Aprilia Tuono

Tuono 50


Tuono 125

Zdjęcie Aprilia

Model Tuono 125 to narowisty motocykl klasy Naked, który zadebiutował w ofercie Aprili w 2017 roku. Już w dniu premiery okazał się mocnym graczem na rynku "125-tek" i nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ został zbudowany na bazie kultowej RS4, która od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem ze strony nastoletnich (i nie tylko) motocyklistów z całego świata. Masywny wygląd, agresywna linia nadwozia, mocny silnik oraz podwozie gwarantujące wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy- tyle wystarczyło, aby Włosi odnieśli kolejny sukces na międzynarodowej arenie jednośladów.


Sercem Tuono jest jednocylindrowa, czterosuwowa jednostka napędowa o pojemności 124 cm³, dzięki której poruszać się nim mogą wszyscy posiadacze prawa jazdy kategorii A1. Moc maksymalna 15 KM i maksymalny moment obrotowy 15 Nm zagwarantują dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 125 km/h. Dużą rolę w satysfakcjonujących osiągach odegrała również niska masa własna jednośladu- ze wszystkimi płynami (w tym ponad 14 litrami benzyny) obecnie najmniejszy członek rodziny Tuono waży niespełna 130 kilogramów. Pojemny zbiornik paliwa w połączeniu z nowoczesnym i wydajnym systemem wtrysku paliwa zapewni użytkownikom wyśmienity zasięg na jednym tankowaniu. Średnie spalanie plasuje się na poziomie 2,5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), więc nabywcy Aprili będą mogli wizytować stacje benzynowe nawet co 580 kilometrów. Taki wynik w tej klasie pojemnościowej naprawdę imponuje, aczkolwiek trzeba pamiętać, że przy tak dynamicznej reakcji na ruch manetki gazu i sportowym charakterze zazwyczaj ulega on znacznemu pogorszeniu, czym zazwyczaj nie przejmują się fani sportowej jazdy. Czterosuwowy singiel cechuje się nieskomplikowaną, aczkolwiek jak najbardziej współczesną konstrukcją. Manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach, chłodzenie cieczą, elektroniczny układ zasilania, zapłon CDI, czterozaworowa głowica z podwójnym wałkiem rozrządu oraz układ wydechowy z trójdrożnym katalizatorem sprawiają, że jednostka napędowa nie tylko spełnia normy emisji spalin Euro 4, ale przede wszystkim odznacza się dużą żywotnością podzespołów i wytrzymałością na znaczne przeciążenia podczas dynamicznej jazdy.


Podwozie Tuono 125 zostało zbudowane tak, aby pozwalało na jak najefektywniejsze wykorzystanie potencjału jednostki napędowej. Tak jak w przypadku modelu RS4 125 (od którego pochodzi większość komponentów) mamy do czynienia z rozwiązaniami z najwyższej półki w tej klasie pojemnościowej. Amortyzacją 17-calowych kół zajmuje się masywny widelec teleskopowy typu Upside-down oraz centralna kolumna resorująco-tłumiąca oparta na dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkiego aluminium. Warto wspomnieć, że wyeksponowana rama grzbietowa również została odlana ze stopów aluminium, co zapewniło Tuono doskonałą sztywność i niesamowitą lekkość konstrukcji. Wyhamowanie pojazdu powierzono dwóm tarczom hamulcowym o dużej średnicy oraz dwu- i jednotłoczkowym zaciskom hydraulicznym (przód/tył). Aby podnieść skuteczność układu hamulcowego włoski producent zamontował na pokładzie przeciwpoślizgowy system ABS, który nie dopuści do blokady kół podczas nagłego wytracania prędkości. Jak zapewnia Aprilia Tuono idealnie sprawdzi się zarówno w zakorkowanym mieście, jak i na torze. Patrząc na skład podwozia ciężko się z tym nie zgodzić. Optymalny rozkład mas, niski środek ciężkości i lekkość prowadzenia to fakty, dzięki którym każdy początkujący motocyklista będzie mógł zasmakować adrenaliny na co raz to bardziej wymagających trasach.

Apilia Tuono 125 to doskonała propozycja dla osób, które podczas zakupu pierwszego motocykla nie chcą iść na żadne kompromisy. Dopracowana konstrukcja, przyzwoite osiągi i niepowtarzalny styl- to wszystko zawarte w każdym jednym egzemplarzu. Jak przystało na markowy produkt z wysokiej półki mały Tuono jak na polskie realia został wyceniony dość wysoko. W dniu premiery w rodzimych salonach można go było nabyć za ponad 20 tys. złotych, co patrząc na wyposażenie i jakość wykonania nie jest zawyżoną ceną, która z pewnością okaże się w pełni racjonalna już po pierwszych przebytych kilometrach za kierownicą rasowego naked bike'a.



Tuono 1000

Aprilia Tuono to najmocniejszy motocykl klasy naked jaki kiedykolwiek opuścił fabryki we włoskim Noale. Jest wariacją bezkompromisowego bolidu RSV4, którego pozbawiono aerodynamicznych owiewek i przygotowano do miejskiego traktowania. Sercem Tuono jest czterocylindrowa jednostka napędowa o pojemności 999 cm³, za której zasilanie odpowiada innowacyjny system elektronicznego wtrysku paliwa wielopunktowego. W głowicy chłodzonego cieczą silnika ulokowano szesnaście zaworów sterowanych podwójnym wałkiem rozrządu. Mocarne źródło napędu z wyścigowym rodowodem generuje moc 167 KM i moment obrotowy na poziomie 111 Nm. Maszyneria została osadzona w ramie odlewanej z lekkich stopów aluminium, co wraz z szeregiem komponentów z tego samego materiału dało w rezultacie masę 183 kilogramów (razem z płynami). Na jednośladzie o takim stosunku mocy do masy motocykliści, którzy notabene nie będą posiadać żadnej ochrony przed napierającym wiatrem lub deszczem, na każdym kilometrze będą skazani na niezapomniane doznania okraszone nutką strachu i nieustannymi skokami adrenaliny. Kierowcy, którzy odważą się dosiąść temperamentnego potwora pierwszą "setkę" na cyfrowym prędkościomierzu zobaczą już po upływie niecałych 3 sekund. Prędkość maksymalna z jaką przyjdzie im się zmierzyć to jedna z najwyższych wartości w tej klasie jednośladów- okrągłe 280 km/h. Aby użytkownicy wyszli z tego wyzwania bez szwanku konstruktorzy z Aprili przygotowali szereg udogodnień oraz systemów dbających o bezpieczeństwo i zwiększających przyjemność z jazdy. Sprzęgło antyhoppingowe uniemożliwi blokadę tylnego koła przy zbyt gwałtownej redukcji biegów, precyzyjna skrzynia biegów o sześciu "krótkich" przełożeniach przyczyni się do natychmiastowego przyspieszenia do pożądanej prędkości, zaś elektroniczny system Ride-by-Wire pozwoli kierowcy dopasować tryb jazdy do napotkanych warunków na drodze lub własnych zachcianek. Rozbudowany komputer pokładowy oferuje trzy zróżnicowane wersje przebiegu mocy i momentu, reakcji na manetkę gazu i masę innych czynników- Road, Sport i Track. Dla najlepszej stabilności podczas szalonej gonitwy po górskich serpentynach oraz wysokiego poziomu komfortu podróżujących Tuono zostało wyposażone w zawieszenia renomowanej marki Sachs. Przedni widelec teleskopowy typu Upside-down oraz tylna, centralna kolumna resorująco-tłumiąca osadzona na aluminiowym wahaczu wleczonym posiadają pełen zakres regulacji. Da to możliwość zmiany charakterystyki zawieszenia, przez co zarówno dalekodystansowa podróż, miejska jazda oraz rywalizacja na torze jak najbardziej leżą w zasięgu "nagiej" Aprili. Ogromny potencjał silnika ujarzmia doskonały układ hamulcowy, który dostarcza niekwestionowany lider w tym segmencie- marka Brembo. Na przedniej osi znajdziemy dwie tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski radialne, zaś na tylnej pojedynczy dysk o średnicy 250 mm i klasyczny zacisk jednotłoczkowy. Taki zestaw jest gwarantem wysokiego poziomu bezpieczeństwa jazdy w niesprzyjających warunkach pogodowych, choć jego możliwości z pełnym zaangażowaniem można również wykorzystać na zamkniętych torach. Masywny układ hamulcowy świetnie komponuje się z ażurowymi felgami o rozmiarze 17 cali, które zostały wykute z aluminium. Aprilia Tuono 1000 to motocykl wyjątkowo uniwersalny. Dzięki temu, że Włosi położyli duży nacisk na ergonomię będzie idealnym towarzyszem podboju miasta i dalszych podróży, a przez doskonałą konstrukcję rodem ze sportowego bolidu stanie się bezkonkurencyjnym "golasem" do jazdy po torze. W kolejnych latach produkcji pojawiły się wersje "R Factory" oraz "R APRC", które dzięki niższej masie, większej mocy i jeszcze lepszym zawieszeniom zawładnęły sercami tysięcy motocyklistów, dla których "motocyklizm" nierozłącznie wiąże się z jazdą poza granice strachu.



Tuono 1100


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe