Posiadamy Części motocyklowe do Derbi Vamos 50
- Derbi Vamos 50 DT 1996
- Derbi Vamos 50 FL DT 1997
- Derbi Vamos 50 SE DT 1998
- Derbi Vamos 50 TT 1994
- Derbi Vamos 50 DT 1995
- Derbi Vamos 50 FL DT 1996
- Derbi Vamos 50 R DT 1994
- Derbi Vamos 50 SE DT 1997
- Derbi Vamos 50 TT 1993
- Derbi Vamos 50 FLN 1996
- Derbi Vamos 50 1997
- Derbi Vamos 50 FLN 1997
Derbi Vamos 50 2T
Derbi Vamos to klimatyczny skuter miejski, którego produkcja rozpoczęła się na początku lat 90' w słonecznej Hiszpanii. Kompaktowe rozmiary, dwusuwowy silnik o satysfakcjonujących osiągach i wysoka jakość wykonania, towarzysząca produktom Derbi od pierwszego dnia istnienia marki, to główne powody, dzięki którym przez lata obecności na europejskim rynku jego popularność stale rosła, a wyniki sprzedaży z roku na rok prezentowały się co raz lepiej.
Vamos należał do grona tanich skuterów, oczywiście jak na realia jednośladu z katalogów renomowanego producenta. Mimo to, jego lista zalet była dosyć długa, aby mógł na stałe wpisać się w krajobraz europejskich dróg. Oto najważniejsze z nich.
Mocna jednostka napędowa. Silnik dwusuwowy dostarczał moc maksymalną 4 KM i maksymalny moment obrotowy 3,6 Nm, co w połączeniu z niską masą własną skutera (tylko 82 kilogramy ze wszystkimi płynami) zapewniało dynamiczne przyspieszenia w ruchu miejskim i prędkość maksymalną ponad 75 km/h (po demontażu blokad fabrycznych producenta).
W zasięgu ręki. Dzięki możliwie najniższej pojemności silnika (49 cm³) mogli go dosiadać nawet 14-letni motocykliści z kartą motorowerową lub prawem jazdy kategorii AM, co doskonale zwiększyło jego zasięg odbiorców.
Niskie spalanie i prosta konstrukcja. Średnie zużycie paliwa plasowało się na poziomie 3,5 l/100 kilometrów (w latach 90' taka wartość uzyskana w cyklu miejskim zaliczała się do niskich), co przy 6 litrowym zbiorniku paliwa zapewniało użytkownikom zasięg niespełna 200 kilometrów na jednym tankowaniu. Co więcej, nieskomplikowana budowa dwusuwu (chłodzenie powietrzem, gaźnikowy układ zasilania i bezstopniowa przekładnia automatyczna CVT) dawała duże pole do popisu przy tuningu mechanicznym oraz umożliwiała przeprowadzanie samodzielnych napraw i okresowych serwisów.
Dopracowane i wytrzymałe podwozie. Solidna rama z rur stalowych, konwencjonalne zawieszenie (klasyczny widelec teleskopowy i dwa olejowe elementy resorująco-tłumiące oparte na dwustronnym wahaczu wleczonym) oraz typowy dla skuterów z tamtego okresu układ hamulcowy (pojedyncza tarcza o średnicy 180 mm z jednostłoczkowym zaciskiem z przodu oraz tradycyjny hamulec bębnowy z tyłu) to zestaw, który w typowo miejskich warunkach całkowicie wywiązywał się ze swoich zadań. Komfort podróżowania stał na wystarczającym poziomie, choć przez krótką kanapę był to raczej skuter dla samotnych jeźdźców.
Niebanalna stylistyka. W dzisiejszych czasach Vamos z pewnością wyróżni się w tłumie współcześnie produkowanych maszyn. Krótka tylna część nadwozia, masywny przedni błotnik zintegrowany z czaszą i stonowane wersje kolorystyczne czynią z niego prawdziwego youngtimer'a wśród jednośladów.
Derbi Vamos to dziś już rzadki widok na polskich drogach, tym bardziej budzi zaciekawienie, gdy się pojawi. Mocna jednostka napędowa wydobywająca z siebie charakterystyczny dźwięk dwusuwu i niecodzienny wygląd sprawiają, że ma w sobie to coś.