Producent
Promocje
Tylko dostępne
Cena
Sortuj
516,52 zł
Składane dźwignie sprzęgła + hamulca Vicma 177mm Aprilia Piaggio - LV-FL(L48-R40)
483,64 zł
Akumulator litowo-jonowy 12V 4 Ah Skyrich YTX14H-BS z wskaźnikiem naładowania - HJTX14H-FP
Posiadamy Części motocyklowe do Aprilia Dorsoduro 750
- Aprilia Dorsoduro 750 ABS 2008
- Aprilia Dorsoduro 750 2016
Inne modele
- Aprilia Dorsoduro 1200
- Aprilia SMV 750 Dorsoduro
- Aprilia Dorsoduro 900
- Aprilia SR 50
- Aprilia SR 125
- Aprilia SR 200
- Aprilia SX 125
- Aprilia Sportcity 300
- Aprilia SX 50
- Aprilia Cucciolo 50
- Aprilia ETV 1000
- Aprilia NA 850
- Aprilia Pegaso 650
- Aprilia Tuareg 660
- Aprilia Sportcity 125
- Aprilia SXV 450
- Aprilia SXV 550
- Aprilia RSV4 1100
- Aprilia RSV4 1000
- Aprilia RX 50
- Aprilia RX 125
- Aprilia Red Rose 50
- Aprilia Mojito 50
- Aprilia Area 51 50
- Aprilia Scarabeo 500
- Aprilia Scarabeo 200
- Aprilia Scarabeo 100
- Aprilia Scarabeo 50
- Aprilia ST 1000
- Aprilia AF1 125
- Aprilia Rally 125
- Aprilia Tuono 50
- Aprilia Tuono 125
- Aprilia Tuono 1000
- Aprilia SR 150
- Aprilia W4 75
- Aprilia W8 125
- Aprilia Stark 6.5 650
- Aprilia Sportcity 200
- Aprilia Sportcity 50
- Aprilia Sportcity 250
- Aprilia SL 750 Shiver
- Aprilia Scarabeo 400
- Aprilia Scarabeo 300
- Aprilia Scarabeo 250
- Aprilia Scarabeo 150
- Aprilia Scarabeo 125
- Aprilia Sonic 50
- Aprilia RSV 1000
Aprilia Dorsoduro 750
Dorsoduro 750 to motocykl klasy supermoto produkowany przez włoski koncern Aprilia w latach 2008-2017. Ponad 9 lat obecności w salonach marki z Noale nie było kwestią przypadku, co dosadnie potwierdza wysoka sprzedaż na całym świecie i ogromna popularność wśród średnio-zaawansowanych motocyklistów. Nienaganna stylistyka kipiąca mocą, doskonałe właściwości jezdne i żwawa jednostka napędowa to tylko niektóre pozycje z długiej listy zalet. Gdy dodamy do nich pełnokrwisty temperament wprost ze słonecznej Italii oraz fakt, że Dorsoduro pojawiło się w szczytowej fazie popularności klasy supermoto, otrzymamy motocykl, obok którego żaden miłośnik powerslide'ów i dynamicznej jazdy po górskich serpentynach nie przejdzie obojętnie.
Model Dorsoduro 750 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie V (o 90º kącie rozwarcia cylindrów) o pojemności skokowej 749 cm³, której osiągi doskonale radzą sobie z niewielką masą motocykla (ze wszystkimi płynami to zaledwie niecałe 200 kilogramów). Moc maksymalna 92 KM i maksymalny moment obrotowy 82 Nm zagwarantują użytkownikom niezapomniane przyspieszenie, zdecydowaną reakcję na ruch manetki gazu (przepustnice Ride-by-Wire) oraz prędkość maksymalną ponad 220 km/h. Chłodzony cieczą czterosuw z rozrządem DOHC (w każdej głowicy znajdziemy dwa wałki rozrządu, które sterują pracą czterech zaworów) współpracuje z nowoczesnym układem zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa. Wraz ze zintegrowanym systemem zarządzania silnikiem zapewnia atrakcyjne zużycie paliwa, choć przez niewielki bak zasięg Dorsoduro 750 wcale nie jest imponujący. Średnie spalanie oscyluje w granicach 5-5,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 12 litrów da podróżującym możliwość pokonania niewiele ponad 200 kilometrów na jednym tankowaniu. Nie zapomnijmy jednak, że ta Aprilia została stworzona do jak największej produkcji adrenaliny przy każdym ruchu nadgarstka, a nie do przemieszczania się na długich dystansach. Dwucylindrowy silnik został sparowany z manualną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach oraz mokrym, wielotarczowym sprzęgłem, którego sterowanie powierzono hydraulice. Do końcowego przeniesienia napędu zastosowano łańcuch O-Ring, będący typowym rozwiązaniem w tej klasie jednośladów. Warto zwrócić również uwagę na masywny układ wydechowy, który zdaje się być idealnym zwieńczeniem możliwości jednostki napędowej. Dwa potężne wydechy ze stali nierdzewnej w układzie 2w1 podkreślają potencjał V-Twin'a, a dzięki sondzie lambda i trójdrożnym katalizatorem przyczyniają się do spełnienia rygorystycznych wymogów normy spalin Euro 4.
Niemniej istotnym elementem każdego motocykla klasy supermoto jest podwozie, dlatego Aprilia nie oszczędzała w nim ani na materiałach, ani na podzespołach. Trzonem konstrukcji jest solidna rama, będąca mieszanką aluminiowych odlewów i kratownicy ze stali chromowo-molibdenowej, która jak wiadomo zapewnia ogromną wytrzymałość na rozciąganie. Amortyzację kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down (skok- 160 mm, średnica lag- aż 43 mm) oraz kolumnie resorująco-tłumiącej z amortyzatorem hydraulicznym (skok- 160 mm, regulacja napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia odbicia) opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Wyhamowaniem pojazdu zajmuje się potężny układ hamulcowy dostarczony przez uznaną markę Brembo, dzięki czemu użytkownicy mogą cieszyć się wysokim poziomem bezpieczeństwa i bardzo krótką drogą hamowania. Przy przednim kole znajdziemy dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne (mocowane radialnie), zaś przy tylnym- pojedynczą tarczę o średnicy 240 mm (również wentylowaną) oraz zacisk jednotłoczkowy. Zarówno z przodu, jak i z tyłu przewidziano przewody hamulcowe w stalowym oplocie, które również dokładają swoje 3 grosze do doskonałej skuteczności w każdych warunkach. Dorsoduro 750, jak przystało na prawdziwy motocykl klasy supermoto, porusza się na 17-calowych felgach z lekkiego aluminium, które obuto w opony o szerokości 120 mm (przód) i 180 mm (tył).
Aprilia Dorsoduro 750 to doskonała propozycja dla wszystkich tych, co szukają mocnych wrażeń na krętych trasach lub chcą sprawdzić swoje umiejętności na torze wyścigowym. Dopracowane zawieszenie, nienaganny układ hamulcowy, wzorowe prowadzenie i mocna jednostka napędowa z pewnością spełnią oczekiwania motocyklistów, którzy wiedzą czego spodziewać się po jednośladzie tej klasy. Warto pamiętać również, że to Aprilia, więc w naprawdę atrakcyjnej cenie (w dniu premiery bazowy model kosztował około 40 tys. złotych) dostajemy kawał włoskiej motoryzacji i temperament, którego na próżno szukać u maszyn wyprodukowanych w innych krajach Europy lub Japonii. Zadziorny wygląd i mocny charakter pozwolą zawładnąć każdym zakrętem- pod warunkiem, że kierowca będzie miał na tyle odwagi, aby odkręcić gaz do samego końca i nie wzbraniać się przed naprawdę szaloną zabawą.