Ducati Scrambler

Scrambler 400

Zdjęcie Ducati

Na fali


Kilka lat temu na rynku motocyklowym mogliśmy zaobserwować początek pewnego renesansu wśród klas pojemnościowych. Poddało się niemu większość renomowanych producentów z całego świata, a młodsza grupa motocyklistów zacierała ręce na nowe, jeszcze bardziej dopracowane modele, które były w ich zasięgu za pośrednictwem prawa jazdy kategorii A2 (w polskich realiach). Jednym z koncernów, które wykorzystały modę na lekkie jednoślady o niebanalnym wyglądzie i przyzwoitych osiągach, było Ducati. W 2016 roku, kiedy absolutny bestseller (model Scrambler 800) notował od roku doskonałą sprzedaż, włoska marka z Bolonii postanowiła wypuścić jego mniejszą wersję, którą był właśnie Scrambler 400.


Kultowa jednostka napędowa z charakterystycznym rozrządem desmodromicznym, stylistyka utrzymana w duchu większych modeli, rasowe brzmienie, dopracowane podwozie pozwalające na dynamiczną jazdę i pełne wykorzystanie potencjału silnika oraz medialna otoczka, którą Ducati obdarzyło serię Scrambler'ów, sprawiły, że 400-setka stała się obiektem westchnień motocyklistów na całym świecie, którzy w większości przypadków mogli poruszać się nią po drogach publicznych już od 18 roku życia.


Znajomy widok


W dniu premiery najmniejszego modelu z gamy Scrambler'y były już dobrze rozpoznawalne na drogach na naszym kontynencie. Nic więc dziwnego, że Scrambler 400 przyjął się wśród europejskich motocyklistów tak dobrze. Klasyczna linia nadwozia, przemyślane wersje kolorystyczne i mnogość elementów w kolorze czarny mat, który do dzisiaj cieszy się popularnością każdego producenta, sprawiły, że Scrambler'a nie można było pomylić z żadnym innym jednośladem.


W modelu 400 przeszłość i teraźniejszość łączą się w spójną całość. Tradycyjne okrągłe lusterka, reflektory oparte na technologii LED, stalowy zbiornik paliwa, kratownicowa rama, klasyczny dla motocykli klasy scrambler z dawnych lat profil kierownicy czy dual-sport'owe opony marki Pirelli z bieżnikiem imitującym dawne ogumienie to cechy dający obraz maszyny z lat 60', która została zinterpretowana na nowo z wykorzystaniem dzisiejszych trendów.


Mały, ale wariat


Pod względem pojemności skokowej jednostka napędowa małego Scrambler'a nie robi wrażenia. Dwa chłodzone powietrzem cylindry w układzie V (typ L) mają kubaturę jedynie 399 cm³, aczkolwiek dzięki niskiej masie własnej pojazdu (tylko 183 kilogramów ze wszystkimi płynami, w tym 14 litrami paliwa) gwarantują satysfakcjonujące przeżycia na drodze. Moc maksymalna 40 KM i maksymalny moment obrotowy 34 Nm trafiają na tylne koło za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach dając niesamowitą dawkę emocji. Elektroniczny system wtrysku paliwa i przepustnice Ride-by-Wire (które nie mają fizycznego połączenia z manetką gazu) to główni winowajcy natychmiastowej i dynamicznej reakcji na najmniejszy ruch nadgarstka kierowcy. Warto zaznaczyć, że prędkość maksymalna małego Scrambler'a przekracza granicę 175 km/h, więc początkujący motocykliści, którzy dopiero nabierają doświadczenia powinni być w pełni zadowoleni.


Dwa zawory na każdy cylinder, rozrząd desmodromiczny i masywny układ wydechowy to połączenie, dzięki któremu użytkownicy Scrambler'a 400 nie będą narzekać na respekt na drogach. Donośne brzmienie i zawadiacka charakterystyka to nieodłączne cechy każdego egzemplarza. Co ważne, dzięki dwóm sondom lambda i regulowanemu katalizatorowi Scrambler spełnia wymogi najnowszej normy czystości spalin Euro 4. Dbanie o środowisko to jednak nie tylko jak najczystsze spaliny, ale także jak najmniejsze spalanie. Ducati chwali się, że Scrambler zużywa jedynie 4,5 l/100 kilometrów, więc ponad 14 litrowy zbiornik paliwa wystarczy użytkownikom na przejechanie ponad 300 kilometrów na jednym tankowaniu.


Podwozie, które daje możliwości


Stabilna jazda na wprost? Pewne prowadzenie na szybko pokonywanych zakrętach? Poczucie bezpieczeństwa i wysoki komfort podróżowania? Motocykliści wybierający Scrambler'a 400 nie muszą się martwić, czy aby na pewno powyższe wartości stały na wysokim poziomie z kilku powodów. Zawieszenie pochodzi od renomowanych firm Showa i Kayaba, układ hamulcowy z ABS-em to efekt kooperacji marek Brembo i Bosch, zaś szkielet jednośladu to solidna rama kratownicowa z rur stalowych, która zapewnia odpowiednią sztywność i kompaktowe rozmiary.


Amortyzację 18- i 17-calowych kół powierzono klasycznemu widelcowi teleskopowemu o 41-mm średnicy lag i w pełni regulowanej, centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Wyhamowaniem pojazdu zajmuje się potężna tarcza hamulcowa o średnicy 320 mm i dwutłoczkowy zacisk pływający z przodu oraz nieco mniejsza, bo 245-mm tarcza hamulcowa i jednotłoczkowy zacisk hydrauliczny z tyłu. Przy niskiej masie pojazdu taki zestaw zapewnia doskonałą skuteczność w każdej sytuacji, a dzięki przeciwpoślizgowemu systemowi ABS od Bosch'a, także podczas jazdy w niekorzystnych warunkach pogodowych.


Zwieńczeniem dopracowanego podwozia są dual-sport'owe opony Pirelli MT 60 RS, które zostały osadzone na ażurowych, 10-ramiennych felgach z lekkich stopów aluminium.


Dobry na start


Ducati Scrambler 400 to doskonały jednoślad do rozpoczęcia motocyklowej pasji. Kompaktowe rozmiary, dopracowana konstrukcja, autorskie rozwiązania, niska masa i osiągi, które na długi czas nie pozwolą początkującym jeźdźcom oderwać się od kierownicy. Ze względu na nisko umieszczone siodło (tylko 790 mm od poziomu gruntu), łatwość obsługi i lekkość prowadzenia będzie również doskonałym wyborem dla niższych motocyklistów lub docelowym modelem dla motocyklistek. Świetnie sprawdzi się również w roli miejskiego środka transportu na co dzień, kiedy to niskie spalanie i niewielkie rozmiary stają się kluczowymi wymaganiami do zadowalającego użytkowania.

Na koniec warto wspomnieć, że Scrambler 400 cieszy się dość długimi przerwami pomiędzy wizytami w warsztacie. Zarówno ogólny serwis motocykla jak i regulacja luzów zaworowych przewidziano co 12 000 kilometrów, co wraz z 24-miesięczną gwarancją producenta bez limitu przejechanego dystansu będzie miłym dodatkiem dla nabywców.



Scrambler 800

Zdjęcie Ducati

Ikona dzisiejszych czasów


Ducati wprowadzając do oferty Scrambler'a 800 miało na celu stworzenie ikony, która umiejętnie oddawałaby ducha starych, dobrych czasów i doskonale wpisywałaby się w bieżące trendy. Scramber oferuje współczesnym motocyklistom takie same wrażenia, jakie towarzyszyły jeździe jednośladem pół wieku temu. Harmonia kierowcy z wystarczająco mocną jednostką napędową, intuicyjna obsługa bez zbędnych gadżetów na pokładzie oraz kultowe "dwa koła, silnik i kierownica" to esencja idei gamy Scrambler'ów.


W 2015 roku branża motocyklowa mogła również obserwować postęp w działaniach marketingowych, ponieważ to, co zrealizowała włoska marka z Bolonii zakrawa o sprzedażowy majstersztyk. Sieć knajp sygnowanych logiem Scramber'a, tematyczna kolekcja ubrań i zrzeszanie nabywców w grupę zaprzyjaźnionych motocyklistów przyniosło Ducati świetne rezultaty. Dzięki nim Scrambler 800 stał się najlepiej sprzedającym się modelem w dzisiejszej ofercie koncernu.


Jeden motocykl, wiele wcieleń


Na sezon 2019 Ducati przygotowało aż 6 wersji modelu Scrambler 800, a każda z nich jest na swój sposób wyjątkowa. Cafe Racer, Deserd Sled, Icon, Classic, Full Throttle i Street Classic to na pierwszy rzut oka sześć różnych motocykli, choć opartych na tej samej bazie. Każdy z nich emanuje wyrafinowaną stylistyką, niepowtarzalnym charakterem i wyjątkowym malowaniem. Wszystko po to, aby motocyklista decydujący się na dany wariant mógł w pełni oddać swoją osobowość i wyróżnić się z tłumu konwencjonalnych maszyn. W poszczególnych wersjach znajdziemy również cechy, które w jasny sposób określają preferencję nabywców co do stylu jazdy i najczęściej wybieranych tras. Deserd Sled idealnie sprawdzi się na nieutwardzonych drogach i w lekkim terenie, Cafe Racer natychmiast pokona miasto w sportowym stylu dawnych czasów, zaś Full Throttle będzie idealnym kompromisem pomiędzy środkiem miejskiego transportu, a maszyną przeznaczoną na jeszcze nieistniejące ścieżki.


Jedno serce


Niezależnie od wybranej wersji model Scrambler 800 będzie wyposażony w tą samą jednostkę napędową o pojemności 803 cm³. Chłodzony powietrzem, dwucylindrowy silnik w układzie V (typ L) z charakterystycznym dla Ducati rozrządem desmodromicznym dostarczy niezapomnianych wrażeń na każdej drodze. Dzięki niskiej masie własnej pojazdu (ze wszystkimi płynami około 190 kilogramów w wersji bazowej) moc maksymalna 75 KM i maksymalny moment obrotowy 68 Nm zagwarantują dynamiczne przyspieszenia i prędkość maksymalną ponad 220 km/h. Klasyczny twin (z dwoma zaworami na każdy cylinder) zasilany jest elektronicznym systemem wtrysku paliwa współpracującym z przepustnicami typu Ride-by-Wire, które nie mają fizycznego połączenia pomiędzy manetką gazu. Zapewnia to natychmiastową i dynamiczną reakcję na najmniejszy ruch nadgarstka kierowcy, co z pewnością docenią wszyscy użytkownicy.


Niewysilona jednostka napędowa została połączona z manualna skrzynią biegów o sześciu przełożeniach i mokrym, wielotarczowym sprzęgłem APTC. Za napęd końcowy odpowiada klasyczny łańcuch, który przenosi moc ponad 70 KM na 17-calowe, szprychowe koło obute w oponę Pirelli Dual (w wersji Classic).


Dopracowane podwozie


Szkieletem modelu Scrambler 800 jest solidna rama kratownicowa z rur stalowych, która zapewnia doskonałą sztywność oraz stanowi idealne oparcie dla zawieszenia marki Kayaba i układu hamulcowego marki Brembo wspomaganego przeciwpoślizgowym systemem ABS firmy Bosch. Amortyzację 18- i 17-calowych kół powierzono masywnemu widelcowi teleskopowemu (średnica lag: 41 mm) typu Upside-down oraz centralnej kolumnie resorująco-tłumiącej opartej na dwustronnym wahaczu wleczonym ze stali. Co ważne, tylny amortyzator został wyposażony w pełen zakres regulacji, dzięki któremu każdy z użytkowników będzie mógł dopasować jego charakterystykę do własnych preferencji. Wyhamowaniem pojazdu zajmuje się pojedyncza, wentylowana, tarcza hamulcowa (pływająca) o średnicy 330 mm i czterotłoczkowy zacisk hydrauliczny (z przodu) oraz nieco mniejsza, bo 245 mm tarcza i zacisk dwutłoczkowy (z tyłu).


Szprychowe koła z aluminiowymi obręczami zostały obute markowymi oponami Pirelli MT 60 RS, które zapewniają doskonałą przyczepność na każdym podłożu. Dzięki dual-sportowej naturze motocykliści nie będą musieli ograniczać się jedynie do asfaltu i oddadzą się przygodzie na mniej uczęszczanych szlakach.


Multum możliwości


Wybierając wymarzoną wersję modelu Scrambler warto zwrócić uwagę na długą listę wyposażenia. W każdej wersji znajdziemy m.in. gniazdo USB pod kanapą, oświetlenie oparte na technologii LED oraz rozbudowany wyświetlacz LCD, aczkolwiek prawdziwa zabawa zaczyna się dopiero wtedy, gdy zaczniemy doszukiwać się różnic pomiędzy dostępnymi wariantami. Na pokładzie Scrambler'a może się znaleźć np. układ wydechowy marki Termignoni, aluminiowe felgi, system ABS Bosch działający również w pochyleniu na zakrętach oraz zawieszenie o zwiększonym skoku.


Stworzony z myślą o każdym z nas


Próżno szukać drugiego takiego motocykla jak Scrambler 800 w ofertach innych producentów. Ducati dało miłośnikom jednośladów możliwość wyboru na dużą skalę, dzięki któremu każdy, niezależnie od ulubionego segmentu lub klasy motocykli, będzie mógł znaleźć coś dla siebie.


Odważny design, rozbudowana paleta wersji kolorystycznych i niepowtarzalny charakter to cechy, które towarzyszą każdemu egzemplarzowi Scrambler'a. Gdy dołożymy do tego satysfakcjonujące osiągi, dopracowaną konstrukcję obejmującą wiele autorskich i ciekawych rozwiązań (jak choćby rozrząd desmodromiczny) oraz długie przebiegi pomiędzy serwisami (co 15 000 kilometrów) otrzymamy motocykl, który od pierwszego dnia obecności na ogólnoświatowym rynku był skazany na sukces.

Jedno jest pewne. Mimo, że Scrambler 800 jest już na rynku od 3 lat, to do dzisiaj żaden z największych producentów nie powtórzył jego sukcesu sprzedażowego. I nie ma się co temu dziwić, ponieważ te trzy lata wystarczyły, aby Scrambler ze zwykłego motocykla przerodził się w żyjącą legendę dróg na całym świecie.



Scrambler 1100

Zdjęcie Ducati

Stare, dobre czasy


Ducati projektując Scrambler'a chciało powrócić do korzeni motocyklizmu, do czasów, kiedy do pełni szczęścia motocyklistom wystarczały przysłowiowe dwa koła, silnik i benzyna w baku. Oddanie się idei prostej konstrukcji, klasycznych kształtów, ponadczasowej stylistyki oraz sprawdzonych rozwiązań zaowocowało produktem, dzięki któremu włoska marka z Bolonii osiągnęła spektakularny sukces sprzedażowy i znacząco podreperowała swoje finanse. Pomogła w tym cała otoczka, którą marketingowcy stworzyli wokół gamy Scrambler'ów. Oryginalna odzież casualowa, ciekawe akcesoria i gadżety dla miłośników jednośladów oraz sieć restauracji sygnowanych logiem nowego produktu sprawiła, że Scrambler nie był postrzegany jako tylko motocykl, a raczej styl życia.


Współczesny klasyk


Zbudowanie motocykla w duchu dawnych lat nie oznacza, że w Scrambler'ze zabrakło nowoczesnej elektroniki. Ducati zastosowało w nim te same systemy bezpieczeństwa, co w swoich innych modelach. Na pokładzie modelu 1100 znajdziemy m.in.: kontrolę trakcji (Ducati Traction Control), przeciwpoślizgowy system ABS marki Bosch działający również w pochyleniu na zakrętach, oświetlenie w technologi LED, gniazdo USB pod kanapą, przepustnice typu Ride-by-Wire (elektroniczne sterowane, gdzie pomiędzy manetką gazu a przepustnicą nie ma fizycznego połączenia) oraz komputer pokładowy z wyświetlaczem LCD, który przekaże informację np. o aktualnie załączonym biegu i poziomie paliwa. Ponadto, w nabywcy Scrambler'a będą mogli wybrać jeden z trybów jazdy, dzięki któremu dostosują moc silnika i inne parametry do własnych umiejętności i warunków na drodze.


Niespieszny charakter


Model Scrambler 1100 został wyposażony w dwucylindrową jednostkę napędową w układzie V (typ L) o pojemności skokowej 1079 cm³. W jej głowicach znajdziemy jedynie po dwa zawory na każdy cylinder, których pracą steruje charakterystyczny dla Ducati rozrząd desmodromiczny. Chłodzony powietrzem twin zasilany jest elektronicznym systemem wtrysku paliwa, który współpracuje ze wcześniej wspomnianymi przepustnicami Ride-by-Wire. Zapewniają one natychmiastową reakcję na ruch manetki gazu, a dzięki temu, że są sterowane elektroniką, kierowca sam wybierze jeden z trybów określających gwałtowność działania.


Serce Scramblera 1100 nie charakteryzuje się oszałamiającymi osiągami, aczkolwiek dostępna moc 86 KM i moment obrotowy 88 Nm doskonale radzą sobie z niską masą motocykla (tylko 206 kilogramów ze wszystkimi płynami) i umożliwiają niezapomnianą zabawę na górskich, krętych drogach. Na tylne koło moc przenoszona jest za pośrednictwem manualnej skrzyni biegów o sześciu przełożeniach, zaś symfonię dźwięków cechujących niepokorną duszę Scrambler'a zawdzięczamy masywnemu układowi wydechowemu w układzie 2-1-2.


Konkretne podwozie


Szkieletem Scramblera 1100 jest solidna rama z rur stalowych, która gwarantuje odpowiednią sztywność oraz idealną bazę dla porządnego zawieszenia i skutecznego układu hamulcowego. Amortyzacją kół w wersji bazowej zajmuje się w pełni regulowany widelec teleskopowy o masywnej budowie typu Upside-down marki Marzocchi (średnica lag to aż 45 mm) oraz centralna kolumna resorująco-tłumiąca firmy Kayaba osadzona na dwustronnym wahaczu wleczonym. Tylny amortyzator otrzymał regulację napięcia wstępnego sprężyny i tłumienia dobicia.


Układ hamulcowy tworzą wspólnie dwie firmy, które dobrze znamy z innych motocykli Ducati. Brembo dostarczyło tarcze i zaciski hamulcowe, zaś Bosch stworzył przeciwpoślizgowy system ABS, który działa również podczas złożenia motocykla w zakręcie, gwarantując przy tym niesamowity poziom bezpieczeństwa przy złych warunkach pogodowych i na drogach o nie najlepszej nawierzchni. Przy przednim kole znajdziemy dwie wentylowane tarcze o średnicy 320 mm i czterotłoczkowe zaciski Monobloc, zaś przy tylnym jedną, 245 mm tarczę i zacisk dwutłoczkowy.


Scrambler 1100 toczy się na 18- i 17-calowych kołach (przód/tył) z ażurowymi felgami z lekkich stopów aluminium. Osadzono na nich dual-sportowe opony Pirelli MT 60 RS, które równie dobrze jak na asfalcie sprawdzą się również na drogach o luźnej nawierzchni.


Trudny wybór


W ofercie Ducati na rok 2019 znajdziemy trzy wersje modelu Scrambler 1100, które bynajmniej nie różnią się tylko wyglądem. Wersja bazowa dostępna jest w dwóch kolorach ('62 Yellow i Shining Black), zaś wersje Sport i Special można zakupić tylko w jednych barwach (odpowiednio Viper Black i Custom Grey). Ponadto w wersji Sport, będącej najbardziej zadziornym Scrambler'em w ofercie, zastosowano zawieszenie renomowanej marki Öhlins, które umożliwi jeszcze ostrzejszą i bardziej precyzyjną jazdę po wymagających trasach. Z kolei w wersji Speciale użyto klasycznych, szprychowych felg w kolorze czarny mat, które doskonale oddają oldschool'owy charakter motocykla.


Gdyby komuś to nie wystarczało włoska marka oferuje bogatą listę wyposażenia dodatkowego, która obejmuje m.in.: aluminiowe błotniki, anodowane elementy zbiornika paliwa, szczotkowane powierzchni wahacza, akcesoryjne siedzenie. Wiele innych modyfikacji sprawia, że z odpowiednio wypchanym portfelem można ze Scrambler'a stworzyć niepowtarzalnego, fabrycznego custom'a.


Dla każdego

Scrambler to doskonała propozycja dla tych, co dopiero rozpoczynają swoją przygodę z motocyklami Ducati i nie chcieliby na początek wydawać zbyt dużych pieniędzy, oraz dla osób, którym marzy się pełnoprawny motocykl oferujący wysoki poziom bezpieczeństwa i komfortu jazdy oraz optymalne osiągi. Scrambler 1100 nawet w wersji Sport nie jest wulkanem mocy, choć masywny wygląd muscle bike'a mylnie na to wskazuje. Kilka wersji do wyboru oraz mnogość personalizacji to doskonała wiadomość dla motocyklistów, którzy uwielbiają się wyróżniać w tłumie podobnych maszyn. Krótko mówiąc- duży Scrambler to motocykl, który dopasuje się do każdego profilu motocyklisty i to właśnie ta uniwersalność sprawiła, że stał się on istnym bestseller'em na ogólnoświatowym rynku motoryzacyjnym.



Darmowa dostawa
darmowa dostawa
przy zakupach powyżej 350 zł
Darmowy zwrot
darmowy zwrot
do 15 dni bez podawania przyczyny
Wygodne raty
wygodne raty
uzyskasz je przez internet
ładuje
Proszę czekać...
tel: 17 247 22 20
Kościuszki 78, Łańcut


Napisz wiadomość Sklep stacjonarnyDane kontaktowe