniem pojazdu zajmują się dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne (z przodu) oraz pojedyncza tarcza hamulcowa o średnicy 240 mm i jednotłoczkowy zacisk pływający (z tyłu). Oczywiście na pokładzie znajdziemy również przeciwpoślizgowy system ABS, który nie dopuści do blokady kół podczas jazdy w złych warunkach pogodowych i drogowych. Jak przystało na typowe supermoto Dorsoduro 900 porusza się na 17-calowych felgach z lekkich stopów aluminium i stosunkowo szerokich oponach, które zapewnią doskonałą przyczepność niezależnie od pokonywanej trasy.

Aprilia Dorsoduro 900 to doskonała propozycja dla wszystkich tych, co w życiu szukają sporej dawki adrenaliny. Włoska bestia z pewnością zagwarantuje niesamowite przeżycia, o czym przekonało się już kilka tysięcy motocyklistów na całym świecie. Mimo niewielkiego stażu na europejskim rynku popularność Dorsoduro 900 stale rośnie, a ciągłe usprawnienia konstrukcji tylko potęgują skalę pożądania tego modelu. Wszystko wskazuje na to, że "900-ka" powtórzy sukces swojego poprzednika, czyli mniejszego modelu Dorsoduro 750.



Dorsoduro 1200


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe