Ducati Diavel

Gdy w 2011 roku Ducati zaprezentowało muskularnego Diavela segment power cruiserów powiększył się o nowy model, dopiero trzeci który miał coś do powiedzenia w tej stawce. Tym samym przysadzisty Harley Davidson V-Rod i mocarna Yamaha V-Max musiały liczyć się z zagrożeniem płynącym od nowego konkurenta i im szybciej podjąć działania mające na celu odciągnąć motocyklistów od nowego hitu z Bolonii. Tym bardziej że "Diabeł" posiadał ich najlepsze cechy konstrukcyjne, dodatkowo oferując wysublimowany styl spod rąk włoskich projektantów. W klasie muscle bikeów nie ma ważniejszego elementu motocykla niż jednostka napędowa, to ona dyktuje reguły gry dla rywali i bezpośrednio wpływa na odbiór maszyny wśród potencjalnych nabywców. Pod tym kątem Diavel nie może mieć kompleksów względem japońskich i amerykańskich zawodników. Ogromny, dwucylindrowy silnik Testastretta o pojemności 1198 cm ³ generuje niebotyczny moment obrotowy na poziomie 130 Nm i jeszcze większą moc 162 KM. W każdej głowicy chłodzonego cieczą czterosuwu pracują cztery zawory sterowane dwoma wałkami rozrządu, za zasilanie odpowiada elektroniczny system wtrysku paliwa firmy Mitsubishi, a sześciostopniowa skrzynia biegów zapewnia optymalnie dobrane przełożenia i cechuje się niezwykle precyzyjnym działaniem. Jak przystało na nowoczesną maszynę idącą z biegiem czasu, Ducati oferuje trzy mapy zapłonu, system kontroli trakcji i niezwykle skuteczny układ hamulcowy z cztero tłoczkowymi zaciskami marki Brembo z zainstalowanym systemem ABS. Obsługa komputera pokładowego odbywa się za pomocą przycisków umieszczonych na poziomie kierownicy oraz dwóch ciekłokrystalicznych wyświetlaczy, z czego jeden (znajdujący sie na baku) jest wielokolorowy. Kontrolę trakcji użytkownik może wyłączyć w każdym momencie bez konieczności przerywania jazdy oraz dostosować moc silnika i reakcję na ruch manetki gazu w zależności od preferowanego stylu i warunków na drodze. Tryb Urban w znaczącym stopniu łagodzi pracę jednostki i ogranicza moc do 100 KM, zaś Sport pozwala na pełne wykorzystanie potencjału szosowego kulturysty. Co ważne wszystkie tryby można dowoli personalizować w najmniejszych detalach, a zapisane ustawienia nie wykasują się wraz z wyciągnięciem kluczyka ze stacyjki. Nowością na sezon 2015 stał się także system KeyLess, który umożliwia uruchomienie silnika bez używania kluczka. W 2014 roku Diavel doczekał się subtelnego faceliftingu i drobnych modernizacji mechanicznych. Największe zmiany widać na przedzie pojazdu, frontowa lampa doczekała się nowej obudowy i pełnego oświetlenia w technologii LED. Powiększyły się także umieszczone na zbiorniku paliwa wloty powietrza, kierujące jego pęd na połowicznie ukrytą jednostkę, oraz obudowa chłodnicy cieczy. Kolejne nowości widać w układzie wydechowym, został on skrócony aby bardziej wyeksponować ażurową obręcz tylnego koła. Dodatkowo na liście wyposażenia akcesoryjnego znalazł się tuningowy, ceramiczny wydech Termignoni, który zwiększa moc i obniża masę pojazdu. Mimo że w nowej odsłonie maksymalna moc Diavela nie wzrosła, to dzięki przerobionym kanałom ssącym i wtryskiwaczom jest ona dostępna od niższego pułapu obrotów silnika. Mimo że Ducati Diavel stawiane jest w jednym szeregu z wyrobami Yamahy i Harleya Davidsona, to po jego bliższym poznaniu dostrzeżemy więcej różnic, nic podobieństw. Jest krótszy i mniej przysadzisty od V-Roda oraz słabszy od V-Maxa, natomiast jego budowa prezentuje się bardziej muskularnie i zwarcie. Bez wątpienia jest to jednak niebywale dopracowany sprzęt dla fanów wyścigów spod świateł i szaleństw po górskich serpentynach, bowiem wyważenie, środek ciężkości i oddawanie mocy stoi w nim na bardzo wysokim poziomie. Do bezpiecznej i dynamicznej jazdy przyczyniają się także dopracowane zawieszenia. Przedni widelec typu Upside-down to produkt z najwyższej półki renomowanego producenta Marzocchi, posiada regulację napięcia wstępnego sprężyn i odbicia. Z tyłu zaś znajdziemy "zawias" w systemie Monoshock oparty na jednoramiennym wahaczu z aluminium, który również posiada szeroki zakres regulacji napięcia wstępnego. Ważną rolę w efektywności jazdy odgrywa także zastosowane ogumienie, na 17 calowych, frezowanych felgach Diavela swoje miejsce znalazły opony Pirelli Diabolo Rosso II. Zachowują one wyśmienitą przyczepność i dobre właściwości trakcyjne, nawet gdy jeździec dosiadający kolosa ważącego 240 kilogramów nagina prawa fizyki. Dla bardziej zamożniejszych motocyklistów powstała ekskluzywna wersja Carbon. Użyte w niej elementy karoserii oraz niektóre podzespoły i osprzęt zostały wykonane z karbonu, co pozwoliło na redukcję masy o 5 kilogramów. Charakterystycznymi cechami wersji specjalnej są również kratownicowa rama w kolorze czerwonym lub szarym, kute felgi o ciekawszej stylizacji, osprzęt kierownicy z tłoczonego aluminium, anodowane elementy nadwozia oraz osłona chłodnicy i tylny błotnik o bardziej agresywnych liniach. Gdyby takie zestawienie nadal nie powodowało zadowolenia na twarzy motocyklisty, Ducati przygotowało długą listę akcesoriów, która pozwoli na wydanie kolejnych kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Diavel 1200


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe