Aprilia SR

Gdy w 1992 roku narodziła się seria SR rynek skuterów został zrewolucjonizowany. Aprilia dotychczas nudnemu segmentowi nadała dynamiczny charakter, nawiązując do najlepszego sportowego stylu włoskich maszyn wyścigowych. Pierwsza generacja "SR-ki" magnetyzowała ostrymi liniami nadwozia oraz wielokolorowym malowaniem wersji "Replica".

Mechaniczny aspekt jednośladu dorównywał żywiołowemu dizajnowi. Do 2011 roku każdy pojazd serii SR był wyposażony w dwusuwową jednostkę o narwanej osobowości. Najmniejsze skutery ze sportowej gamy dysponowały silnikami o pojemności 49 cm ³ i to właśnie one wyrobiły renomę całej serii. Już podczas sprzedaży pierwszej generacji producent dał do wyboru wersję chłodzoną cieczą lub powietrzem, oba serca pochodziły z legendarnej fabryki Minarelli. Stłumiona jednostka generowała moc około 5 KM, lecz dopiero po zdjęciu fabrycznych blokad pokazywała pazury.

W kolejnych latach konstruktorzy skupili się na aerodynamice pojazdu, aby wyeliminować bolączki pierwotnej wersji. Prace były zakrojone na bardzo szeroką skalę, dotąd niespotykaną w przypadku projektowania tak małolitrażowych motocykli. Wraz z rozpoczęciem nowego tysiąclecia zmiany zaszły również "pod maską", zdecydowano się bowiem na wykorzystanie "pieców" od Franco Morini. W najnowszych odsłonach skupiono się także na rozkładzie mas, sztywności stalowej ramy oraz optymalnym środku ciężkości. Kolejny raz można było zaobserwować przełom w konstruowaniu pojazdu z "wagi piórkowej", jednak i tym razem producenci odwalili kawał porządnej roboty. Skuter prowadzi się świetnie, każdy ruch wykonujemy intuicyjnie z pełnym zaufaniem. Dodatkowo najnowsza SR ma pełny tarczowy układ hamulcowy z dwoma dyskami o średnicy 190 mm z dwu tłoczkowymi zaciskami, gwarantując wysoki poziom bezpieczeństwa i całkowitą kontrolę nad przebiegiem drogowych zdarzeń. Maluchy z najbardziej sportowej serii skuterów Aprili to istny przełom w tej klasie pojemnościowej oraz bez kompleksowy konkurent dla Yamahy Aerox.

W 2011 roku seria SR przeszła ewolucję sprzyjającą środowisku. Na rynku pojawiły się nowe modele o pojemności 125 i 300 cm ³ spełniające wyśrubowane normy emisji spalin Euro 3. Wyposażono je w czterosuwowe jednostki i nowoczesny elektroniczny system wtrysku paliwa. Nawet mniejsza wersja przybrała formę masywnego maksi skutera, lecz w tym przypadku trudno mówić o ociężałości czy nudzie. Zachowano sportowy charakter i dynamiczne malowania, ponadto nie gryzące się z funkcjonalnymi aspektami pojazdu. Znajdziemy w nim wysoką szybę oraz obszerne siodło zapewniające komfort dwóm rosłym osobom, a skuter nadal wygląda, przyspiesza i prowadzi się zawadiacko. Jednostka napędowa o pojemności 125 cm ³ dostarczana jest przez firmę Piaggo, więc nie musimy się bać ani o jakość wykonania, ani o generowane osiągi. Obie wersje pojemnościowe produkowane są w oparciu o te same podzespoły, tak więc wybierając mniejszą wersję skuter dysponuje nadzwyczajnie efektywnymi hamulcami, zawieszeniem i solidna ramą. Oczywistym następstwem jest wyższa masa, choć nawet 15 konna wersja radzi sobie z nią nadzwyczajnie dobrze.

Seria SR przez lata zaskarbiła sobie uznanie zarówno doświadczonych motocyklistów, jak i narwanych nastolatków, którzy bez opamiętania tuningują swoje maszyny w kierunku coraz większych osiągów. Mimo bezlitosnego traktowania niektórych podzespołów, seria SR przez lata wyrobiła sobie renomę "kuloodpornej".

Wybierz pojemność SR

Poniżej znajduje się lista pojemności Aprilia SR do których posiadamy części motocyklowe w swojej ofercie.

Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe