Aprilia Tuono

Tuono 50


Tuono 125

Zdjęcie Aprilia

Model Tuono 125 to narowisty motocykl klasy Naked, który zadebiutował w ofercie Aprili w 2017 roku. Już w dniu premiery okazał się mocnym graczem na rynku "125-tek" i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ został zbudowany na bazie kultowej RS4, która od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony nastoletnich (i nie tylko) motocyklistów z całego świata. Masywny wygląd, agresywna linia nadwozia, mocny silnik oraz podwozie gwarantujące wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy- tyle wystarczyło, aby Włosi odnieśli kolejny sukces na międzynarodowej arenie jednośladów.


Sercem Tuono jest jednocylindrowa, czterosuwowa jednostka napędowa o pojemności 124 cm³, dzięki której poruszać się nim mogą wszyscy posiadacze prawa jazdy kategorii A1. Moc maksymalna 15 KM i maksymalny moment obrotowy 15 Nm zagwarantują dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 125 km/h. Dużą rolę w satysfakcjonujących osiągach odegrała również niska masa własna jednośladu- ze wszystkimi płynami (w tym ponad 14 litrami benzyny) obecnie najmniejszy członek rodziny Tuono waży niespełna 130 kilogramów. Pojemny zbiornik paliwa w połączeniu z nowoczesnym i wydajnym systemem wtrysku paliwa zapewni użytkownikom wyśmienity zasięg na jednym tankowaniu. Średnie spalanie plasuje się na poziomie 2,5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), więc nabywcy Aprili będą mogli wizytować stacje benzynowe nawet co 580 kilometrów. Taki wynik w tej klasie pojemnościowej naprawdę imponuje, aczkolwiek trzeba pamiętać, że przy tak dynamicznej reakcji na ruch manetki gazu i sportowym charakterze zazwyczaj ulega on znacznemu pogorszeniu, czym zazwyczaj nie przejmują się fani sportowej jazdy. Czterosuwowy singiel cechuje się nieskomplikowaną, aczkolwiek jak najbardziej współczesną konstrukcją. Manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, chłodzenie cieczą, elektroniczny układ zasilania, zapłon CDI, czterozaworowa głowica z podwójnym wałkiem rozrządu oraz układ wydechowy z trójdrożnym katalizatorem sprawiają, że jednostka napędowa nie tylko spełnia normy emisji spalin Euro 4, ale przede wszystkim odznacza się dużą żywotnością podzespołów i wytrzymałością na znaczne przeciążenia podczas dynamicznej jazdy.


Podwozie Tuono 125 zostało zbudowane tak, aby pozwalało na jak najefektywniejsze wykorzystanie potencjału jednostki napędowej. Tak jak w przypadku modelu RS4 125 (od którego pochodzi większość komponentów) mamy do czynienia z rozwiązaniami z najwyższej półki w tej klasie pojemnościowej. Amortyzacją 17-calowych kół zajmuje się masywny widelec teleskopowy typu Upside-down oraz centralna kolumna resorująco-tłumiąca oparta na dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkiego aluminium. Warto wspomnieć, że wyeksponowana rama grzbietowa również została odlana ze stopów aluminium, co zapewniło Tuono doskonałą sztywność i niesamowitą lekkość konstrukcji. Wyhamowanie pojazdu powierzono dwóm tarczom hamulcowym o dużej średnicy oraz dwu- i jednotłoczkowym zaciskom hydraulicznym (przód/tył). Aby podnieść skuteczność układu hamulcowego włoski producent zamontował na pokładzie przeciwpoślizgowy system ABS, który nie dopuści do blokady kół podczas nagłego wytracania prędkości. Jak zapewnia Aprilia Tuono idealnie sprawdzi się zarówno w zakorkowanym mieście, jak i na torze. Patrząc na skład podwozia ciężko się z tym nie zgodzić. Optymalny rozkład mas, niski środek ciężkości i lekkość prowadzenia to fakty, dzięki którym każdy początkujący motocyklista będzie mógł zasmakować adrenaliny na co raz to bardziej wymagających trasach.

Apilia Tuono 125 to doskonała propozycja dla osób, które podczas zakupu pierwszego motocykla nie chcą iść na żadne kompromisy. Dopracowana konstrukcja, przyzwoite osiągi i niepowtarzalny styl- to wszystko zawarte w każdym jednym egzemplarzu. Jak przystało na markowy produkt z wysokiej półki mały Tuono jak na polskie realia został wyceniony dość wysoko. W dniu premiery w rodzimych salonach można go było nabyć za ponad 20 tys. złotych, co patrząc na wyposażenie i jakość wykonania nie jest zawyżoną ceną, która z pewnością okaże się w pełni racjonalna już po pierwszych przebytych kilometrach za kierownicą rasowego naked bike'a.



Tuono 1000

Aprilia Tuono to najmocniejszy motocykl klasy naked jaki kiedykolwiek opuścił fabryki we włoskim Noale. Jest wariacją bezkompromisowego bolidu RSV4, którego pozbawiono aerodynamicznych owiewek i przygotowano do miejskiego traktowania. Sercem Tuono jest czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 999 cm³, za której zasilanie odpowiada innowacyjny system elektronicznego wtrysku paliwa wielopunktowego. W głowicy chłodzonego cieczą silnika ulokowano szesnaście zaworów sterowanych podwójnym wałkiem rozrządu. Mocarne źródło napędu z wyścigowym rodowodem generuje moc 167 KM i moment obrotowy na poziomie 111 Nm. Maszyneria została osadzona w ramie odlewanej z lekkich stopów aluminium, co wraz z szeregiem komponentów z tego samego materiału dało w rezultacie masę 183 kilogramów (razem z płynami). Na jednośladzie o takim stosunku mocy do masy motocykliści, którzy notabene nie będą posiadać żadnej ochrony przed napierającym wiatrem lub deszczem, na każdym kilometrze będą skazani na niezapomniane doznania okraszone nutką strachu i nieustannymi skokami adrenaliny. Kierowcy, którzy odważą się dosiąść temperamentnego potwora pierwszą "setkę" na cyfrowym prędkościomierzu zobaczą już po upływie niecałych 3 sekund. Prędkość maksymalna z jaką przyjdzie im się zmierzyć to jedna z najwyższych wartości w tej klasie jednośladów- okrągłe 280 km/h. Aby użytkownicy wyszli z tego wyzwania bez szwanku konstruktorzy z Aprili przygotowali szereg udogodnień oraz systemów dbających o bezpieczeństwo i zwiększających przyjemność z jazdy. Sprzęgło antyhoppingowe uniemożliwi blokadę tylnego koła przy zbyt gwałtownej redukcji biegów, precyzyjna skrzynia biegów o sześciu "krótkich" przełożeniach przyczyni się do natychmiastowego przyspieszenia do pożądanej prędkości, zaś elektroniczny system Ride-by-Wire pozwoli kierowcy dopasować tryb jazdy do napotkanych warunków na drodze lub własnych zachcianek. Rozbudowany komputer pokładowy oferuje trzy zróżnicowane wersje przebiegu mocy i momentu, reakcji na manetkę gazu i masę innych czynników- Road, Sport i Track. Dla najlepszej stabilności podczas szalonej gonitwy po górskich serpentynach oraz wysokiego poziomu komfortu podróżujących Tuono zostało wyposażone w zawieszenia renomowanej marki Sachs. Przedni widelec teleskopowy typu Upside-down oraz tylna, centralna kolumna resorująco-tłumiąca osadzona na aluminiowym wahaczu wleczonym posiadają pełen zakres regulacji. Da to możliwość zmiany charakterystyki zawieszenia, przez co zarówno dalekodystansowa podróż, miejska jazda oraz rywalizacja na torze jak najbardziej leżą w zasięgu "nagiej" Aprili. Ogromny potencjał silnika ujarzmia doskonały układ hamulcowy, który dostarcza niekwestionowany lider w tym segmencie- marka Brembo. Na przedniej osi znajdziemy dwie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski radialne, zaś na tylnej pojedynczy dysk o średnicy 250 mm i klasyczny zacisk jednotłoczkowy. Taki zestaw jest gwarantem wysokiego poziomu bezpieczeństwa jazdy w niesprzyjających warunkach pogodowych, choć jego możliwości z pełnym zaangażowaniem można również wykorzystać na zamkniętych torach. Masywny układ hamulcowy świetnie komponuje się z ażurowymi felgami o rozmiarze 17 cali, które zostały wykute z aluminium. Aprilia Tuono 1000 to motocykl wyjątkowo uniwersalny. Dzięki temu, że Włosi położyli duży nacisk na ergonomię będzie idealnym towarzyszem podboju miasta i dalszych podróży, a przez doskonałą konstrukcję rodem ze sportowego bolidu stanie się bezkonkurencyjnym "golasem" do jazdy po torze. W kolejnych latach produkcji pojawiły się wersje "R Factory" oraz "R APRC", które dzięki niższej masie, większej mocy i jeszcze lepszym zawieszeniom zawładnęły sercami tysięcy motocyklistów, dla których "motocyklizm" nierozłącznie wiąże się z jazdą poza granice strachu.



Tuono 1100

Zdjęcie Aprilia

Aprilia Tuono 1100 to agresywny motocykl klasy Hyper Naked wprowadzony do oferty włoskiego koncernu w 2015 roku. Od pierwszego dnia obecności na europejskim rynku cieszył się sporym zainteresowaniem doświadczonych motocyklistów i nie ma najmniejszych powodów, aby się temu dziwić. Przepiękna stylistyka, wyjątkowe malowanie okalające masywną bryłę nadwozia, konkurencyjne osiągi, innowacyjne technologie i dopracowane podwozie to tylko część zalet, które od samego początku skazywały Tuono na spektakularny sukces.


Model Tuono 1100 został wyposażony w czterocylindrową jednostkę napędową w układzie V (o 65º kącie rozwarcia cylindrów) o pojemności skokowej 1077 cm³. Chłodzony cieczą czterosuw posiada rozrząd DOHC (w każdej głowicy znajdują się dwa wałki rozrządu sterujące pracą czterech zaworów) oraz nowoczesny układ zasilania elektronicznym systemem wtrysku paliwa, który wraz z cyfrowym zapłonem marki Magneti Marelli i zintegrowanym systemem sterowania silnikiem zapewnia doskonałą reakcję na ruch manetki gazu i utrzymuje zużycie paliwa na atrakcyjnym poziomie. Średnie spalanie oscyluje w granicach 5,5-6 l/100 kilometrów, co przy zbiorniku paliwa o pojemności 18,5 litrów zapewnia zasięg około 300 kilometrów na jednym tankowaniu. Imponująca V4-ka otrzymała manualną skrzynię biegów o sześciu przełożeniach oraz mokre, wielotarczowe sprzęgło, które zapewni płynne i przyjemne działanie niezależnie od stylu jazdy. Na pokładzie znajdziemy również Quickshift'er oraz Downshift'er (oba dostępne w pakiecie APRC), dzięki którym kierowca będzie mógł dynamicznie zmienić przełożenie, zarówno w górę i w dół, bez strachu przed blokadą tylnego koła. Na koniec najważniejsze, czyli osiągi. Tuono 1100 aspiruje do tytułu lidera w segmencie Hyper Naked, więc nikt nie obawia się niedociągnięcia na tej płaszczyźnie. Moc maksymalna 175 KM i maksymalny moment obrotowy 121 Nm w motocyklu o masie 212 kilogramów (ze wszystkimi płynami, w tym prawie 19 litrami paliwa) gwarantuje niesamowite przeżycia. Dynamiczne przyspieszenie (od 0 do 100 km/h w jedyne 3 sekundy) oraz prędkość maksymalna 285 km/h to wartości, które nawet na miłośnikach motocykli stricte sportowych zrobią niemałe wrażenie.


Szkieletem podwozia modelu Tuono 1100 jest solidna rama grzbietowa o dużej sztywności i wytrzymałości, która została w całości wykonana z lekkich stopów aluminium. Amortyzację kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down renomowanej marki Sachs (średnica lag- 43 mm, skok- 120 mm, pełna regulacja) oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej typu Monoshock (również od Sachs'a: skok- 120 mm, pełna regulacja) opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym o asymetrycznej budowie, który tak jak rama został w całości odlany z lekkiego aluminium. Do wyhamowania takiego potwora Aprilia sięgnęła po podzespoły lidera układów hamulcowych- włoskiej firmy Brembo. Na przedniej osi zainstalowano dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i czterotłoczkowe zaciski hamulcowe Monoblock (dokładnie model M432), zaś na tylnej, pojedynczą, wentylowaną tarczę hamulcową o średnicy 280 mm i zacisk jednotłoczkowy. Układ hamulcowy został oczywiście obdarzony przewodami hamulcowymi w stalowym oplocie oraz przeciwpoślizgowym systemem ABS, który nie dopuści do blokady tylnego koła podczas wytracania prędkości w złych warunkach- zarówno pogodowych, jak i drogowych.


Warto zaznaczyć, że model Tuono 1000 jest również dostępny w jeszcze ostrzejszej wersji Factory. Zawieszenie i amortyzator skrętu marki Öhlins, system SmartEC 2.0 e, wydajniejsze zaciski hamulcowe (dokładnie model Brembo M50), szersze ogumienie z tyłu, nieco niższa masa oraz lepsza aerodynamika i wygląd dzięki przeniesieniu niektórych elementów wprost z modelu RSV4 to wystarczające powody, aby zawstydzić niejednego SuperSport'a z królewskiej klasy pojemnościowej.

Aprilia Tuono 1100 to doskonała propozycja dla osób ceniących sobie osiągi czołowych motocykli sportowych oraz zadziorny wygląd maszyn klasy naked. Najnowsze Tuono doskonale łączy w sobie te dwa światy, a dodatek w postaci włoskiego designu tylko potęguje chęć pożądania. Zarówno wersja RR, jak i Factory, to jedne z najlepszych jednośladów w swoim segmencie, co potwierdza wysoka sprzedaż i rosnąca z roku na rok popularność. 



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe