Aprilia Scarabeo

Zdjęcie Aprilia motociclismo.it

Seria Scarabeo to gama kultowych skuterów wyprodukowanych przez koncern Aprilia. Ich stylistyka łączy w sobie najlepsze wzorce włoskiej szkoły dizajnu z nowoczesną linią nadwozia, nie zabraknie w niej również współczesnych rozwiązań konstrukcyjnych i systemów zwiększających komfort i bezpieczeństwo jazdy. To co przede wszystkim wyróżnia "Skarabeusza" na tle konkurencji, to duże 16 calowe obręcze kół. Dzięki nim żadna przeszkoda napotkana w mieście nie jest dla kierowcy uporczywym wyzwaniem. Jednoślad świetnie radzi sobie podczas pokonywania krawężników czy torowisk, jedynie przez bardzo wąskie opony lubi zadomawiać się w koleinach. Ogumienie o niewielkiej szerokości wpływa także korzystnie na spalanie, co dodatkowo obniża i tak niewygórowane koszty eksploatacji.

Producenci z Aprili pomyśleli także o turystycznych aspektach maksi skuterów. Zawieszenie jest komfortowo zestrojone, jeździec za kierownicą przyjmuje niemal podręcznikową pozycję oraz ma dużo miejsca na nogi, a na liście wyposażenia opcjonalnego znajdują się kufry boczne i centralna skrzynia idealnie wpasowujące się w kontrowersyjną bryłę nadwozia. Za dodatkową opłatą istnieje możliwość zakupu także wyższej szyby z osłonami na dłonie, która doskonale zmniejsza niesprzyjające doznania towarzyszące podróżowaniu w zmiennych warunkach pogodowych. O komfort podróżnych zadba także optymalnie wyciszony układ wydechowy oraz wałek wyrównoważający niwelujący drgania jednostki.

Co więcej jednoślady z serii Scarabeo to dopracowane maszyny pod względem konstrukcji i mechaniki, użyto przy ich produkcji wielu podzespołów renomowanych marek. Początkowe wersje o pojemności 150 i 180 cm ³ posiadały niezawodne silniki firmy Rotax, a pierwsze generacje "125-tki" napędzało to samo dwusuwowe serce co sportową serię SR. Końcowe generacje motocykli na którą składają się modele o pojemności od 50 do 500 cm ³ napędzają innowacyjne czterosuwowe jednostki spełniające współczesne normy emisji spalin. Oprócz katalizatorów i elektronicznych czujników składu zanieczyszczonych gazów wyposażone są w nowoczesne systemy wtrysku paliwa.

Pod względem estetycznym motocykle z serii Scarabeo wzbudzają skrajne emocje. Poczucie stylu to kwestia indywidualna każdego użytkownika, jednakże nie można zarzucić Włochom złego zaprojektowania lub zmontowania finalnego produktu. Ponadto wyrazy uznania należą sie również za spokojne malowanie, bowiem w dobie agresywnego dizajnu i krzykliwych kolorów stonowana stylistyka jest coraz rzadszym widokiem na naszych drogach. Jak każdy jednoślad Aprilia posiada wady, które równie jak ekscentryczny wygląd są rzadko spotykane w segmencie skuterów. W niektórych wersjach doskwierał brak schowka pod kanapą, a w początkowych generacjach przekrok posiadał przegrodę, która uniemożliwiała transportowanie pakunków pomiędzy nogami. Mimo pewnych niedociągnięć jednoślady z serii Scarabeo to udane środki codziennego transportu oraz ekstrawaganccy towarzysze dalszych podróży, stworzone dla osób, które nie chcą zginąć w tłumie. Świadczy o tym choćby duża popularność w kraju narodzin i innych państwach zachodniej Europy.

Scarabeo 50


Scarabeo 100


Scarabeo 125


Scarabeo 200


Scarabeo 250

Zdjęcie Aprilia

Aprilia Scarabeo 250 to jeden z najciekawszych maksi-skuterów ze średniej klasy pojemnościowej. Niecodzienny wygląd wyłamujący się poza wszelkie ramy designu, doskonałe właściwości jezdne, wysoki komfort jazdy oraz ekonomiczny silnik o satysfakcjonujących osiągach- oto powody, dla których niesztampowy włoski jednoślad produkowany od 2006 roku zdobył ogromną popularność i osiągnął niebywały sukces sprzedażowy.


Model Scarabeo 250 został wyposażony w chłodzoną cieczą, jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności skokowej 244 cm³. W dwuzaworowej głowicy czterosuwowego silnika znajdziemy pojedynczy wałek rozrządu, zaś zamiast przestarzałego gaźnika w roli układu zasilania dostrzeżemy nowoczesny system elektronicznego wtrysku paliwa. To gównie dzięki niemu osiągnięto tak atrakcyjne zużycie paliwa i zdecydowaną reakcję na ruch manetki gazu. Średnie spalanie plasuje się na poziomie 3,5 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności ponad 9 litrów zapewni użytkownikom zasięg około 250 kilometrów na jednym tankowaniu. W parze z ekonomicznym charakterem idą również satysfakcjonujące osiągi. Moc maksymalna 21 KM i maksymalny moment obrotowy 19 Nm pozwalają na dynamiczne przyspieszanie i osiągnięcie prędkości maksymalnej ponad 140 km/h. Warto zaznaczyć, że przeniesienie napędu realizowane jest za pośrednictwem cichej i bezobsługowej przekładni automatycznej CVT (bezstopniowej), a zastosowany układ wydechowy spełnia europejskie normy czystości spalin Euro 3.


Podwozie modelu Scarabeo 250 zostało stworzone, aby zapewniać podróżującym bezpieczną i komfortową jazdę. Na sztywnej ramie z rur stalowych o dużej średnicy osadzono miękko zestrojone zawieszenie oraz skuteczny układ hamulcowy współpracujący z przeciwpoślizgowym systemem ABS, który nie pozwoli na uślizg kół podczas wytracania prędkości w trudnych warunkach pogodowych lub drogowych. Amortyzację kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu oraz dwóm elementom resorująco-tłumiącym z hydraulicznym amortyzatorem opartym na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali i lekkiego aluminium. Wyhamowaniem pojazdu zajmują się dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 260 mm i 180 mm (przód/tył) oraz dwu- i jednotłoczkowe zaciski hydrauliczne (przód/tył). Taki zestaw nawet w jednośladzie o tak dużej masie własnej (ze wszystkimi płynami waga Scarabeo dobija do 200 kilogramów) gwarantuje wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy. Przedstawiciele rodziny Scarabeo znane są z doskonałych właściwości jezdnych, a "250-ka" wcale nie jest wyjątkiem. Dzięki kołom o dużej średnicy (16 cali z przodu i 14 cali z tyłu) prowadzenie tego maksi-skutera to czysta przyjemność. Czy to codzienne przemierzanie miasta, czy wielogodzinna podróż na trasie szybkiego ruchu, Aprilia i tak nie zdoła zmęczyć swojego kierowcy.

Aprilia Scarabeo 250 to doskonała propozycja dla osób, które nie boją się niecodziennych rozwiązań. Niespotykana stylistyka, oszczędna i mocna jednostka napędowa oraz wysoka jakość wykonania, będąca znakiem rozpoznawczym współczesnych produktów włoskiego producenta, to wystarczające powody, aby zainteresować się tym modelem i przygarnąć własny egzemplarz do przydomowego garażu. Wyróżnianie się z tłumu i radość jazdy każdy nabywca otrzyma w cenie niezależnie od tego czy kupi jednoślad w salonie, czy skorzysta z dobrodziejstw rynku wtórnego.



Scarabeo 400


Scarabeo 500

Zdjęcie Aprilia

Aprilia Scarabeo 500 to jeden z najbardziej osobliwych maksi-skuterów, jakie kiedykolwiek były dostępne na naszym rynku. Ekscentryczna karoseria, masywna bryła nadwozia, miękko zestrojone zawieszenie oraz mocny i oszczędny silnik- jednym słowem jednoślad stworzony dla osób ceniących sobie komfort i dynamikę podróżowania, które chciałyby wyróżniać się z tłumu. Wysoka jakość wykonania typowa dla produktów włoskiego koncernu miesza się w "500-ce" z niecodziennym podejściem do stylistyki, dzięki czemu Scarabeo zdobyło dużą popularność na ogólnoświatowym rynku maksi-skuterów.


Model Scarabeo 500 został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności 460 cm³, dzięki której potężny krążownik o masie własnej ponad 235 kilogramów (już ze wszystkimi płynami) zapewni kierowcy pełną swobodę niezależnie od obranego kursu. Moc maksymalna 38 KM i maksymalny moment obrotowy 40 Nm gwarantują dynamiczne przyspieszenie, zdecydowaną reakcję na ruch manetki gazu i prędkość maksymalną ponad 160 km/h. Chłodzony cieczą czterosuw z czterozaworową głowicą z pojedynczym wałkiem rozrządu został obdarzony nowoczesnym układem zasilania. Elektroniczny system wtrysku paliwa zapewnia atrakcyjne spalanie, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 17 litrów pozwala na przejechanie ponad 400 kilometrów na jednym tankowaniu. Średnie zużycie paliwa plasuje się na poziomie 4 l/100 kilometrów prezentuje się bardzo korzystnie przy tak wygórowanej masie własnej (jak na ten segment jednośladów). Scarabeo 500 cechuje się również wysoką kulturą pracy oraz cichym działaniem, co w głównej mierze jest zasługą bezstopniowej przekładni automatycznej CVT, która płynnie przenosi na asfalt osiągi generowane przez niepozornego singla.


Trzonem podwozia modelu Scarabeo 500 jest solidna rama z rur stalowych, na której oparto miękko zestrojone zawieszenie i niezwykle wydajny układ hamulcowy współpracujący z elektrycznym wspomaganiem i przeciwpoślizgowym systemem ABS- dzięki niemu, żaden z podróżujących nie będzie musiał się martwić o skuteczność hamowania podczas jazdy w złych warunkach pogodowych lub po drogach o słabej nawierzchni. Amortyzację kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu (skok- 100 mm) oraz dwóm elementom resorująco-tłumiącym z amortyzatorami hydraulicznym (skok- 110 mm) osadzonym na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Wyhamowaniem pojazdu zajmują się dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 260 mm i dwutłoczkowe zaciski hydrauliczne (z przodu) oraz wentylowana tarcza hamulcowa o średnicy 220 mm i jednotłoczkowy zacisk hamulcowy (z tyłu). Warto wspomnieć o właściwościach jezdnych Scarabeo- te stoją na bardzo wysokim poziomie. 16-calowe koła z ażurowymi felgami z lekkich stopów aluminium, dobry rozkład mas i wygodna pozycja za kierownicą to powody, dla których warto wybrać się Aprilią w nieco dalszą podróż.

Aprilia Scarabeo 500 to ciekawa propozycja dla osób, które nie lubią ginąć w tłumie. Jeden z najbardziej charakterystycznych maksi-skuterów z pewnością im na to nie pozwoli. Specyficzny, włoski design, ciekawe wersje kolorystyczne i nietypowe akcesoria z listy wyposażenia dodatkowego to tylko cześć powodów, dla których warto zainteresować się tym modelem.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe