check Darmowa wysyłka od 249,00 zł
check Zwroty do 14 dni
check Kup teraz! Zapłać za 30 dni
check Strefa hurtowa - B2B

Części do Motocykli BMW

Charakterystyka marki

BMW początkowo było firmą produkującą silniki lotnicze. Po I wojnie światowej na mocy Traktatu wersalskiego, czyli układu pokojowego kończącego wojnę, zmuszono firmę do zaprzestania produkcji samolotów, ponieważ wiązało się to z niemieckim lotnictwem wojskowym. Dodatkowo zażądano zniszczenia lub oddania wszystkiego, czego do tej pory udało się wyprodukować. Pomimo faktu, jakim była zaawansowana technologia produktów BMW, nie mogły one zapewnić zysku finansowego na bardzo konkurencyjnym rynku. Zaczęto szukać wyjścia z sytuacji i tym sposobem BMW zajęło się wytwarzaniem silników przemysłowych i hamulców. Pierwszy motocykl został wyprodukowany w 1923 roku i nosił nazwę R32. BMW R32 posiadał silnik o pojemności 486 cc i mocy 8.5 hp i osiągał prędkość wynoszącą 100 km/h. Motocykl został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Berlinie i od razu przypadł do gustu zarówno ekspertom, jak i klientom. Magazyn „Der Motorwagen” pisał: „W końcu w punkcie kulminacyjnym wystawy, nowy motocykl BMW (494 cm?) z cylindrami ustawionymi poprzecznie do kierunku jazdy. Pomimo swojej młodzieńczości jest nadzwyczaj szybkim i udanym motocyklem”. Jego twórcy Max Friz i Martin Stolle opracowali szkic motocyklu zaledwie w pięć tygodni. Do tej pory w produkcji współczesnych motocykli używa się cech konstrukcyjnych R32, a jest to między innymi silnik typu bokser, który napędza tylne koło poprzez wał kardana. W następnych latach powstały modele R39, R2 (ciekawostką jest, że można było prowadzić ten model, nie posiadając żadnych kompetencji), R4, R3, R12 i R17. Podczas II wojny światowej powstał model R75, przystosowany do jeździe po piasku, dzięki czemu zyskał przydomek BMW Sahara. Obecnie produkcja motocykli odbywa się pod marką BMW Motorrad. Roczna produkcja przekracza 100 tys. egzemplarzy, a od roku 1967, wszystkie motocykle produkowane są tylko i wyłącznie w Berlinie. Idąc za przykładem oznaczeń samochodów osobowych, BMW wprowadziło ujednolicone nazewnictwo również dla jednośladów. Modele podzielone są na tak zwane serie produkcyjne. Nazwa serii wyznacza rodzaj silnika, a także podana jest jego przybliżona pojemność i funkcja modelu. Przykładowo R 1200 GS, to motocykl o silniku typu bokser, a jego pojemność wynosi 1200 cm3, zaś skrót GS oznacza model enduro. Motocykle BMW Motorrad biorą udział w Rajdzie Dakar, który zdobyły sześć razy, a także w World Superbike Championship.

C

Gdy w 2000 roku, po raz pierwszy w swojej historii, BMW zabrało się za segment skuterów końcowy efekt ich pracy był lekko mówiąc kontrowersyjny. Wehikuł o nazwie C1 zaprojektowany przez włoskich projektantów z Bertone budził mieszane uczucia, takiego połączenia współczesny świat motocyklowy jeszcze nie wiedział. Jednoosobowa maszyna posiadała twardy dach, wycieraczkę przedniej szyby oraz spryskiwacze. Skonstruowany został w taki sposób, aby zapewniać jak najwyższy poziom bezpieczeństwa. Seryjnie montowany układ ABS i system zapobiegający nurkowaniu podczas hamowania, a także jednopunktowe pasy bezpieczeństwa zapewne napawały jeźdźca spokojem. W niektórych państwach, np. w Niemczech i Hiszpanii, kierowcy C1 byli zwolnieni z obowiązku używania kasku podczas jazdy. Jako napęd zastosowano czterosuwowe silniki austriackiej marki Rotax o dwóch pojemnościach: 125 i 180 cm ³, zapewniające zadowalającą dynamikę. Niestety model nie przyjął się na rynku i po 3 latach od premiery zakończono jego produkcje. W 2012 roku Bawarczycy postanowili przeprowadzić drugie natarcie, tym razem z o wiele lepszym skutkiem. Zaprezentowane na targach EICMA maxi skutery wywołały spore poruszenie wśród odwiedzających. Zachwyciły dynamiczną stylistyką oraz mocnymi jednostkami napędowymi o pojemności 650 cm ³. Tym razem zrezygnowano z austriackiego Rotaxa na rzecz tańszego silnika produkcji tajwańskiego Kymco. Wersja C600 Sport to miejski sportowiec na którym jeździec przyjmuję nieco pochyloną pozycję, cechuję się smuklejszą sylwetką oraz niższą szybą. Model C650 GT to zaś pełnoprawny długodystansowiec. Jego muskularne kształty, wysoka szyba i obszerna kanapa zachęcają do wyjazdu za miasto, najlepiej takie w sąsiednim kraju. Zza szerokiej kierownicy wyglądają niezwykle rozbudowane zegary o zatrważającej ilości informacji. Mimo iż BMW serii C ma wielu rywali, coraz lepiej zadamawia się na europejskim i amerykańskim rynku. Coraz to nowe modyfikacje i usprawnienia świadczą o tym że Niemcy nie mają zamiaru rezygnować ze swoich maxi skuterów równie szybko jak za pierwszym razem. Kolejnym przejawem nieustającej walki o segment jest także najnowszy model Evolution, będący elektryczną wersją wersji 650 GT. Zmodernizowana wersja na rok 2018 posiada oszałamiający zasięg 160 kilometrów, przy jednoczesnym czasie ładowania skróconym do nieco ponad 4 godzin. Jest to zapewne nietypowa propozycja dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2, generuje ustawowe 35 kW i rozpędza się do 130 km/h. Jeśli chcesz zadbać o naszą planetę jednocześnie zadając szyku na mieście lub w ciszy kontemplować uroki krajobrazu Evolution stanowi dla Ciebie idealny wybór.