Aprilia RX

Zdjęcie Aprilia otomoto.pl

RX to seria małolitrażowych motocykli klasy enduro produkowanych przez włoski koncern Aprilia. W 1985 roku zaprezentowano model 125, a po czterech latach sprzedaży gamę lekkich terenówek poszerzyła wersja o pojemności 50 cm ³. Jednoślady cechują się zdolnościami terenowymi zbliżonymi do specyfikacji maszyn ze świata motocrossu, są jednakże dopuszczone do ruchu drogowego. Poprzez redukcję homologacyjnego osprzętu (ograniczonego do lusterek, mocowania tablicy rejestracyjnej oraz oświetlenia) zachowano niską masę własną motocykla, co pozwoliło na utrzymanie nienagannej sprawności poza utartymi szlakami. Również w kwestii obejścia z właścicielami wiele nie różnią się od torowych konstrukcji. Dla wygody użytkowników zamontowano jedynie elektryczny rozrusznik silnika oraz zbiornik paliwa z rezerwą, które podnoszą komfort jazdy do minimalnego poziomu.

Wersje z jednostką napędową o pojemności 125 cm ³ bez cienia wątpliwości można określić mianem wytrwałego pogromcy najbardziej niewdzięcznego terenu. Maszyna wyposażona w dwusuwowy silnik austriackiego Rotaxa odnosiła sukcesy w najcięższych wyścigach światowej klasy. Startowała m.in. w marokańskim Tuareg Rally, gdzie na przestrzeni ponad dwóch tysięcy kilometrów była skazana na dziewicze piaski największej gorącej pustyni na świecie- Sahary. Kolejne pozycje w portfolio RX to także wygrane godne podziwu. Znajdziemy w nim zwycięstwo w Six Day of Enduro France w 1991 roku, czyli w sześciodniowym teście zmagań w zróżnicowanym terenie zarezerwowanym jedynie dla najtwardszych zawodników i bezkompromisowych maszyn.

Dzięki sprawdzonej konstrukcji Aprilia zdobyła szerokie grono fanów. Niezawodna jednostka Rotaxa sprzężona ze skrzynią biegów o sześciu przełożeniach, tylne zawieszenie typu Monoshock z regulacją napięcia wstępnego sprężyny, przedni widelec teleskopowy o skoku 250 mm, idealne rozłożenie mas oraz duże koła (21 i 18 cali) dają idealną maszynę do szaleństw, która zadowoli nie tylko amatorów. Niestety w 2013 roku zakończono produkcje modelu 125. Wielkie zasługi w rajdach oraz rzesze miłośników nie wystarczyły, aby przeciwstawić się rygorystycznej normie spalin Euro 3. Na targach EICMA zaprezentowano następcę legendy- nowoczesny model RXV.

Wersja z silnikiem o pojemności 50 cm ³ to z kolei propozycja dla początkujących motocyklistów, którzy chcieliby pozostawić pierwszy ślad wśród wertepów. Młodsza siostra nie odnosiła co prawda sukcesów w zawodach, została bowiem stworzona do amatorskiej jazdy dla najmłodszych. Nie oznacza to jednak że czegoś jej brakuje. Na wyposażeniu znajdziemy zawieszenie typu upside-down o dużym skoku, tarczowy układ hamulcowy, podzespoły ramy wykonane z lekkich stopów aluminium oraz żwawą jednostkę napędową ze stajni Minarelli lub Piaggo (w zależności od roku produkcji). Ponadto, dzięki zmianom w przepisach w 1995 roku, motorower został wyposażony w skrzynię biegów o pięciu przełożeniach. Przedtem regulacje prawne ograniczały konstruktorów jedynie do 3 biegów, co uniemożliwiało Włochom rozwinięcie skrzydeł. Ta zmiana znacząco poprawiła osiągi narwanego singla. RX to bez wątpienia seria udanych motocykli enduro, której pozycję potwierdzają zarówno opinie użytkowników, jak i uczestnictwo oraz wygrane w morderczych rajdach w najmniej sprzyjających miejscach naszego globu.

RX 50


RX 125


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe