Derbi GPR

GPR 50


GPR 125

Zdjęcie Derbi

Derbi GPR to jeden z najciekawszych motocykli sportowych klasy "125". Wystarczy prawo jazdy kategorii A1, aby móc cieszyć się nowoczesnymi technologiami wyjętymi wprost ze świata wyścigów motocyklowych. Hiszpanie dysponując dużą wiedzą z zakresu budowy jednośladów z tego segmentu i niezwykle uzdolnionymi projektantami stworzyli maszynę, o której śnią tysiące nastoletnich motocyklistów z całego świata. W nim wszystko, od silnika, przez zawieszenie, na karoserii kończąc, zostało skonstruowane tak, aby przenieść początkujących w świat niezapomnianych przeżyć i zagwarantować niekończącą się ucztę dla oczu. Trzeba przyznać, że GPR (szczególnie w wersji Racing) niepodważalnie wygląda jak prawdziwy motocykl, co jest jedną z jego największych zalet.


Model GPR został wyposażony w jednocylindrową jednostkę napędową o pojemności 124 cm³, która na krętych, górskich drogach lub długich prostych zapewni użytkownikom odpowiednią dawkę emocji. Moc maksymalna 15 KM i maksymalny moment obrotowy 15 Nm w połączeniu z niską masą własną (tylko 125 kilogramów ze wszystkimi płynami) to zwiastun dynamicznych przyspieszeń i prędkości maksymalnej ponad 135 km/h. Dzięki manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach i natychmiastowej reakcji na ruch manetki gazu takie osiągi w zupełności wystarczą, aby przygotować początkujących do przesiadki na mocniejsze SuperSport'y. Nowoczesna konstrukcja czterosuwowego silnika (czterozaworowa głowica z podwójnym wałkiem rozrządu, chłodzenie cieczą, gaźnikowy układ zasilania renomowanej marki Keihin) cechuje się dużą wytrzymałością na przeciążenia oraz potwierdzoną przez wiele sezonów trwałością. W porównaniu do wcześniejszych dwusuwów można powiedzieć, że zupełnie nowa konstrukcja przypięła GPR łatkę "niezniszczalnego" pod względem użytych podzespołów. Zamontowany na pokładzie zbiornik paliwa o pojemności 14 litrów zapewni użytkownikom doskonały zasięg na jednym tankowaniu. Podczas rozważnej eksploatacji zadowala się około 2,5 l/100 kilometrów (w cyklu mieszanym), co przy takiej kubaturze baku pozwoli na przejechanie ponad 550 kilometrów bez zajeżdżania na stacje benzynowe. Dzięki umieszczeniu układu wydechowego pod silnikiem tylna części motocykla prezentuje się bardzo smukło. Co więcej, krótki tłumik generuje rasowy dźwięk i spełnia normy emisji spalin Euro 3, co z pewnością znajdzie aprobatę wśród młodych nabywców.


Zalety Derbi nie kończą się jednak na samym sercu. Jednostka napędowa została osadzona w sztywnej ramie odlanej z lekkich stopów aluminium, podobnie jak asymetryczny wahacz tylnego koła. To właśnie dzięki nim była możliwa aż tak duża redukcja masy (w porównaniu do wcześniejszych modeli). Amortyzację 17-calowych kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down (średnica goleni to aż 41 mm, w dniu premiery najwięcej w tej klasie pojemnościowej) oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej typu Monoshock. Wyhamowaniem pojazdu zajmuje się efektywny układ hamulcowy zapewniający nieprzeciętnie krótką drogę hamowania, co w efekcie przekłada się na wysoki poziom bezpieczeństwa jazdy i dobre wyniki na torze wyścigowym. Przy ażurowych kołach zainstalowano wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 300 i 218 mm (przód/tył) oraz cztero- i jednotłoczkowe, radialne zaciski hydrauliczne (przód/tył).


Derbi GPR od lat udowadnia, że motocykl o małej pojemności skokowej silnika nie musi mieć kompleksów po wjeździe na tor. Już sama nazwa modelu (skrót od Grand Prix Replica) dużo mówi o jego przeznaczeniu i miejscu, z którego się wywodzi. Najlepsi hiszpańscy kierowcy wyścigowi, w tym najbardziej utytułowany Marc Marquez, doskonalili swoje umiejętności właśnie na jednośladach rodzimego producenta. Sztywno zestrojone zawieszenie, niska masa, doskonałe wyważenie, skuteczne hamulce i mocna jednostka napędowa- oto przepis na bezkompromisowy jednoślad, który nie jednemu niedowiarkowi będzie w stanie łatwo pokazać, że "125-tką" też da się poszaleć na wymagających trasach.

Podczas tworzenia gamy GPR Hiszpanie bynajmniej nie zapomnieli o miłośnikach klasy Naked. Wersja Nude to doskonała propozycja dla wielbicieli muskularnych kształtów i wyeksponowanych podzespołów. Agresywna linia nadwozia została urozmaicona podwójnym reflektorem z niską owiewką, a mechaniczny aspekt całe szczęście nie został zmodyfikowany, dzięki czemu nabywcy Nude niezależnie od sytuacji nie będą narzekać na brak mocy czy momentu obrotowego.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe