Ducati Panigale

Panigale 899


Panigale 959

Zdjęcie Ducati

Piękny i bestia


Obok Ducati Panigale 959 nikt nie przejdzie obojętnie. Miłośnicy wyścigów motocyklowych dostrzegą w nim rozwiązania stosowane w torowych maszynach, umysły estetów zostaną zawładnięte przepiękną i agresywną linią nadwozia, zaś fani mocnych wrażeń będą oszołomieni osiągami jednostki napędowej i sportowym potencjałem podwozia. Także wielbiciele nowoczesnych technologii i szeroko pojętej elektroniki będą mieli na czym zawiesić oko. Innowacyjna i wielofunkcyjna rama, rozbudowane systemy bezpieczeństwa jazdy i najlepsze materiały to nieodłączne cechy każdego egzemplarza.


Doceniony design


Nie tylko motocykliści zakochani w jednośladach włoskiej marki będą musieli przyznać, że Panigale 959 wygląda fenomenalnie. Charakterystyczne, przednie reflektory stworzone w oparciu o technologię LED nie tylko zapewniają doskonałe oświetlenie drogi, ale także nadają nadwoziu motocykla zawadiackiego wyglądu, który prowokuje konkurencyjne modele do rywalizacji. Przednia czasza o ostrych, aczkolwiek wysublimowanych liniach i załamaniach gwarantuje użytkownikom wzorową aerodynamikę, jednocześnie kierując na chłodnicę i silnik strumień powietrza zapewniając doskonałe chłodzenie. W tylnej części motocykla również dużo się dzieje. Wyraziste linie krótkiego "zadupka", masywne końcówki układu wydechowego i wyeksponowana felga tylnego koła robią wrażenie.


Warto pamiętać, że motocykle z serii Panigale zdobyły uznanie nie tylko wśród pojedynczych miłośników marki z Bolonii. Modele poprzedzające "959-tkę" wielokrotnie zdobywały prestiżowe nagrody za wygląd, w tym jedną z najważniejszych- Compasso d'Oro.


Mocny charakter


Zanim poznamy zalety dwucylindrowego silnika Superquadro warto zapoznać się ze szkieletem konstrukcyjnym Panigale 959. Jest nim aluminiowa rama monocoque oraz sama jednostka napędowa, która również stanowi element nośny motocykla. Takie rozwiązanie ma wiele zalet. Uzyskuje się w ten sposób bezkonkurencyjnie niską masę własną i kompaktowe rozmiary, dzięki którym kierowca może zająć za sterami optymalną pozycję. Co więcej, rama pełni rolę wlotu powietrza, a także mieści w sobie filtr powietrza, przepustnice oraz układ paliwowy wraz ze wtryskiwaczami. Jak widać jeden element spełnia w Ducati szereg funkcji i to właśnie z tego powodu Włosi stali się liderami na swoim podwórku.


Sercem modelu Panigale 959 jest chłodzona cieczą jednostka napędowa o pojemności skokowej 955 cm³ z charakterystycznym dla motocykli Ducati rozrządem desmodromicznym, którego fanom marki nie trzeba przedstawiać. Dla uzyskania lepszego rozkładu mas i optymalnych punktów mocowań do ramy silnik w układzie V (typ L) został pochylony do tyłu o sześć procent, co miało już miejsce w wyczynowych maszynach zespołu fabrycznego Ducati i przynosiło zaskakująco dobre skutki.


Skoro podczas budowy Panigale wzorowano się na wyścigowych modelach i korzystano z wieloletnich doświadczeń zdobytych na torach całego świata, także osiągi desmodromicznego silnika musiały zostać podniesione do poziomu godnego prawdziwego Superbike'a. Moc maksymalna 157 KM przy 10 500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 107,5 Nm przy 9 000 obr./min. gwarantują niesamowite przeżycia na każdej trasie. Dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalna ponad 280 km/h to nieodłączne cechy każdej "959-tki".


Dopełnieniem tak mocnej jednostki napędowej jest manualna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach współpracująca z suchym, wielotarczowym sprzęgłem antyhoppingowym, które nie dopuści do zablokowania się tylnego koła podczas gwałtownej redukcji biegów i pomoże jeszcze efektywniej pokonywać zakręty.


Dopracowane podwozie


Wyhamowanie pojazdu powierzono dobrze znanemu z innych motocykli Ducati duetowi- markom Brembo i Bosch. Nowoczesny układ przeciwpoślizgowy (dokładnie Bosch ABS 9MP) nie dość, że skraca drogę hamowania do minimum i zapobiega blokadzie kół, to dodatkowo uniemożliwia wznos tylnego koła, czego efektem jest bezkonkurencyjna stabilność podczas planowanego i awaryjnego wytracania prędkości. Co więcej, intensywność działania ABS-u zależna jest od kierowcy, który może wybierać spośród trzech trybów pracy. Dla najbardziej doświadczonych motocyklistów przygotowano tryb Race, w którym system działa jedynie na hamulce przedniego koła umożliwiając efektywne techniki dohamowywania tylnym kołem.


Na przednim kole znajdziemy dwie potężne tarcze hamulcowe o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski hydrauliczne Monobloc, do których skuteczności nie trzeba nikogo przekonywać. Z tyłu zamontowano nieco mniejszą, bo 245 mm tarczę i zacisk dwutłoczkowy, które również doskonale wywiązują się ze swoich zadań.


Amortyzacją kół zajmuje się masywny widelec teleskopowy typu Upside-down (o 42 mm średnicy lag) oraz centralna kolumna resorująco-tłumiąca oparta na jednostronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Zawieszenie zostało zestrojone dość sztywno, aczkolwiek dzięki podstawowej regulacji każdy z użytkowników będzie mógł je dopasować do własnych preferencji.


Elektroniczni asystenci


Ducati przyzwyczaiło już nas, że w swoich motocyklach zawiera najnowsze zdobycze technologii i multum elektronicznych bajerów, które mają podnieść poziom bezpieczeństwa podróżujących i zwiększyć radość z jazdy. Model Panigale 959 nie jest wyjątkiem, choć w tym przypadku bolońscy inżynierowie skupili się przede wszystkim na dynamice jazdy. Bazowa wersja "959-tki" posiada wiele rozwiązań ze świata wyścigów, dzięki czemu każdy nabywca będzie mógł na niej spróbować swoich sił na torze.


Na pokładzie Panigale 959 znajdziemy:


  • Ducati Traction Control (DTC)- ośmiostopniowa kontrola trakcji została dopasowana do szerokiego spektrum oczekiwań. Kierowca będzie mógł wybrać, czy w danej chwili potrzebuje całkowitego wyeliminowania uślizgu tylnego koła, czy wręcz przeciwnie ma chęć poszaleć.

  • Ducati Quick Shift (DQS)- elektroniczny system kontroli zmiany biegów umożliwi przeskakiwanie po przełożeniach bez konieczności zamykania przepustnicy i użycia sprzęgła. Mimo, że Ducati skierowała ten system także do osób poruszających się po mieście, to jego główne zalety dostrzeżemy dopiero na torze wyścigowym, gdzie pozwoli skrócić swój czas okrążenia o cenne sekundy.

  • Ciekłokrystaliczny wyświetlacz LCD- wielofunkcyjny ekran przekaże kierowcy wszystkie niezbędne informacje, a dzięki znakomitej czytelności i wysokiemu kontrastowi wyświetlanego obrazu nie będzie odrywał uwagi od sytuacji na drodze. Warto zaznaczyć, że pochodzi on wprost od motocykli Ducati Corse, którymi zespół fabryczny startuje w mistrzostwach świata MotoGP i Superbike.

Jeszcze lepszy


Dla bardziej wymagających klientów Ducati przygotowało doposażoną wersję Corse, która jeszcze bardziej utożsamia się z wyścigowym światem bolońskiej marki. Już samo biało-czerwone malowanie zaczerpnięte z utytułowanego, torowego Desmosedici MotoGP wywołuje ogromne wrażenie, a sportowa linia "959-tki" jest jeszcze bardziej efektowna. Poza tym w wersja Corse różni się od bazowego modelu następującym wyposażeniem:


  • Układ wydechowy marki Akrapovič- wykonany w całości z tytanu nie dość, że zmniejsza masę własną motocykla, to dodatkowo zapewnia fenomenalne brzmienie i bardziej rasowy wygląd.

  • Amortyzatory firmy Öhlins- amortyzator skrętu, widelec USD o średnicy lag aż 43 mm z pełnym zakresem regulacji (model NIX30) i tylna kolumna (model TTX36)- te wszystkie elementy pochodzą wprost od Szweckiej marki, która od lat wyznacza trendy w swojej dziedzinie. Dzięki nim agresywna jazda po torze będzie przynosiła jeszcze lepsze rezultaty, zaś na drodze pozwolą w większym stopniu upajać się urokami krętych, górskich tras.

Skazany na sukces

Mimo, że Panigale 959 dostępne jest w ofercie Ducati dopiero od 2016 roku, to w tak krótkim czasie zawładnęło już sercami tysięcy motocyklistów z całego świata, a jego kult rośnie nie tylko w środowisku fanów wyścigów motocyklowych. Przepiękny wygląd oddający hołd włoskiemu design'u, dopracowana konstrukcja, piekielne osiągi i najlepsze materiały od dnia premiery budzą pożądanie w każdej grupie. Model 959 to również idealny wybór, aby wejść do świata wyścigów. Niezależnie od tego, czy nabywca wybierze wersję podstawową czy Corse, to pewne jest, że będzie usatysfakcjonowany z dokonanego zakupu.



Panigale 1100

Zdjęcie Ducati

Przełomowy moment


Ducati Panigale V4 to następca legendarnego modelu Panigale 1299, który niedługo po premierze przerósł popularnością swojego poprzednika. Stało się tak nie tylko za sprawą jeszcze ostrzejszego wyglądu i bardziej rozbudowanego zaplecza elektronicznego, ale także zastosowanej jednostki napędowej. Po raz pierwszy w historii bolońska marka użyła w motocyklu drogowym czterocylindrowego silnika zbudowanego na podstawie źródła napędu wyścigowego modelu Desmosedici, który odniósł liczne sukcesy w MotoGP.


Kto pierwszy, ten szybszy


Konkurencyjne osiągi, oszałamiający design, dopracowane w najmniejszym detalu podwozie oraz systemy elektroniczne, które w znaczącym stopniu poprawiają bezpieczeństwo kierowcy na drogach publicznych oraz zwiększają jego szansę na spektakularne czasy na torze wyścigowym- tak prezentuje się nowe dziecko Ducati, któremu nie brakuje włoskiego temperamentu. Dla bardziej wymagających klientów i prawdziwych miłośników marki Włosi przygotowali kilka wersji specjalnych. Warianty S, S Corse, Speciale i R budzą jeszcze większy respekt niż wersja bazowa, aczkolwiek w skrajnych przypadkach nabywcy będą musieli zapłacić niemalże dwa razy większą kwotę, aby wyjechać z salonu najbardziej doposażonym pojazdem. Choć i tego nie będą mogli być pewni, ponieważ do sprzedaży wprowadzono jedynie limitowaną liczbę sztuk.


Wielofunkcyjne piękno


Urok motocykli Ducati to według powszechnej opinii kwestia niepodważalna, co więcej agresywna bryła motocykla spełnia szereg istotnych funkcji. Od momentu wdrożenia do oferty modelu Panigale 916 wygląd jednośladów włoskiej marki zaczął dorównywać ich wyścigowemu potencjałowi, czego najlepszym dowodem jest sylwetka właśnie modelu V4.


Eleganckie linie nadwozia, wyzywające do rywalizacji reflektory w technologii LED i doskonale dobrana kolorystyka dają w połączeniu motocykl wywołujący niezapomniane wrażenia. Z praktycznego punktu widzenia nadwozie V4 to również majstersztyk. Dwuwarstwowa karoseria z wysokiej jakości materiałów usprawnia odprowadzanie ciepłego powietrza z chłodnicy, pękaty zbiornik paliwa gwarantuje kierowcy idealne podparcie w zakrętach, aerodynamiczne kształty zwiększają stabilność przy dużych prędkościach i pozwalają maksymalnie wykorzystać osiągi jednostki napędowej, zaś optymalnie wyprofilowana owiewka zapewnia pełną ochronę przed naporem powietrza. Dodatkowo, dzięki umieszczeniu części zbiornika paliwa pod siedzeniem obniżono środek ciężkości, co poprawiło efektywność pokonywania zakrętów.


Interesujący jest również tył motocykla, gdzie także znajdziemy inspiracje światem wyścigów. Jednoosobowa kanapa płynnie przechodzi w jednoczęściowy "zadupek" imitujący lotkę aerodynamiczną, pod którą umieszczono jedną z charakterystycznych cech modelu V4, czyli tylną lampę w kształcie podwójnej litery C.


Wyścigowe serce


Model Panigale V4 został wyposażony w czterocylindrową jednostkę napędową o pojemności 1103 cm³, w której nad pracą szesnastu zaworów czuwa charakterystyczny dla Ducati rozrząd desmodromiczny. Oryginalną cechą zastosowanego silnika, którą rzadko przychodzi nam spotkać w motocyklach drogowych, jest wał korbowy kręcący się w odwrotnym kierunku. Dzięki takiemu rozwiązaniu do minimum zredukowano efekt żyroskopowy, czego efektem jest precyzyjniejsza i szybsza zmiana kierunku jazdy, co z pewnością użytkownicy docenią nie tylko na torach wyścigowych. Co więcej, motocykl ma mniejsze skłonności do unoszenia przedniego koła podczas dynamicznych przyspieszeń oraz tylnego przy gwałtownym hamowaniu.


Silnik Desmosedici Stradale 90º to potężna V-ka garściami czerpiąca z doświadczeń Ducati w MotoGP. Użycie takiego samego układu jednostki napędowej jak w wyścigowych maszynach jest bynajmniej przypadkowe i niesie za sobą szereg korzyści. Jedną z nich jest brak konieczności użycia wałka wyrównoważającego redukującego niesprzyjające wibracje, co pozytywnie wpływa na niezawodność silnika oraz pozwala zredukować masę własną i zwiększyć osiągi. Ze świata MotoGP przejęto również innowacyjny zapłon Twin Pulse oraz poszczególne elementy rozrządu desmodromicznego wykonane z niezwykle lekkich i wytrzymałych materiałów. Warto zaznaczyć, że również aluminiowy zbiornik paliwa o pojemności 16 litrów, którego część ukryta jest pod siedzeniem, również czerpie z doświadczeń zdobytych w MotoGP. Pozwala on na obniżenie środka ciężkości, co owocuje lepszym zachowaniem w zakrętach i większą stabilnością przy dużych prędkościach.


Jakie odzwierciedlenie w emocjach na drodze ma tak dopracowana konstrukcja jednostki napędowej? Moc maksymalna 214 KM przy 13 000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 124 Nm przy 10 000 obr./min. w połączeniu z masą własną motocykla na poziomie 175 kilogramów gwarantują niesamowite przeżycia. Agresywne przyspieszenia i prędkość maksymalna przebijająca barierę 300 km/h to dobro, z którego będą mogli skorzystać tylko naprawdę doświadczeni motocykliści z odpowiednim zasobem pieniędzy. Tak duże parametry przenoszone są na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, która dzięki płynnej pracy nie będzie zakłócała przyjemności czerpanej z jazdy.


Innowacyjne podwozie


Szkieletem modelu Panigale V4 jest od lat rozwijana koncepcja ramy Monocque, która wraz z jednostką napędową (będącą elementem nośnym) zapewnia odpowiednią sztywność i lekkość konstrukcji. Co ciekawe producent chwali się, że przednia część ramy waży zaledwie nieco ponad 4 kilogramy. Specyficzna budowa ramy zapewnia również ergonomiczną pozycję za kierownicą oraz sprawia, że w porównaniu z konkurencyjnymi modelami Panigale jest dużo bardziej kompaktowym jednośladem.


Przy takich osiągach silnika niezbędne było zastosowanie najlepszego zawieszenia oraz ponadprzeciętnie skutecznego układu hamulcowego. Ducati postawiło na współpracę z trzema markami: Brembo (zaciski hamulcowe i tarcze), Sachs (amortyzator skrętu i tylny amortyzator) oraz Showa (widelec teleskopowy). Amortyzację kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu typu Upside-down o średnicy 43 mm (w pełni regulowanemu) oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej opartej na jednostronnym wahaczu wleczonym z lekkich stopów aluminium. Wyhamowaniem pojazdu zajmują się dwie wentylowane tarcze hamulcowe o średnicy 330 mm i czterotłoczkowe zaciski monobloc (dokładnie model Stylema) z przodu oraz nieco mniejsza, bo 245 mm tarcza hamulcowa i dwutłoczkowy zacisk hydrauliczny z tyłu.


Dopełnieniem tak dopracowanego podwozia są ażurowe felgi z trzema ramionami w kształcie litery Y, które podobnie jak rama zostały odlane z lekkich stopów aluminium. Osadzono na nich opony typu slick Pirelli Diablo TM Supercorsa SP, które fani wyścigów motocyklowych serii World Superbike dobrze kojarzą z wyczynowych maszyn. Co ciekawe, model Panigale V4 to pierwszy drogowy jednoślad, który został fabrycznie wyposażony w ten produkt Pirelli.


Rozbudowana elektronika


Ducati zdążyło nas już przyzwyczaić do tego, że w swoich motocyklach za priorytet stawia sobie bezpieczeństwo podróżujących. Bez znaczenia, czy mamy do czynienia z turystyczną Multistradą, czy z wyczynowym modelem takim jak Panigale V4, na pokładzie każdego z nich znajdziemy wiele systemów i układów wspomagających umiejętności motocyklisty. Na wyposażeniu seryjnym bazowej wersji Panigale V4 znajdziemy m.in.:


  • System Bosch EVO ABS, który w zależności od wybranego trybu uniemożliwi uślizg danego koła, także w pochyleniu podczas pokonywania zakrętów. Najbezpieczniejszy tryb został zaprojektowany z myślą o poruszaniu się w trudnych warunkach pogodowych, gdzie mokra nawierzchnia lub zła jakość drogi wymaga od kierowcy największej czujności. Tryb pierwszy i drugi stworzono dla bardziej doświadczonych jeźdźców, którzy podczas torowej jazdy opanowali dohamowywanie w zakręcie.

  • Kontrola trakcji DTC EVO działa jeszcze bardziej precyzyjnie i pozwala w pełni zachować stabilność podczas dynamicznych przyspieszeń i gwałtownego hamowania. Nowością w Ducati Traction Control jest funkcja "spin on demand", która pozwala na uślizg tylnego koła w najważniejszej fazie pokonywanego zakrętu.

  • System Ducati Slide Control współpracuje z kontrolą trakcji zapewniając pełną kontrolę nad uślizgiem tylnego koła na wyjściu z zakrętu. Potwierdzeniem jego skuteczności niech będzie fakt, że został opracowany wspólnie z fabrycznym zespołem wyścigowym Ducati Corse.

  • System EBC, czyli nic innego jak system kontrolowania hamowania silnikiem znany z wcześniejszego modelu Panigale 1299.

  • Quickshifter DQS EVO to system współpracujący ze sprzęgłem antyhoppingowym (które nie dopuści do blokady tylnego koła podczas gwałtownej redukcji biegu), dzięki któremu kierowca będzie miał możliwość zmiany przełożeń bez zamykania przepustnicy i konieczności użycia sprzęgła.

  • System Ducati Power Launch, czyli tzw. kontrola startu umożliwi jak najefektywniejsze przyspieszenie w początkowej fazie jazdy.

  • Oświetlenie wykorzystujące technologię LED z przednimi reflektorami DRL, które zapewni doskonałą widoczność niezależnie do warunków na drodze.

Multum możliwości


Z myślą o wymagających klientach Ducati przygotowało kilka wersji modelu Panigale V4, które z pewnością zadowolą nawet najwybredniejsze potrzeby motocyklistów. Na sezon 2019 włoska marka przygotowała dla nabywców następujące wersje:


  • S- znajdziemy w niej w pełni regulowane zawieszenie renomowanej marki Öhlins (z przodu widelec teleskopowy typu Upside-down (model NIX-30) o średnicy 43 mm, z tyłu centralna kolumna resorująco-tłumiąca (model TTX 36)) oraz amortyzator skrętu tego samego producenta. Nad pracą zawieszenia czuwa system Öhlins Smart EC 2.0 drugiej generacji wspomagany interfejsem OBTi. Co więcej, w wersji S zastosowano baterię litowo-jonową, która obniża masę motocykla aż o 1 kilogram (w stosunku do wersji bazowej).

  • S Corse- Na pierwszy rzut oka ta wersja charakteryzuje się specjalnym malowaniem inspirowanym wyczynowymi maszynami zespołu fabrycznego, które uczestniczą w wyścigach serii MotoGP. Pod względem technicznym wariant Corse posiada wszystkie cechy wersji S.

  • Speciale- Tytanowy układ wydechowy marki Akrapovič, dodatki z włókna węglowego, moc maksymalna podniesiona do 226 KM, niepowtarzalne, trójkolorowe malowanie i tylko 1500 wyprodukowanych egzemplarzy to najważniejsze cechy tej wersji. Poza tym na liście wyposażenia znajdziemy np. jednoosobowe siedzenie wykonane z alcantary. Ducati przewidziało również możliwość zamówienia magnezowych felg Marchesini używanych w torowych maszynach, które dodatkowo obniżają masę własną motocykla.

  • R- to z pewnością najbardziej bezkompromisowa wersja modelu Panigale V4, którą z czystym sumieniem można określić jako torowy motocykl dopuszczony do ruchu drogowego. Zmodyfikowane owiewki zmniejszające opór powietrza, dodatkowe skrzydła aerodynamiczne z włókna węglowego opracowane w tunelu przez wyścigowy dział Corse, moc maksymalna 234 KM osiągana przy 15 250 obr./min., tytanowe korbowody, zmniejszona pojemność skokowa, widelec teleskopowy powlekany azotkiem tytanu... W porównaniu do bazowego modelu w wersji R dokonano tylu zmian, że powstał niemalże inny motocykl dostosowany do rywalizacji na torze. Spektakularne osiągi, nieprawdopodobnie niska masa, doskonałe podwozie zbudowane na podzespołach najwyższej klasy i systemu elektroniczne ze świata wyścigów to jednak nie wszystko, czym może zaskoczyć wersja R. W tym przypadku oszałamia również cena- w najlepszej specyfikacji za tę wersję przyjdzie zapłacić nawet ponad 200 000 złotych!

Intratna propozycja

Niezależnie od wybranej wersji Ducati Panigale V4 to gwarancja niezapomnianych wrażeń, innowacyjnych rozwiązań, najnowszych technologii oraz systemów elektronicznych, którymi jakiś czas temu dysponowały tylko fabryczne załogi wyścigowe najlepszych producentów. Po dokładnym poznaniu wszystkich cech i potencjału tego motocykla nawet wysoka cena wydaje się w pełni uzasadniona, choć nadal dla wielu będzie plasowała Panigale V4 w sferze marzeń.



Panigale 1199


Panigale 1299


Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe