check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli Aprilia

Charakterystyka marki

Aprilia to marka z ciekawą przeszłością. Jej przykład pokazuje, że zaczynając od małego warsztatu, możliwe jest osiągniecie ogromnego sukcesu na światową skalę, a wszystko to dzięki determinacji, pasji i odpowiedniemu zarządzaniu firmą. Jej historia sięga powojennych lat, gdzie we włoskim miasteczku Noale ruszył zakład produkujący rowery. Założycielem firmy był Cavaliere Alberto Beggio. Wiele lat później, syn założyciela. Ivano Beggio wraz z pomocą swoich pracowników, skonstruował pierwszy motorower, czyli tak zwany moped. Sytuacja miała miejsce w 1968 roku i od tego czasu, syn zarządzał interesem ojca, co spowodowało przyspieszony rozwój rodzinnej firmy. Aprilia zaczęła produkować coraz więcej skuterów, a w efekcie motocykli. Pierwsze mopedy zostały nazwane Colibr, Daniela i Packi. W 1970 roku wyprodukowano motocykl przeznaczony do motocross'u. Scarabeo bo tak go nazwano, był produkowany do końca lat 70. i wyszedł w dwóch wersjach: 50 i 125 cc. Co ciekawe, w 1977 roku Ivan Alborghetti, Włoch pochodzący z Milanu, zwyciężył mistrzostwa motocrossu używając właśnie Aprilli. Marka odnosi spore sukcesy na arenie międzynarodowej. Głośnym wydarzeniem ostatnich lat, było osiągnięcie przez Aprilię statusu najbardziej utytułowanej marki wyścigów motocyklowych w historii, wyprzedzając współzawodniczącą włoską MV Agusta. Motocykle Aprilia używane są przez czołowych zawodników sportów motocyklowych i dominują, zarówno w klasyfikacji indywidualnej, jak i klasyfikacji producentów. Aprilia Racing Team bierze udział między innymi w prestiżowych Mistrzostwach Świata klasy WSBK (Superbike World Championship). Aprilia nie jest dużym koncernem, w porównaniu do pozostałych marek produkujących motocykle, jednak jest bardzo aktywna w sportowym środowisku. Obecnie Aprilia należy do koncernu Piaggio & Co. SpA i plasuje się na wysokim 4. miejscu producentów motocykli na świecie, a także jest obecna w 50 krajach świata. Firma, która rozpoczynała jako producent skuterów, teraz słynie jako jedna z najlepszych i najczęściej nagradzanych w motocyklowym świecie. Aktualnie prezesem jest Roberto Colaninno, a dyrektorem Rocco Sabelli. W strukturze koncernu obecny jest również założyciel Aprilli Ivano Beggio, który obejmuje stanowisko honorowego prezesa.

Mojito

Mojito to seria klasycznych skuterów produkowanych przez włoski koncern Aprilia od 2000 roku. Jednoślady w dużym stopniu nawiązują stylistyką do starszej Hondy Joker, której sprzedaż zakończyła się w 1999 roku. Aprilia łączy w sobie klasyczną linię i customowe dodatki, czyniące zeń piękny pojazd w stylu vintage. Olśniewający blask chromowanych dodatków i kierownicy, oldschoolowy przedni reflektor oraz wydłużona linia nadwozia zwężająca się ku tyłowi wyróżniają ją z tłumu nowoczesnych miejskich maszyn. Szerokie stery i obszerna kanapa dają duże poczucie komfortu, kierowca ma także ogrom miejsca na nogi. Po wyposażeniu skutera w wysoką szybę i kufer centralny śmiało można się pokusić o wyruszenie w dłuższą trasę, szczególnie w przypadku wersji 125 i 150. Elastyczny czterosuwowy silnik sprawnie rozpędza 115 kilogramowego kanapowca toczącego się na 10 calowych kołach. Dzięki prostej konstrukcji Mojito (sprzedawana również pod nazwą Habana) oraz oszczędnemu czterosuwowemu sercu należy do tanich zarówno w zakupie, jak i eksploatacji. Chłodzona powietrzem jednostka napędowa z pojedynczym wałkiem rozrządu zasilana jest przez gaźnik, co znacząco obniżyło koszty produkcji. Moc 10 KM ( w modelu o pojemności 125 cm ³) sprawnie radzi sobie podczas miejskiej jazdy, a na długiej prostej rozpędzi Aprilie do około 100 km/h. W 2006 roku model Mojito doczekał się drobnego face liftingu. Wersja Custom, bo taki przydomek otrzymała druga generacja, posiada chromowane nakładki na przednim błotniku i tylnej części nadwozia oraz błyszczące relingi dookoła siodła. Nowa seria to także nowe malowania. Na szczególną uwagę zasługuje wersja w błękitno-białym lakierze, której urok dodatkowo podkreśla siodło obszyte beżowym, skóropodobnym materiałem. Aprilia Mojito (Habana) to idealny wybór dla indywidualistów oraz pasjonatów klasyki w nowoczesnym wydaniu. Przykuwa spojrzenia przechodniów oraz wyróżnia się w tłumie identycznych skuterów z dalekiej Azji. Jest także ciekawą alternatywą dla customowych wyjadaczy, którzy w drodze do pracy nie chcieliby stracić zawadiackiego zacięcia.

RX

RX to seria małolitrażowych motocykli klasy enduro produkowanych przez włoski koncern Aprilia. W 1985 roku zaprezentowano model 125, a po czterech latach sprzedaży gamę lekkich terenówek poszerzyła wersja o pojemności 50 cm ³. Jednoślady cechują się zdolnościami terenowymi zbliżonymi do specyfikacji maszyn ze świata motocrossu, są jednakże dopuszczone do ruchu drogowego. Poprzez redukcję homologacyjnego osprzętu (ograniczonego do lusterek, mocowania tablicy rejestracyjnej oraz oświetlenia) zachowano niską masę własną motocykla, co pozwoliło na utrzymanie nienagannej sprawności poza utartymi szlakami. Również w kwestii obejścia z właścicielami wiele nie różnią się od torowych konstrukcji. Dla wygody użytkowników zamontowano jedynie elektryczny rozrusznik silnika oraz zbiornik paliwa z rezerwą, które podnoszą komfort jazdy do minimalnego poziomu. Wersje z jednostką napędową o pojemności 125 cm ³ bez cienia wątpliwości można określić mianem wytrwałego pogromcy najbardziej niewdzięcznego terenu. Maszyna wyposażona w dwusuwowy silnik austriackiego Rotaxa odnosiła sukcesy w najcięższych wyścigach światowej klasy. Startowała m.in. w marokańskim Tuareg Rally, gdzie na przestrzeni ponad dwóch tysięcy kilometrów była skazana na dziewicze piaski największej gorącej pustyni na świecie- Sahary. Kolejne pozycje w portfolio RX to także wygrane godne podziwu. Znajdziemy w nim zwycięstwo w Six Day of Enduro France w 1991 roku, czyli w sześciodniowym teście zmagań w zróżnicowanym terenie zarezerwowanym jedynie dla najtwardszych zawodników i bezkompromisowych maszyn. Dzięki sprawdzonej konstrukcji Aprilia zdobyła szerokie grono fanów. Niezawodna jednostka Rotaxa sprzężona ze skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, tylne zawieszenie typu Monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, przedni widelec teleskopowy o skoku 250 mm, idealne rozłożenie mas oraz duże koła (21 i 18 cali) dają idealną maszynę do szaleństw, która zadowoli nie tylko amatorów. Niestety w 2013 roku zakończono produkcje modelu 125. Wielkie zasługi w rajdach oraz rzesze miłośników nie wystarczyły, aby przeciwstawić się rygorystycznej normie spalin Euro 3. Na targach EICMA zaprezentowano następcę legendy- nowoczesny model RXV. Wersja z silnikiem o pojemności 50 cm ³ to z kolei propozycja dla początkujących motocyklistów, którzy chcieliby pozostawić pierwszy ślad wśród wertepów. Młodsza siostra nie odnosiła co prawda sukcesów w zawodach, została bowiem stworzona do amatorskiej jazdy dla najmłodszych. Nie oznacza to jednak że czegoś jej brakuje. Na wyposażeniu znajdziemy zawieszenie typu upside-down o dużym skoku, tarczowy układ hamulcowy, podzespoły ramy wykonane z lekkich stopów aluminium oraz żwawą jednostkę napędową ze stajni Minarelli lub Piaggo (w zależności od roku produkcji). Ponadto, dzięki zmianom w przepisach w 1995 roku, motorower został wyposażony w skrzynię biegów o pięciu przełożeniach. Przedtem regulacje prawne ograniczały konstruktorów jedynie do 3 biegów, co uniemożliwiało Włochom rozwinięcie skrzydeł. Ta zmiana znacząco poprawiła osiągi narwanego singla. RX to bez wątpienia seria udanych motocykli enduro, której pozycję potwierdzają zarówno opinie użytkowników, jak i uczestnictwo oraz wygrane w morderczych rajdach w najmniej sprzyjających miejscach naszego globu.

Scarabeo

Seria Scarabeo to gama kultowych skuterów wyprodukowanych przez koncern Aprilia. Ich stylistyka łączy w sobie najlepsze wzorce włoskiej szkoły dizajnu z nowoczesną linią nadwozia, nie zabraknie w niej również współczesnych rozwiązań konstrukcyjnych i systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy. To co przede wszystkim wyróżnia "Skarabeusza" na tle konkurencji, to duże 16 calowe obręcze kół. Dzięki nim żadna przeszkoda napotkana w mieście nie jest dla kierowcy uporczywym wyzwaniem. Jednoślad świetnie radzi sobie podczas pokonywania krawężników czy torowisk, jedynie przez bardzo wąskie opony lubi zadomawiać się w koleinach. Ogumienie o niewielkiej szerokości wpływa także korzystnie na spalanie, co dodatkowo obniża i tak niewygórowane koszty eksploatacji. Producenci z Aprili pomyśleli także o turystycznych aspektach maksi skuterów. Zawieszenie jest komfortowo zestrojone, jeździec za kierownicą przyjmuje niemal podręcznikową pozycję oraz ma dużo miejsca na nogi, a na liście wyposażenia opcjonalnego znajdują się kufry boczne i centralna skrzynia idealnie wpasowujące się w kontrowersyjną bryłę nadwozia. Za dodatkową opłatą istnieje możliwość zakupu także wyższej szyby z osłonami na dłonie, która doskonale zmniejsza niesprzyjające doznania towarzyszące podróżowaniu w zmiennych warunkach pogodowych. O komfort podróżnych zadba także optymalnie wyciszony układ wydechowy oraz wałek wyrównoważający niwelujący drgania jednostki. Co więcej jednoślady z serii Scarabeo to dopracowane maszyny pod względem konstrukcji i mechaniki, użyto przy ich produkcji wielu podzespołów renomowanych marek. Początkowe wersje o pojemności 150 i 180 cm ³ posiadały niezawodne silniki firmy Rotax, a pierwsze generacje "125-tki" napędzało to samo dwusuwowe serce co sportową serię SR. Końcowe generacje motocykli na którą składają się modele o pojemności od 50 do 500 cm ³ napędzają innowacyjne czterosuwowe jednostki spełniające współczesne normy emisji spalin. Oprócz katalizatorów i elektronicznych czujników składu zanieczyszczonych gazów wyposażone są w nowoczesne systemy wtrysku paliwa. Pod względem estetycznym motocykle z serii Scarabeo wzbudzają skrajne emocje. Poczucie stylu to kwestia indywidualna każdego użytkownika, jednakże nie można zarzucić Włochom złego zaprojektowania lub zmontowania finalnego produktu. Ponadto wyrazy uznania należą sie również za spokojne malowanie, bowiem w dobie agresywnego dizajnu i krzykliwych kolorów stonowana stylistyka jest coraz rzadszym widokiem na naszych drogach. Jak każdy jednoślad Aprilia posiada wady, które równie jak ekscentryczny wygląd są rzadko spotykane w segmencie skuterów. W niektórych wersjach doskwierał brak schowka pod kanapą, a w początkowych generacjach przekrok posiadał przegrodę, która uniemożliwiała transportowanie pakunków pomiędzy nogami. Mimo pewnych niedociągnięć jednoślady z serii Scarabeo to udane środki codziennego transportu oraz ekstrawaganccy towarzysze dalszych podróży, stworzone dla osób, które nie chcą zginąć w tłumie. Świadczy o tym choćby duża popularność w kraju narodzin i innych państwach zachodniej Europy.