Aprilia SR

Gdy w 1992 roku narodziła się seria SR rynek skuterów został zrewolucjonizowany. Aprilia dotychczas nudnemu segmentowi nadała dynamiczny charakter, nawiązując do najlepszego sportowego stylu włoskich maszyn wyścigowych. Pierwsza generacja "SR-ki" magnetyzowała ostrymi liniami nadwozia oraz wielokolorowym malowaniem wersji "Replica".

Mechaniczny aspekt jednośladu dorównywał żywiołowemu dizajnowi. Do 2011 roku każdy pojazd serii SR był wyposażony w dwusuwową jednostkę o narwanej osobowości. Najmniejsze skutery ze sportowej gamy dysponowały silnikami o pojemności 49 cm ³ i to właśnie one wyrobiły renomę całej serii. Już podczas sprzedaży pierwszej generacji producent dał do wyboru wersję chłodzoną cieczą lub powietrzem, oba serca pochodziły z legendarnej fabryki Minarelli. Stłumiona jednostka generowała moc około 5 KM, lecz dopiero po zdjęciu fabrycznych blokad pokazywała pazury.

W kolejnych latach konstruktorzy skupili się na aerodynamice pojazdu, aby wyeliminować bolączki pierwotnej wersji. Prace były zakrojone na bardzo szeroką skalę, dotąd niespotykaną w przypadku projektowania tak małolitrażowych motocykli. Wraz z rozpoczęciem nowego tysiąclecia zmiany zaszły również "pod maską", zdecydowano się bowiem na wykorzystanie "pieców" od Franco Morini. W najnowszych odsłonach skupiono się także na rozkładzie mas, sztywności stalowej ramy oraz optymalnym środku ciężkości. Kolejny raz można było zaobserwować przełom w konstruowaniu pojazdu z "wagi piórkowej", jednak i tym razem producenci odwalili kawał porządnej roboty. Skuter prowadzi się świetnie, każdy ruch wykonujemy intuicyjnie z pełnym zaufaniem. Dodatkowo najnowsza SR ma pełny tarczowy układ hamulcowy z dwoma dyskami o średnicy 190 mm z dwu tłoczkowymi zaciskami, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa i całkowitą kontrolę nad przebiegiem drogowych zdarzeń. Maluchy z najbardziej sportowej serii skuterów Aprili to istny przełom w tej klasie pojemnościowej oraz bez kompleksowy konkurent dla Yamahy Aerox.

W 2011 roku seria SR przeszła ewolucję sprzyjającą środowisku. Na rynku pojawiły się nowe modele o pojemności 125 i 300 cm ³ spełniające wyśrubowane normy emisji spalin Euro 3. Wyposażono je w czterosuwowe jednostki i nowoczesny elektroniczny system wtrysku paliwa. Nawet mniejsza wersja przybrała formę masywnego maksi skutera, lecz w tym przypadku trudno mówić o ociężałości czy nudzie. Zachowano sportowy charakter i dynamiczne malowania, ponadto nie gryzące się z funkcjonalnymi aspektami pojazdu. Znajdziemy w nim wysoką szybę oraz obszerne siodło zapewniające komfort dwóm rosłym osobom, a skuter nadal wygląda, przyspiesza i prowadzi się zawadiacko. Jednostka napędowa o pojemności 125 cm ³ dostarczana jest przez firmę Piaggo, więc nie musimy się bać ani o jakość wykonania, ani o generowane osiągi. Obie wersje pojemnościowe produkowane są w oparciu o te same podzespoły, tak więc wybierając mniejszą wersję skuter dysponuje nadzwyczajnie efektywnymi hamulcami, zawieszeniem i solidna ramą. Oczywistym następstwem jest wyższa masa, choć nawet 15 konna wersja radzi sobie z nią nadzwyczajnie dobrze.

Seria SR przez lata zaskarbiła sobie uznanie zarówno doświadczonych motocyklistów, jak i narwanych nastolatków, którzy bez opamiętania tuningują swoje maszyny w kierunku coraz większych osiągów. Mimo bezlitosnego traktowania niektórych podzespołów, seria SR przez lata wyrobiła sobie renomę "kuloodpornej".

SR 50

Zdjęcie Aprilia

Gdy w 1992 roku seria SR zaczęła pojawiać się w salonach sprzedaży wszystkie motoryzacyjne marzenia senne nastolatków stały się rzeczywistością. Dostali oni mocny dwusuwowy skuter o sportowej charakterystyce i zwartej budowie. Dynamiczna linia i kolorystyka nadwozia nawiązywała do wyścigowych maszyn zespołu Aprilia Racing. Jednoślad z miejsca zdobył szerokie grono fanów, do czego przyczynił się szeroki wachlarz części akcesoryjnych umożliwiających rozbudowany tuning mechaniczny i wizualny.

Pierwsza generacja SR-ki wyposażona została w niezawodne silniki z fabryki Minarelli zasilane przez tradycyjny gaźnik. Dwusuwowe jednostki w seryjnej specyfikacji charakteryzowały się akceptowalnym spalaniem, małą awaryjnością i prostą budową. Ponadto producent oferował dwie wersje z napędami chłodzonymi cieczą lub powietrzem. Kolejne lata przynosiły coraz większe zmiany. Dużą uwagę poświęcono aerodynamice, rozłożeniu mas i zoptymalizowaniu środka ciężkości dla uzyskania jak najlepszego prowadzenia i poprawy osiągów.

Od 2000 roku najmniejsze pojazdy z serii SR zostały wyposażone w silniki firmy Franco Morini. Zwiększono także pojemność zbiornika paliwa i udoskonalono układ zasilania, ponieważ użytkownicy pierwszej generacji przebąkiwali o zbyt wysokim spalaniu, choć zazwyczaj był to efekt uboczny tuningu jednostki napędowej. Także układ hamulcowy zaczął odpowiadać sportowej charakterystyce skutera, bowiem na tylnej osi pojawiła się tarcza z jednotłoczkowym zaciskiem. Równolegle pojawiła się wersja "DiTech" wyposażona w elektroniczny system wtrysku paliwa, który ograniczał zużycie paliwa do 2l/100 km oraz zmniejszał zapotrzebowanie na olej i poprawiał osiągi.

Najnowsza odsłona SR-ki produkowana od 2005 roku dysponuje wyposażeniem godnym pełnoprawnych motocykli. Wtrysk paliwa, ciekłokrystaliczny wyświetlacz pokazujący niezliczoną ilość informacji, immobilizer z możliwością ustawienia własnego hasła, świece zapłonowe z platynowymi elektrodami i układ wydechowy z katalizatorem spełniającym normy Euro 3 to tylko część nich. Oferuje także wygląd i malowanie nadwozia zarezerwowane dotychczas dla motocykli klasy SuperSport ze stajni Aprili. Najmniejsze "Apki" z serii SR to niewątpliwie czołówka sportowych skuterów klasy 50. Niedościgniony dizajn i bezawaryjne jednostki z dużym potencjałem na tuning to sprawdzona recepta na bezkonkurencyjny sprzęt dla najmłodszych.



SR 125


SR 300

Zdjęcie Aprilia

SR 300 to maksi skuter produkowany przez włoski koncern Aprilia od 2011 roku. Znajdziemy w nim najważniejsze cechy wygodnego środka transportu miejskiego i towarzysza na dalsze podróże, które zostały połączone z dynamiczną stylistyką w spójną całość tworząc imponujący pojazd klasy Grand Tour.

Wygląd maszyny rzuca na kolana i zachęca do zakupu nawet najbardziej zagorzałych przeciwników przekładni automatycznych. Widać nawiązania do sportowych maszyn ze stajni Aprili, nadwozie obfituje w liczne dizajnerskie smaczki tworząc ze sportową linią nadwozia zwartą bryłę. Tak jak miało to miejsce na początku serii SR w latach 90', również i tym razem włoscy projektanci nadali nieco nudnawemu segmentowi atrakcyjnego polotu. Nie oznacza to jednak że kanciaste kształty i dopracowana stylistyka odbierają "300-tce" funkcjonalności. Wysoka szyba chroni przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi, obszerna kanapa zapewni komfort na dłuższych dystansach, pod siedziskiem znajdzie się miejsce dla kasku integralnego i otwartego, ba, na pokładzie zainstalowano nawet gniazdko elektryczne 12V. Ponadto otwory wentylacyjne ogrzeją nogi kierowcy, a wyświetlacz LCD poinformuje o bieżącym spalaniu i przebiegu do następnego przeglądu. Jak widać Włosi idą z biegiem czasu łącząc w swoich maszynach ponadczasowy dizajn i rozwiązania sprzyjające codziennej eksploatacji w miejskim zgiełku lub podczas weekendowych wypadów. Dzięki dwóm wersjom kolorystycznym możemy dodatkowo oddać ułamek swojego charakteru. Model Nero Aprilia to połączenie czerni i czerwieni przeplecione tak aby uwydatnić zadziorności jednośladu, zaś Bianco Glam to przewaga stonowanej bieli.

Konstrukcja SR 300 także nie budzi wątpliwości. Chłodzona cieczą jednostka napędowa o pojemności 278 cm ³ zasilana jest elektronicznym systemem wtrysku paliwa, co gwarantuje niskie spalanie i bezobsługową eksploatację. Moc maksymalna wynosząca 22 KM może wydawać się zbyt mała jak na skuter o wadze ponad 160 kilogramów, jednakże musimy pamiętać o przeznaczeniu tej maszyny. Sportowy wygląd jest w niej jedynie dodatkiem i jednostka nie musi dotrzymywać mu kroku, choć przez pryzmat prędkości maksymalnej 150 km/h nie można nazwać jej powolnej. Dodatkowo motocykl został wyposażony w regulowane zawieszenia oraz układ hamulcowy z tarczami o rozmiarze 260 i 240 mm, a dzięki nowoczesnemu katalizatorowi w układzie wydechowym spełnia normy emisji spalin Euro 3.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe