Ducati Multistrada

Multistrada 620


Multistrada 950

Zdjęcie Ducati

Ducati Multistrada 950 to kompaktowy motocykl turystyczny, który wszedł do oferty bolońskiej marki w 2017 roku i z marszu stał się jednym z najchętniej wybieranych jednośladów w swoim segmencie. Nie jest przypadkiem, że włoskie maszyny jednego z najbardziej utytułowanych producentów znajdują miłośników na całym świecie, a ich popularność stale rośnie. Mocna jednostka napędowa, oryginalne rozwiązania, dbałość o bezpieczeństwo podróżujących, dopracowane podwozie i niepowtarzalny design czynią z "małej" Multistrady idealnego kompana każdej przygody, zarówno tych przeżywanych na długich wyprawach, jak i na co dzień.


Nie od dziś wiadomo, że włoskie motocykle w dużej mierze przyciągają swoich nabywców wyrafinowanym wyglądem. Model 950 nawiązuje stylistyką do większych członków gamy, nie tracąc przy tym pięknej linii nadwozia i kompaktowych rozmiarów. Motocykl prezentuje się niezwykle lekko jak na swój segment, a podwójne przednie reflektory o agresywnym wyglądzie dodają mu temperamentu.


Multistrada 950 została wyposażona w chłodzoną cieczą, dwucylindrową jednostkę napędową z charakterystycznym dla Ducati rozrządem desmodromicznym o pojemności skokowej 937 cm³. Silnik w układzie V (typ L) o wdzięcznej nazwie Testastretta 11º generuje moc maksymalną 113 KM przy 9 000 obr./min. i maksymalny moment obrotowy 96 Nm. Niska masa własna motocykla (209 kilogramów ze wszystkimi płynami) pozwala, aby takie osiągi gwarantowały naprawdę dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 220 km/h. W połączeniu z hydraulicznie sterowanym, wielotarczowym sprzęgłem i manualną skrzynią biegów o sześciu optymalnie dobranych przełożeniach zapewnia przyjemność eksploatacji niezależnie do pokonywanego terenu. Na uwagę zasługuje również zbiornik paliwa o pojemności 20 litrów, który podczas zrównoważonej eksploatacji zapewnia zasięg ponad 400 kilometrów na jednym tankowaniu.


Użytkownicy, którzy nabyli Multistradę z myślą o naprawdę dużych przebiegach nie będą zawiedzeni. Wytrzymałość podzespołów i długie okresy pomiędzy serwisami (co 15 000 kilometrów serwis olejowy, a co 30 000 kilometrów regulacja luzu zaworowego) z pewnością będą przyjemnym dodatkiem do turystycznych możliwości motocykla.


Szkieletem Multistrady 950, tak jak w przypadku innych współcześnie produkowanych motocykli Ducati, jest kratownicowa rama z rur stalowych, która stanowi idealne oparcie dla konstrukcji podwozia, zapewniając mu odpowiednią sztywność. Amortyzacją kół o rozmiarze 19 i 17 cali zajmuje się masywny widelec teleskopowy typu Upside-down (średnica lag to aż 48 mm) oraz centralna kolumna resorująco-tłumiąca oparta na dwustronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Oba komponenty zawieszenia zostały wyposażone w pełen zakres regulacji (mechanicznej), dając użytkownikom możliwość dopasowania jego charakterystyki do bieżącego obciążenia i pokonywanej trasy.


Wyhamowanie pojazdu powierzono niezastąpionemu duetowi- markom Brembo i Bosch. Od pierwszej pochodzą wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 i 265 mm (dwie większe z przodu, jedna mniejsza z tyłu) oraz czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne Monobloc montowane przy przednim kole i dwutłoczkowy zacisk pływający zainstalowany z tyłu. Układ hamulcowy został doposażony docenionym przez miłośników Ducati przciwpoślizgowym systemem ABS firmy Bosch, który znacząco podnosi poziom bezpieczeństwa jazdy w nagłych sytuacjach lub podczas niesprzyjających warunków pogodowych. ABS współpracuje z jednostką IMU (nadzorującą pracę wszystkich systemów poprawiających bezpieczeństwo jazdy), a także działa w pochyleniu na zakrętach.


Na pokładzie Multistrady 950 znajdziemy szereg przydatnych systemów elektronicznych, które znamy m.in. z większego modelu 1260. W skład wyposażenia standardowego wchodzą: kontrola trakcji (Ducati Traction Control), regulowane przepustnice Ride-by-Wire z ośmioma trybami pracy, system ułatwiający poruszanie się po górskim terenie (Vehicle Hold Control) oraz wyświetlacz w technologii LED, będący czytelnym i łatwym w obsłudze źródłem informacji o motocyklu. Za dopłatą użytkownicy będą mogli doposażyć się w alarm, system medialny DMS oraz system DQS (Ducati Quick Shift), który umożliwi zmianę przełożeń bez użycia sprzęgła i zamykania przepustnicy.

Ducati Multistrada 950 to doskonała propozycja dla osób, które chciałyby nabyć jeden motocykl o szerokim wachlarzu zastosowań. Długie podróże po asfaltowych drogach, jazda w lekkim terenie czy codzienna eksploatacja w zatłoczonym mieście- żadna z tych aktywności nie będzie dla małej Multistrady problemem, zapewniając użytkownikom maksimum satysfakcji z pokonywanej trasy.



Multistrada 1100


Multistrada 1200

Zdjęcie Ducati

Ducati Multistrada 1200 to koncepcja wizjonerów z Bolonii na motocykl o szerokim spectrum zastosowań. W jednym ciele zostały zawarte osiągi jednośladów gamy SuperSport, wygoda podróżowania i możliwości załadunkowe topowych maszyn turystycznych oraz podwozie z zawieszeniami o dużym skoku nie odstające od konkurentów z segmentu wczasowych enduro. To wszystko okraszono pięknym, włoskim dizajnem i dynamiczną stylistyką w atrakcyjnych barwach.

Ducati nie broniąc się przed zmasowanym atakiem wszędobylskiej elektroniki, dodatkowo umieściło w swoim największym wyprawowym modelu innowacyjne rozwiązania i nowoczesne systemy, które znacząco podniosły wygodę oraz bezpieczeństwo eksploatacji w skrajnych warunkach pogodowych i drogowych. Taka kompilacja, mimo że początkowo nie zdobyła dużego uznania wśród motocyklistów, to po kilku latach obecności na rynku znalazła się w posiadaniu ponad 50 tysięcy pasjonatów z całego świata.

Multistrada 1200 oferowana jest na europejskim rynku w postaci podstawowego modelu oraz trzech wersji specjalnych. Touring i Gran Turismo na seryjnym wyposażeniu posiadają zestaw kufrów bocznych i centralną skrzynię z oparciem dla pasażera. Oferowane są w stonowanym, szaro-grafitowym malowaniu. Co więcej, wersja GT posiada wyższą szybę z 60 mm zakresem regulacji i obszerniejsze handbary. Sportowa odmiana Pikes Peak to gratka dla fanów szybkiej jazdy i koneserów włoskiej stylizacji. Charakteryzuje się wyjątkowym, dwukolorowym malowaniem karoserii i przyciemnioną, niską szybą ochronną. Agresywna, głęboka czerwień została połączona z ujarzmioną bielą tworząc imponujący efekt wizualny. Dodatkowo (na tle pozostałych modeli) jest najlżejsza, co jest zasługą kilku karbonowych elementów konstrukcyjnych i odchudzonych obręczy kół. Wszystkie niestandardowe modele posiadają inteligentne zawieszenie renomowanej, niemieckiej marki Sachs. Skyhook, bo o nim mowa, współpracuje z elektronicznym systemem dostosowującym wszystkie możliwe parametry przedniego widelca Upside-down i tylnego, centralnego amortyzatora opartego na jednostronnym wahaczu do preferowanego stylu jazdy i obciążenia motocykla. Pozwala on na tak doskonały poziom doboru ustawień, którego nigdy nie osiągnął by żaden amator jazdy na dwóch kołach. Co więcej przyczynia się do całkowitego wykorzystania potencjału jednostki napędowej oraz pozostałych układów z elektronicznymi systemami.

Multistrada oferuje cztery tryby pracy zmieniające poszczególne nastawy przeciwblokującego ABS-u, DSS (Ducati Skyhook Suspension), DTC (kontrola trakcji) oraz dostępną moc maksymalną silnika. Tryb Sport pozwoli na natychmiastową reakcję na ruch manetki gazu oraz przytłumi w dużym stopniu systemy bezpieczeństwa, co pozwoli np. na Wheelie lub Stoppie. Mimo dużej masy Ducati ochoczo pozwala na takie szaleństwa, co jeszcze w większym stopniu świadczy o wszechstronności Multistrady. Z kolei ustawienie Enduro podniesie wszystkie systemy na maksymalny poziom i w jak największym stopniu zmniejszy ograniczenie reakcji rollgaz-u oraz zmniejszy dostępną moc do 100 KM. Tryby Touring i Urban plasują się pomiędzy tymi dwoma skrajnościami.

Niezależnie od wersji, wszystkie Multistrady 1200 opierają się na tej samej konstrukcji. Dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik Testastretta 11 w układzie V o 90º kącie rozwarcia cylindrów gwarantuje niezapomniane doznania. Z pojemności 1198 cm ³ wykrzesano moc 150 KM i moment obrotowy 124,5 Nm, co w zestawieniu z elektronicznym, bezpośrednim wtryskiem paliwa firmy Mitsubishi plasuje flagowego turystyka Włochów w czołówce tej klasy jednośladów. Precyzyjna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach pozwala na wykorzystanie całego potencjału jednostki napędowej, nawet przeniesienie napędu na tylne koło za pomocą klasycznego łańcucha nie psuje wrażeń z jazdy. Ta odbywa się płynnie i bez żadnych szarpnięć, co z pewnością zasłuży na aprobatę podczas pokonywania dalekich dystansów. Zintegrowany, tarczowy układ hamulcowy marki Brembo współpracuje z systemem ABS z asortymentu firmy Bosh. Owe zastawienie na krótko po premierze zyskało uznanie wśród motocyklistów, bowiem pozwala na dużą dozę "wygłupów" na drodze, jednocześnie nie zaniedbując bezpieczeństwa podróżujących i znacząco skracając drogę hamowania.

Idąc z duchem czasu Ducati na pokładzie Multistrady 1200 zainstalowało system Keyless, umożliwiający rozruch silnika bez użycia kluczyka. Komputer pokładowy obsługiwany jest za pośrednictwem przycisków umieszczonych na kierownicy, a w najnowszych modelach stacyjka na dobre odeszła w zapomnienie. Opony Pirelli Scorpion Trial zostały stworzone we współpracy z inżynierami Ducati specjalnie na potrzeby tego modelu, oferują idealną trakcję na mokrych i złych nawierzchniach. Są jednym z filarów poczucia stabilności i kontroli nad maszyną, wtóruje im szeroka kierownica zapewniająca pewny chwyt i optymalnie umieszczony środek ciężkości.

Multistrada 1200 oferuje wszystko czego może wymagać każdy współczesny motocyklista nastawiający się na dalekie wakacje. Podgrzewane manetki w standardzie, pojemny, 20 litrowy zbiornik w połączeniu z niskim spalaniem zapewniający duży zasięg na jednym tankowaniu, oświetlenie z użyciem technologii LED oraz rozbudowana elektronika zapewni doznania, których na próżno szukać w kilkuletnich jednośladach. Ducati przeciera szlak w stronę podróżowania na miarę naszych czasów: szybko, komfortowo i bezpiecznie. I robi to znacznie lepiej, niż większość konkurencji.



Multistrada 1260

Zdjęcie Ducati

King is only one


Ducati Multistrada 1260 to włoski król dalekiej turystyki, który zadebiutował na ogólnoświatowym rynku w 2018 roku. Dynamiczna linia nadwozia, rozbudowane systemy elektroniczne, dopracowane podwozie i energiczna jednostka napędowa o mocy niespełna 160 KM- tak w dużym skrócie prezentuje się motocykl, który jednośladowym podróżnikom jest w stanie zagwarantować wszystko, o czym tylko zamarzą. Oprócz bazowej wersji w ofercie włoskiej marki z Bolonii znajdziemy również warianty S i Pikes Peak, które zostały zestrojone pod kątem bardziej sportowego pokonywania setek kilometrów. Niezależnie od wybranej wersji każdy nabywca może być pewien, że Multistrada go nie zawiedzie i pozwoli mu w pełni doświadczyć uroków pokonywanej trasy.


Jak przystało na produkt klasy Premium z oferty renomowanej marki, a największa w historii Multistrada bez wątpienia nim jest, flagowy "turystyk" ma szereg zalet i unikalnych cech, które wyróżniają go na tle silnej konkurencji. Oto najważniejsze z nich.


Niepowtarzalny design


Połączenie łagodnych linii nadwozia z przednią czaszą o agresywnym wyglądzie i wyeksponowanymi reflektorami daje spójny obraz motocykla rządnego przygód. W oczy rzuca się również charakterystyczna kratownicowa rama oraz masywny, jednoramienny wahacz, dzięki któremu ażurowa felga tylnego koła odlana z lekkich stopów aluminium może być podziwiana na postoju w pełnej krasie. Warto zaznaczyć, że w fabrykach Ducati nie uznają kompromisów i półśrodków, dlatego zarówno jakość wykonania jak i użytych materiałów stoją na najwyższym poziomie. Multistrada 1260 dostępny jest w następujących malowaniach: czerwono-czarnym (wersja bazowa), czarno-białym lub czarnym (wersja S) i biało-czerwono-czarnym (wersja Pikes Peak).


Fenomenalne źródło napędu


Sercem Multistrady jest dwucylindrowa, chłodzona cieczą jednostka napędowa w układzie V (typ L) o pojemności skokowej 1262 cm³. Silnik Testastretta DVT ze zmiennymi fazami rozrządu generuje moc maksymalną 158 KM i maksymalny moment obrotowy 129,5 Nm, co przy masie własnej motocykla na poziomie 209 kilogramów (ze wszystkimi płynami) dostarcza niesamowitych wrażeń. Co najważniejsze, większość momentu obrotowego jest dostępna w średnim zakresie prędkości obrotowej silnika (aż 85% w przedziale 3500-4000 obr./min.), co z kolei gwarantuje użytkownikom najlepsze przyspieszenia w najbardziej odpowiednich momentach. Prędkość maksymalna przekracza granicę 250 km/h.


Dzięki zmiennym trybom jazdy kierowca będzie mógł wybrać zakres dostępnej mocy silnika i rodzaj reakcji na ruch manetki gazu. W trybie Sport i Touring moc nie jest ograniczana, a ruch przepustnicy pozwoli na znaczny wzrost adrenaliny, zaś w trybie Urban i Enduro osiągi spadają do 100 KM, a ruch manetki gazu pozwala na płynne przyspieszenia bez nerwowych zachowań. Warto zaznaczyć, że na pokładzie znajdziemy system Ride-by-Wire, którego miłośnikom Ducati nie trzeba przedstawiać.


W wersji podstawowej moc przenoszona jest na tylne koło za pośrednictwem hydraulicznie sterowanego, wielotarczowego sprzęgła oraz manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach. W wersji S i Pikes Peak znajdziemy dodatkowo system DQS (Ducati Quick Shift), który umożliwia zmianę biegów bez użycia sprzęgła i zamykania przepustnicy.


W dalekiej trasie użytkownicy docenią również duże przebiegi pomiędzy serwisami. Producent chwali się, że wymiana oleju następuje co 15 000 kilometrów, zaś regulacja luzów zaworowych co aż 30 000 kilometrów.


Dopracowane podwozie


W porównaniu do swojego poprzednika (modelu Multistrada 1200) podwozie Multistrady 1260 zostało gruntownie przebudowane w celu polepszenia właściwości jezdnych. Modyfikacja kratownicowej ramy z rur stalowych, zwiększenie rozstawu osi i długości jednostronnego wahacza oraz zamiana geometrii zawieszenia sprawiły, że pokonywanie zakrętów z dużą prędkością jest jeszcze przyjemniejsze, a poruszanie się pod pełnym obciążeniem (pasażer oraz załadowane kufry boczne i centralny) cechuje się jeszcze większą stabilnością. Co więcej, kanapa otrzymała większy zakres regulacji, który teraz obejmuje wysokość od 825 do 845 mm.


Zawieszenie zostało zestrojone tak, aby uzyskać optymalny kompromis pomiędzy komfortem podróżowania, a sztywnością niezbędną do agresywniejszej jazdy. Zarówno z przodu i z tyłu do dyspozycji użytkowników oddano pełen zakres regulacji, który pozwoli im na szczegółowe dopasowanie nastaw do własnych preferencji. Amortyzacją kół zajmuje się masywny widelec teleskopowy typu Upside-down (średnica lag to aż 48 mm) renomowanej marki Kayaba oraz centralna kolumna resorująco-tłumiąca marki Sachs, której górny punkt mocowania znalazła w głowicy tylnego cylindra. Oba komponenty zawieszenia posiadają skok 170 mm.


Multistrada 1260 została wyposażona w ażurowe obręcze kół odlewane z lekkich stopów aluminium. Dzięki pięciu ramionom w kształcie litery Y są one niezwykle wytrzymałe, a ich masa (w stosunku do poprzednika, czyli modelu 1200) jest mniejsza łącznie o aż 680 gram. Felgi zostały obute w markowe opony Pirelli Scorpion TM Trial III, które zarówno na asfalcie, jak i poza nim zagwarantują maksimum przyczepności i wytrzymałości na duże przebiegi.


Wyhamowaniem Multistrady zajmuje się efektywny układ hamulcowy marki Brembo połączony z przeciwpoślizgowym układem ABS firmy Bosch. Na przednim kole znajdziemy dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne, zaś na tylnym pojedynczą tarczę hamulcową o średnicy 265 mm i zacisk dwutłoczkowy.


Elektroniczne bezpieczeństwo


Większość współczesnych motocykli z oferty Ducati posiada podstawowy pakiet systemów i układów mających na celu poprawę bezpieczeństwa podróżujących. Multistrada 1260 nie jest w tym przypadku wyjątkiem, a na jej pokładzie znajdziemy m.in.:


  • System DWC (Ducati Wheele Control) uniemożliwiający unoszenie się przedniego koła, oczywiście istnieje możliwość jego wyłączenia.

  • System ABS, który działa również w zakrętach i pozwala wyjść z niejednej podbramkowej sytuacji.

  • Tempomat (elektroniczny).

  • System DTC (Ducati Traction Control), czyli nic innego jak dobrze znana, ośmiostopniowa kontrola trakcji.

  • System VHC (Vehicle Hold Control) ułatwiający zatrzymywanie się i ruszanie na drogach o dużym stopniu nachylenia.

  • Układ TPMS, który w czasie rzeczywistym monitoruje ciśnienie w oponach (opcja dodatkowa).

  • Wyświetlacz LED, który dzięki znakomitej czytelności nawet w pełnym słońcu pozwoli na szybkie odczytanie informacji i nie odciągnie uwagi kierowcy od drogi na zbyt długo.


Niezastąpiony towarzysz każdej podróży

Ducati Multistrada 1260 to doskonały kompan do pokonywania małych i dużych dystansów, który jednak będzie wymagał od kierowcy znacznego doświadczenia i respektu do potencjału jednostki napędowej. Jedno jest jednak pewne- takiego drugiego jednośladu nawet najbardziej wytrwali poszukiwacze nie znajdą w ofercie żadnego innego producenta. Niepowtarzalny, włoski styl, znakomite osiągi, odpowiednio zaprojektowane podwozie oraz rozbudowane zaplecze elektroniczne sprawiają, że największy w dziejach Ducati motocykl turystyczny z pewnością na stałe zapisze się na kartach historii samej marki, jak i ogólnoświatowej motoryzacji.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe